Laat ik me even voorstellen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo forumleden,

Toen ik in 2004 na twaalf jaar in Nederland (Den Haag) gewoond en gewerkt te hebben terug naar Praag ben gegaan dacht ik geen behoefte meer te hebben aan contacten met Nederlanders.
Ik ging voor totaal nieuw leven. Ik ben een geodetisch ingenieur maar na 20 jaar aan bouwprojecten in bijde lande gewerkt hebben, ben ik een geheel nieuwe weg ingeslagen. Met mijn kennis van Nederlandse taal moest ik wat doen.
Ik ben een opleiding voor touristen gids gaan volgen en me gaan verdiepen in het heden en verleden van mijn geliefde stad.
In juli 2005 kwam in het flatgebouw waar ik zelf woonde een studio vrij waarmee ik begon te ondernemen, in januari 2006 richtte ik het tweede appartement in en in juli dan het derde appartement.
Zo twee en half jaar verder ben ik altijd op zoek naar mensen die ik gastvrij kan ontvangen en enthousiast over Tsechie en Praag maken.
Ik Heb twee internet presentaties laten maken
www.maes-travel.com (statisch en moeilijk aan te passen) en www.maes-house.com (die ik zelf kan beheren) maar ik vind het te pasief en zonder weerklank. Ik ben open voor alle suggesties.
Dat is een legitieme reden om een lid van jullie forum te worden en aan jullie gesprekken deel te nemen, nee?
Rena
 
hallo Rena
Welkom op het forum,heb effe op je site gekeken.ziet er goed uit.
En wat hier allemaal wel en niet mag,hi daar kom je snel genoeg achter,er dwaalt hier namelijk een hele fanatieke moderatorie rond.
En iemand met jou achtergrond en kennis is natuurlijk weer een aanwinst hier.
groet jolanda
 

Pelhřimov

Donateur
Hallo Renata,

Welkom op het forum.

(Ik heb even snel je websites bekeken en het viel me op dat er op beiden een tikfoutje staat in het woord: rustige straat)

Groetjes

Jeanne
 
Jammer dat ik het niet kan openen .
Het verbaast me al voor de tweede keer wat het Forum betreft , dat er zo goed Nederlands geschreven wordt door niet Nederlanders. ( beter dan ik het doe)
Dat zijn we helemaal niet gewend en zijn altijd die gene die andere talen moeten leren.
 
Rena,
Ik ben niet zo'n welkomstheter met vriendelijke groeten.
Maar in dit geval maak ik een uitzondering, vanwege je goede beheersing van het Nederlands. Ik heb een aantal taalfouten ontdekt, maar geloof me, ondanks een taalstudie Nederlands maak ik die ook nog steeds. Je fouten voldoen overigens geheel aan de Tsjechische achtergrond zie het topic: http://www.tsjechie.net/board/f34/nederlands-moeilijk-12193.html?highlight=dieter

Groet, Dieter

PS: Overigens is het niet zo dat ik mensen die het Nederlands minder beheersen minder mag!
 
Bedankt allemaal.

Wees voorzichtig wat je wens. In een nieuw land begginen valt niet mee. Ik heb het twee keer mee gemaakt want ook toen ik terug in Praag was moest ik even wennen. Veel is veranderd en ik ook. Ik ben in die 12 jaar vaak terug geweest maar geheel netwerk is op vakantie en het verbouwen van vakantiehuis gericht.

Heben jullie ook sortelijke ervaringen? Mischien op een andere plaats van het Forum
 
He Renata,

Dat is een verrassing.
Je bent de enige van dit forum die mij kent.
Denk maar goed na.
En niet verder vertellen he.

Ben je nog zo mooi?

Was altijd benieuwd hoe het met je ging.

Welkom op dit forum.

Een gloeiende kus van Kukel.
 
PuNkEnStEiN schreef:
Vertel!!! Vertel!!! *kijkt nieuwsgierig* :stout:
heer Punk,

Soms hangt het leven van toevalligheden in elkaar.
Wat hier gebeurde is stom toeval.
En Renata heeft al geantwoord.
We gaan elkaar opzoeken.
Na mijn vakantie vertel ik wel een en ander.

Moet je mij wel even aan herinneren.


Groet.
 
Bovenaan