Kosten van een waterput boren

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste Forumleden,

Er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn die een put hebben laten boren.
Ik wil graag weten wat daarvoor de gangbare prijs is ongeveer.

Boren door zandsteen
Zeer fijn zandfilter (bijna poeder) waarvoor ze speciale pijpen nodig hebben.
Minimum en maximumprijs wat je ervoor kwijt zou kunnen zijn incl. materiaal en alles.
 
Zal de topic eens helemaal doorlezen.

Dat van Pieter wist ik al, maar dat is de min. prijs.
Wil graag kunnen vergelijken en we hebben denk ik het beste materiaal nodig i.v.m. de fijne zandstuctuur.
 
Onze bron is in februari van dit jaar geboord.

Totale kosten: 43.000 kronen incl. matriaal, materieel en projectdocumenten voor de aanvragen.
De bron is 30 mtr diep geboord (1000 kronen per meter).

De boring is geboord door de heer J. Klofáč van de firma Gejzír HB s.r.o in Havlíčkův Brod.
 
Het gaat om speciaal materiaal omdat de zandstructuur zo fijn is dat de gangbare buizen hier niet werken.

Zeg maar een waterput in de duurste variant. Dan kom je er niet met 1000 ckz per meter lijkt me.
 
Ik zit ook met het probleem waterput. Ik zit in de buurt van mostek weet daar iemand die voor een niet al te dure prijs de put wit boren.

Ik heb een offerte mogen ontvangen van 109.150 kc voor een put van 40 meter diep. Dit lijkt mij nogal aan de hoge kant.
 

char

† In Memoriam
Ik heb een offerte mogen ontvangen van 109.150 kc voor een put van 40 meter diep. Dit lijkt mij nogal aan de hoge kant.

Indien dit incl. alles is,... dus ook één of meerdere aansluitingen op de waterleidingen binnen en evt. buiten, en filters, dan is dit een redelijke prijs. Het is alleen jammer dat je vóór het boren geen monsters kunt laten testen van de kwaliteit van het water.
De vraag blijft inderdaad:.. Waarom zo diep?
En dan nog een vraag:.. Over welke plaats Mostek gaat dit?..Er zijn er nml. 4

Char.
 
800,- Kronen per meter is toch zo'n beetje de normale prijs. Maar 30 meter is wel veel, kan toch vaak een stuk minder, 15-20 meter is vaak al voldoende...

Wij hebben het nagevraagd, maar 1000 kronen is een normale prijs. We hebben de firma ingehuurd omdat onze Tsjechisch vrienden in Benecko goede ervaringen hebben met de firma.

En die 30 meter kon niet minder, anders heb je geen garantie op de hoeveel water per dag die men garandeert voor een periode.
 
Waterput Trutnov

Hallo,

Ik heb al een paar jaar een huisje in de nabijheid van Trutnov. Na 2 jaar verbouwen is het huis afgelopen zomer dan eindelijk volledig in gebruik genomen. Bij de aankoop werd vermeld dat het "park" volledige watervoorziening had. Omdat wij zelf nog niet aangesloten waren op het waterleiding circuit moesten wij dit verder maar aannemen dat dit zo was. Na aansluiting hebben wij 2 jaar hier prettig gebruik van kunnen maken. Echter nu blijkt sinds enkele weken dat de waterleiding dicht gedraaid wordt in de winter (er handig als ze dit soort info achter houden). En de winter gaat hier in op 1 december tot 1 april. Betekend dat wij onze renovatie die compleet is ingericht voor de winter bijna nutteloos is geweest. Om er voor te zorgen dat wij niet 4 maanden de deuren dicht moeten houden zijn we nu op zoek naar alternatieven. Een waterput is naar mijn weten een aardig alternatief, echter ik heb hier verder 0 verstand van. Ik heb daarom wat vragen die wellicht iemand hier wel weet te beantwoorden?
- Wat zijn de kosten ongeveer?
- Weet iemand uit ervaring hoe diep je moet boren om bij water te komen? Iemand vertelde me uit de omgeving dat dit op wellicht pas 100 meter diepte zit. Maar anderen zeggen dat 100 meter wel heel erg diep is. Maar ik sta half op een heuvel, dus wellicht moet je dan dieper boren? Of heeft dat er niks mee te maken?
- Weet iemand een bedrijf die dit doet in de omgeving oost Reuzengebergte? (Trutnov-Nachod-Hradec Kralove-Semily)

Ik ben benieuwd, zou leuk zijn als we eind 2011 ook in de winter naar ons huis kunnen. Dat is nu vrijwel onmogelijk, zelfs naar de wc is een hele opgave.
 
Wat de kosten zijn hangt af van de "soort" put die geboord moet worden. Bestaat de grond bijvoorbeeld uit zeer fijn poederachtig zand dan heb je een schacht nodig die voorzien wordt van zg "Duitse Pijpen" en dat is duurder.
Kosten hangt ook af van de diepte dat geboord moet worden.

100 Meter lijkt me overdreven. Mijn put moest al erg diep en dan hebben we het over 30-40 meter. Kosten: tussen de 80 en 100.000 kronen. En ik had die duurde pijpen nodig.

Je moet voor en put ook een projectplan laten maken en dat goed laten keuren. Kosten 5 a 6000 kronen.

De firma die het voor mij perfect geregeld heeft kwam uit Liberec en heette advera.
http://www.advera.cz/

De put is geboord in de buurt van Rumburk dus dat is net zo ver van Liberec als het Reuzengebergte.
 
dank je feertje voor je extra informatie. De grond bij ons bestaat uit rots. Dus het lijkt mij dat dit weer duur is omdat er waarschijnlijk een duurdere soort boor gebruikt moet worden (geen idee of dat zo is).

Ja en die 100 meter lijkt mij ook zo onlogisch maar ja, wellicht dat er nog iemand antwoord die hier meer over weet.

Oh ja...alvast gefeliciteerd met je 1000ste bericht :top:
 
Toch leuk zo'n 1000ste bericht en meteen een bijdehandse :stout:

Maar ik zei rots omdat ik dacht dat jij alleen maar poederachtig zand had waardoorheen geboord moest worden. Zoals ik al zei, ik heb er werkelijk de balle verstand van. Ik hoop dat mijn kennis op dit forum iets opgehoogd gaat worden ;)
 
Dan komen er ook nog de bouwvergunning en diverse document om het water te mogen gebruiken. Formaliteiten van de elektra, gas, telefoonmaatschappijen dat er in de buurt van de bron geen leidingen liggen. Dat laatste neemt vooral tijd in beslag.

Twee jaar geleden is onze bron geboord ook rotsachtige ondergrond ± 40 meter diep. Er werd 2000 liter per dag gegarandeerd.

De kosten voor het boren was incl. projectdocument 45.000 kronen. De bouwvergunning 1000 kronen.

Nieuw leiding werk en een drukvat kwamen er bij ons nog bij.
 
Bovenaan