Knelpunten Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan op woensdag 16 Oktober vertrekken voor een kleine vakantie, waarbij we voor donderdagnacht een hotelletje hebben geboekt in Meissen, aardig in de buurt bij Tsjechië.
Vrijdag willen we dan direct door naar Tsjechie.

Route is via Groningen - Bremen - Hannover - Magdeburg - Leipzig - Meissen (vlakbij Dresden).

We hadden het idee om in de ochtend rond 5 uur te vertrekken. Dan zijn we als het mee zit om half 7 bij de grens Duitsland.

We krijgen dan natuurlijk volop de ochtendspits mee in Duitsland.
Heeft iemand een idee waar je gemiddeld op moet rekenen qua vertraging en waar?
 

Ad Verschoor

Donateur
Wij vertrokken op zondag om 4.10 uur (Drente) en waren om 11.30 uur bij Bautzen (voorbij Dresden) en om 12.30 uur bij de grens met Tsjechie (Zittau). Geen vertragingen onderweg. Spits in deze route valt heel erg mee.
 
Maar een woensdag is natuurlijk geen zondag!

Meissen is overigens een must voor porseleinliefhebbers. Wereldberoemd het Meissner Porzellan.
 

Vodnik

† In Memoriam
Meissen is prachtig! We stonden er (met camper) afgelopen maandag avond en gaan er nog is naar toe.
Wat reistijd betreft:
Maandagochtend omstreeks 9.30 uit Muiderzand (Almere) vertrokken en rond 19.00 in Meissen. Let op: Met een camper en regelmatig koffiepauze!
De week ervoor vanuit CZ naar Grun gereden en geen noemenswaardig verkeersoponthoud gehad.
Als je om 05.00 vertrekt uit Grun, dan ben je vroeg in de middag in Meissen en kan je nog wat gaan bezichtigen!

P.
 
Bedankt voor de reacties! Het was eerst de planning om in de buurt van Leipzig te overnachten, maar toen ik las over Meissen was ik gelijk om, lijkt me een prachtige stad, trekt me echt aan.

We rijden vanuit Friesland over Groningen en hopen inderdaad redelijk aan het begin van de middag aan te komen.
 

Vodnik

† In Memoriam
Wat Meissen betreft: voor 5 Euro pp kan je een toeristische bustoer maken, vertrekt elke 30 minuten, onder andere is er een stop bij de de Dom in de altstadt (steekt overal bovenuit, dus goed te zien)
 
Wij reizen allen het liefst snel en zonder files naar Tsjechië maar soms kom je juist door die file's op onverwacht leuke plekken. Vanwege een groot ongeluk voor Nossen kwamen wij vorig jaar door een omleiding in het mooie Meisen terecht. Hadden het liever anders ontdekt maar kan hier wel spreken van een geluk bij een ongeluk.
 
Randweg bij Bad Oeynhausen. De weg tussen enschede - dresden - Praag.
Het grote knelpunt nog.

[EDIT] Berichten afgesplitst van topic over de A8 en iets aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap best dat veel reizigers op weg naar Tsjechie een randweg om Bad Oeynhausen wensen. De inwoners van
Bad Oeynhausen ook wel denk ik zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ad Verschoor

Donateur
Het wachten is ook nog op de weg bij Bielefeld in de richting van Paderborn-Kassel. Deze had volgens mij al klaar moeten zijn.
 
Bovenaan