Kamperen bij Cesky Raj

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben op zoek naar een geschikte camping bij Cesky Raj, het Boheemse paradijs. Het liefst zo dicht mogelijk bij het nationale park ivm fietstochten. Wandelen door dit mooie gebied is trouwens de grootste reden van ons geplande bezoek in augustus 2012.
Tevens moet de camping niet te groot zijn en vooral lekker rustig en mooi gelegen. Toch moet er ook wel iets te doen zijn voor de kinderen (8 en 11).
Wie kan me helpen?
Een mogelijk geschikte camping zou Camp Zalsky kunnen zijn, heeft iemand daar ervaringen mee? Ook camping Cesky Raj is een mogelijke kandidaat.
Meer tips zijn welkom!

O ja, is er iemand bekend met camping Farma Lavice? Heb een mail gestuurd met een vraag om informatie, maar krijg geen reactie. Deze camping ligt wel heel centraal bij de hoogtepunten van dit gebied en zou dus geschikt kunnen zijn.
 
Camping Eden bij Jinolice vlak bij het eerst aanbevolen Cesky Raj in Kneznice is aan de oever van een van de drie meertjes met het gezicht op de beboste heuvels en rotsen van Prachovske skaly is veele malen mooier als de camping in Kneznice, kijk op google maps....
 
Camp Zalsky ligt wel erg mooi aan de rand van een beboste bergrug met bovenop een rots met grote uitzicht. Best avontuurlijk voor kinderen die van ontdekken en zich zelfs vermaaken houden.

De camping Lavice is een Boerderijcamping met een paar dieren , het dorp ligt op een helling en de camping is maar heel klijn. Wij konden het in de zoomer niet goed vinden want het was niet aangeweezen met een bordje, er wapperde daar aleen een Tsjechische flag en wij wisten niet goed wat dat te beteekenen had....
 
Weet Jij wat erg mooi zou zijn : Als er een camping in Nebakov zijn zou . Nebakov is een plek in het taamelijk nouwe beekdal van de Zehrovka, die beek loopt ca.van de plaats Mladejov dwars door het gebied in westelijkr richting en komt in de buurt van Prihrazy uit. Door dat dal loopt een gemarkeerde wandelroete .In Nebakov is een molenvijver, een pension en wat valantiehuisjes. Het pension verhuurde ook een paar trekkershuttjes. Helaas weet ik nu niet of het pension van zomer weer open gaat want het is voorig jaar van ijgenaar verandert maar dat is wel goed mogelijk want dat is wel een heel bijzonder mooi plekje midden in.
 
Ja, er is noch erg veel vrije ruimte! Men kan er zelfs verdwaalen en in een moeras vastkoomen zitten of van de rand van een rotswand afdonnderen en niemand vind Je als Je geen handy bij Je hebt, mischien ooooit naar jaaren als er aleen maar een paar kaale witte botjes liggen... of Je hebt vrienden en die alarmeeren de politie die dan met een helikopter en een warmtekamera naar Je op zoek gaan.Dat is noch voorig jaar in de winter gebeurt. Een man is in de sneeuw op langlaufski verdwaalt en de familie slug in de nacht alarm toen hij niet thuis aankwam. Mischien was hij te moe of dronken, ik weet niet het fijne van. Ik heb de zoekoproep op radio gehoord. En dan de twee honden van een bekende die achter een of ander wild dier weggeloopen zijn....nooit weergevonden zelfs naar meermaalige zoekpoging.Uit het autoraampje vanaf de straat ziet de landschap ongevaarlijk uit. Men denkt : Leuke bochten langs rotspartijen in een bos.
Ik wens Jullie alemaal aleen leuke avontuuren in Cesky Raj.
 
Ja, da's wel een goeie reden om de hele boel daar vol te plempen met campings. Dat zal de natuur leren om mensen te laten verdwalen of verongelukken! :stout:
 
Het is daar helemaal niet zo vol met campings, dat lijkt aleen op een kaart met een groot maatstaf zo, echt waar. Hebben Jullie daar werkelijk een echte lange afstandwandeling gemaakt, niet aleen en wandelingetje van 500 meeter van af de parkeerplaats door de Cisarska chodba of rond de burgt Kost zo als de touroperators dat hun klanten laaten loopen? Trouwens dat is al voor somigen te . Ik heb daar eens een Deense groep gezien hoe die redeloos aan het dwaalen rond een rotsformaatie zijn geweest en die konden maar niet terug naar de bus terugvinden...
 
mazackova schreef:
Ik heb daar eens een Deense groep gezien hoe die redeloos aan het dwaalen rond een rotsformaatie zijn geweest en die konden maar niet terug naar de bus terugvinden...
:lmfao: Die zullen nu toch wel zo langzamerhand thuis zijn? ;)
 
! Men kan er zelfs verdwaalen en in een moeras vastkoomen zitten of van de rand van een rotswand afdonnderen en niemand vind Je als Je geen handy bij Je hebt, mischien ooooit naar jaaren als er aleen maar een paar kaale witte botjes liggen...
Denk dat die Handy ook niet "handig"zal zijn dan :stout:
 
Ja, dat hoop ik ook voor die dwaalende Deense toeristen want vannacht is er een dik pak sneeuw gevallen en er waait harde wind .Voor liefhebbers als ik is dit zo een harstike mooi en romantisch gezicht....en een "zaktelefoon" is toch best handig als men ergens in een rotsspleet met een gebrooken poot ligt, toch!Ik heb er geen maar men hoort dat wel zeggen.Toen ik hier woonen kwam heeft men mij zelfs eentje cadeaugegeeven. Die heeft het nooit goed gedaan want tussen de rotsen of in een grott is er gewoon geen signaal maar de gulle geever is tenminste gerust.
 
Bovenaan