Kachel kopen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb dus gekocht via deze site: http://www.abx.cz/cs/kuchynske-sporaky/na-drevo/1

even via google vertaal kijken wat je in moet vullen en bestellen.
Was echt veel goedkoper. maar je moet goed kijken wat je nodig hebt het aantal KWH is heel belangrijk als je te veel hebt ga je je kachel "knijpen" en is dat slecht voor de verbranding er staat op internet vast wel hoeveel je nodig hebt per m3 ruimte - koop ook niet te klein want dan krijg je het nooit warm.
suc6
 
En ik moet nog steeds besluiten wat voor kachel ik zal kopen.
Een gewone houtkachel of een die je ook op de cv kan aansluiten.
Ik zie er een beetje tegenop om allemaal toeters en bellen te monteren in/aan de cv installatie.
Ik ben bang dat anderen niet weten hoe het zal werken en de zaak in het honderd loopt.

Het monteren doe ik zelf niet, laat ik doen, schoenmaker hou je bij je leest.

Groet.
 
Het heeft beide voor en nadelen. Als je niet heel de winter aanwezig bent, zal je de instalatie zo moeten maken dat deze niet bevriest. Een gewoon drukvat zoals we hier in Nederland kennen is haast onmogelijk omdat een houtgestookte kachel veel hitte produceert en als er geen goede doorstroming is er stoomvorming kan optreden (niet bang worden) maar je moet hier wel rekening mee houden. Zelf heb ik gekozen voor 2 kachels. In mijn andere ruimten is echte verwarming niet echt nodig en anders laat ik gewoon de deuren open.
 
Bovenaan