Kachel kopen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste iedereen,

Deze zomer gaan we weer naar Tsjechie en wel naar Benecko. Nu zijn we voor ons huis in Nederland op zoek naar een houtkachel, zoals je die in Tsjechische huizen vaak ziet (een ABX ofzo). Heeft iemand enig idee, waar we zo een kachel (in Tsjechie) kunnen kopen?

Al vast bedankt voor de hulp.:ja:
 
Ik wou deze morgen reeds antwoorden op jouw vraag maar toen vond ik jouw bericht niet meer terug, ik vond hier ergens op het forum een website van abx -kachels: onder zoeken heb ik kachels ingevuld, ben zelf nog niet zo vertrouwd met het forum om u rechtstreeks door te wijzen naar die bewuste topic, veel succes!

Hier heb ik het gevonden: tsjechisch forum- algemeen-onroerend goed-verwarming
bericht 6 van pepo
 
Handige site, die van de kachels. Ben net begonnen info in te winnen om de kosten van een 'opkanppertje' te berekenen. Aangezien ik nog zo groen als gras ben m.b.t. het kosten plaatje in Cz en ook in de droom-fase ben heb ik van alles nodig om de voetjes wel op de gronf te houden! Ik weet wel dat sommige dingen zijn spotgoedkoop in vergelijking met NL - maar andere juist niet
 
Wij hebben ook goede ervaringen met de geadviseerde winkel van Svoboda, vlakbij Nova Paka. Is volgens mij voor jullie ook goed te bereiken. Eerst naar Jilemnice rijden, vandaar richting Nova Paka, in Horka Stare Paka rechtsaf richting Nova Paka en na een paar kilometer aan de linkerhand ligt de grote kachelwinkel. Zij hebben zeker een kachel, zoals op jullie plaatje.

Veel succes en Plezier!
 
Wat een keuze!
Danzij google wordt ik wel wat wijzer maar heb naar aanleiding van dit onderwerp wel wat vragen:
Ik snap de circulatie systeem ban een 'boiler' want die hadden wij vroeger (zo groen ben ik ook niet meer) voor het hete water.
Een 'boiler' is dus in mijn beleving nog geen 'furnace'd.w.z CV ketel.
* Hoe zit het met CV in Tsjechie en vooral op hout o.i.d. gestookt. Zijn er ook een soort combi ketels waar elektra het overneemt als de brandstof opraakt en zowel hoe heten die?
* Hoe doen de overwinteraars het met warm en vorst vrij houden van de woning
* Hoe regelen de tweeede huis eigenaren het dat de boel niet bevriest als zij 's winters er niet zijn?
* Ik zie ook allerlei keuken - kook kachels. Geinig maar heeft iemand ook hier praktijk ervaring mee?
 
Bedankt voor de reactie maar ik bedoelde meer mensen die ervaring hebben in het gebruik ervan. In foto's van makelaars van oude huizen zie je vaak ook een kolos in de keuken. Slopen zou ook een klus zijn dus misschien zijn er leden die zoiets ook benutten.
Trouwens wat heb jij en anderen gepresteerd om 'super lid' te worden????????????
 
Hoi, Ik heb afgelopen zomer een ABX kachel gekocht via Internet.
Betalen aan de chauffeur, maar ze leveren alleen in Tsjechie.
Let op ! die kachel was loeizwaar. dus "even in de auto zetten" is er niet zo gauw bij.:sterk:
Verder verkopen ze zo rond oktober haast overal nieuwe kachels. We hebben er ook een bij de baumaxx gekocht. Doet het al jaren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Bovenaan