Jummie!!! Fernet

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

By the way, bestaat Chocofernet echt? Ik heb het nergens gezien. Alleen puur fernet, citrus en orange.

Puur fernet noemem mijn vrienden in Tsjechie "lak na rakve" = een doodkistlak. Ik vraag me af of het vanwege de kleur of de smaak is ?
30.gif
grin.gif
 
jep chocofernet bestaat echt.... 1 of 2x maar gedronken op visite bij mensen thuis... .
heb het ook wel nog niet zien staan in de winkels ginds.... .
 
Nou dat is dan wel iets om fanatiek te gaan zoeken in de winkel met kerst! Alles met chocolade vind ik erg lekker maar als er ook nog Fernet aan te pas komt.... Bestaat er ook al Becherovkalade?
 
Of Magister, daar hoor ik nooit iemand over. Volgens mij is het alleen in Tsjechie te koop en ik vind het heerlijk!!!
30.gif
 
R

rob.goverde

Guest
Yammie Yammie,

Hoe lang kan ik een geopende fles Fernet goed houden?

Becehrovka die ik in aug open had gemaakt smaakte vorige week nog goed. Te goed .....nu is hij leeg!

Ben nu aan de eerste fles Fernet bezig Citrus, maar weet niet of ik hem nu gelijk op moet drinken?
 
Dat lijkt me verstandig, stel je voor dat het bederft, dat risico moet je NOOIT nemen. Na zdravi. Probeer ook de fernet sinaasappel (ook heel bederfelijk) de volgende keer.
yeah.gif
 
R

rob.goverde

Guest
Hoi Marianne,

Die fles heb ik ook maar die is NOG dicht, ga ik openmaken met Kertmis.

Ik zal deze maar gaan opdrinken dan Na zdravi

Thanks
 
Corrie schreef:
Of Magister, daar hoor ik nooit iemand over. Volgens mij is het alleen in Tsjechie te koop en ik vind het heerlijk!!!
30.gif
heb magister eens gekregen voor men verjaardag in tsjechie, was een lange smalle fles dacht ik.... . hoe smaakte kan ik men helaas me niks meer herinneren(had van iemand anders al de soort wodka gekregen die ze op de kaart hadden:))) )
 

Macek

Geroyeerd Lid
rob.goverde schreef:
Yammie Yammie,

Ben nu aan de eerste fles Fernet bezig Citrus, maar weet niet of ik hem nu gelijk op moet drinken?


Absoluut niet!!
58.gif
Afleveren bij de Pivonist!!!
grin.gif
grin.gif
 
Chocoladefernet?? De normale vind ik het lekkerst maar de citrus mag er zeker ook wezen!!
Dat sinasappel is echt niet te zuipen. Ik zorg dat ik altijd genoeg Fernet in huis heb !!!
yeah.gif

Wat Becherovka betreft dat kan je hier gewoon bij de slijter om de hoek kopen, net als Urquell maar dat zit in kleine Hollandse flesjes en is best prijzig.
worshippy.gif
FERNET
worshippy.gif
 
Bovenaan