Jummie!!! Fernet

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

medvidek_korala.jpg
 
smaken verschillen he zdenda:als ik zou moeten kiezen tss de gewone en de chocofernet zal stef wel naar de chocofernet grijpen normaal gezien....(geen paniek:stef drinkt (bijna) alles)
 

Macek

Geroyeerd Lid
Beter dan een gevulde linnenkast,
is klare drank zo in je bast,
je hoeft niets te strijken of te plooien,
maar het alleen maar in je bek te gooien.
yeah.gif
 
Leuke foto, en ik voeg me bij Zdena toe. De originaal is de beste.
Hoe wel chocofernet
crazy.gif
bestaat dat ook al??? Dan moet het vast ook lekker zijn. Volgende keer dan maar probeeren
 
3 jaar geleden eens geproefd in het dorpje horni bradlo,echt tof: 'heel' het dorp kwam samen in het lokaal hotelletje tatra(ondertss failliet:((((),politie,arbeiders,dan de mensen die daar een weekendhuisje hadden ) enz.... en om middernacht, sluitingstijd en gaan de jongeren naar de discos in chrudim en omgeving:))). en natuurlijk:ik werd aan die mensen voorgesteld,wss de eerste belg dat ze ooit ontmoet hadden enz,en flessen drank werden bovengehaald:chocofernet,zelena enz(only 4 crowns!!!!!)
 
Onze "tsjechische familie" noemt de Fernet "MEDICIN"
Dus als je even moet kuchen dan komt de fles op tafel, maar dat is al gauw en ook gewoon in Tsjechie heb ik inmiddels begrepen.
party.gif
 
Luke site, die van Stef.
Vind het haast jammer dat ik geen fernet in huis heb!!!!
Er staan fantastische coctails recepten op.
Zeker eentje om te onthouden
smiley20.gif
 
toevallig gevonden eigelijk: was op zoek achter afbeeldingen van fernet(op google),dan de site ervan eens bekeken enz.... en mss handig voor de komende feestdagen.

Kan er fernet worden verkregen in Belgie trouwens?(In Antwerpen zou er een handelaar zijn die becher verkoopt heb ik me laten vertellen?)
 

Macek

Geroyeerd Lid
brenda schreef:
Onze "tsjechische familie" noemt de Fernet "MEDICIN"
Dus als je even moet kuchen dan komt de fles op tafel, maar dat is al gauw en ook gewoon in Tsjechie heb ik inmiddels begrepen.
party.gif

Klink mij bekent in de oren, mijn Tsjechiese kennissen hebben het over "vitaminas" als het Fernet citrus of orange betreft. Maar inderdaad erg lekker bij een pivo, nazdravi.
 
Fernet Branca is ook in Duitsland te koop. Alleen smaakt ie naar mijn mening niet zo lekker als de tsjechiesche medicijn
grin.gif
 
Bovenaan