Jointje roken legaal?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nee het is niet legaal. Het wordt wel gedoogd, dus net als in Nederland.

Er zijn vele kroegen in Praag waar je gewoon kunt blowen, en een aantal waar je wat kunt halen. Op straat zal niemand op of om kijken en de politie laat je met rust.
 
Oke net een beetje Nederland dus

Ik vroeg dit omdat ik van de zomer wil gaan camperen in tsjechie en aangezien ik liever een jointje rook dan een pilsje drink....... is het wel makkelijk als er een gedoog beleid is

vast bedankt

Overzicht van hoeveelheden drugsbezit staat zelfs voor heel Europa op emcdda.europa.eu.

smorgens

dat is een leuke site met veel info
ik wist niet dat op zoveel plekken wiet e.d. gedoogd werden

thanks
 
daar heeft u uiteraard gelijk in
maar door te zorgen dat niemand last van mij heeft dmv afgelegen te gaan staan ....
zou het toch niet zo,n probleem zijn en nee ik zoek dan ook geen drukke familie camping

iemand ideeen over een rustige camping of misschien wel een jongeren camping?

bvd
 
Nee het is niet legaal. Het wordt wel gedoogd, dus net als in Nederland.

Er zijn vele kroegen in Praag waar je gewoon kunt blowen, en een aantal waar je wat kunt halen. Op straat zal niemand op of om kijken en de politie laat je met rust.
Gewoon proberen, en als je dan je ned. legitimatie laat zien, zie je wel wat er gebeurt, we raden je dat niet aan, er is daaromtrent ook nog andere wetgeving, ik begrijp niet dat hier geen melding van wordt emaakt, er is inderdaad een gedoogbeleid maar wel voor Tsjechen. je zal de juiste agent maar treffen.
 
Gezien zijn uitgebreide persoonsgegevens , wil hij niet weten wie hij is.

Als je voor dat spul naar Tsjechië wil/gaat?

Is mijn advies: Gewoon een camping zoeken in Nederland.

Tsjechië is geen land waar alles maar kan.

Misschien niet netjes omschreven maar toch het beste advies wat ik kan geven.
 
Er spreekt veel angst uit de voorgaande berichten. Het punt is nou juist dat er niks te vrezen is.

Drugsgebruik was en is sowieso al legaal en drugsbezit werd al gedoogd. Je mocht "niet meer dan een klein beetje" drugs bij je hebben.
Het aantal "niet meer dan een klein beetje" was een beetje moeilijk om mee te rekenen dus de enige verandering is nu dat er specifieke hoeveelheden zijn bepaald. In het geval van wiet mag je 15 gram bij je hebben. Dat is best veel.

In Tsjechie wordt erg veel geblowd. Ik geloof zelfs dat Tsjechie het hoogste percentage blowers in Europa kent. Veel mensen kweken ook thuis en verkopen dit aan vrienden en kennissen. Ook buiten Praag is het geen enkel probleem om in het openbaar een jointje te roken.

Ik geloof niet dat deze wet alleen voor Tsjechen geldt totdat ik die wet kan lezen, ik heb hem nog niet gevonden.
 
En als het dan toch schijnt te moeten (er zijn ook Nederlanders die niet zonder stroopwafels kunnen...), ga dan op een camping naast een hopveld staan, tegen oogsttijd.
Hop is familie van wiet en de geur is voor de gemiddelde bierdrinkende leek niet van die van wiet te onderscheiden. En de gemiddelde blowende leek zal zich met gemak een zakje hop laten aannaaien!
 

Tabe

† In Memoriam
Klopt en dit is een goed advies. Neem die zooi niet mee over de grens, maar als je zo nodig tijdens de vakantie een jointje moet loop dan's avonds over een marktplein van een middelgrote stad in Tsjechie. Je neus doet de rest. Misschien iets duurder dan in Nederland maar in ieder geval met minder risico. En je houdt er (misschien) leuke contacten aan over.
 
Bovenaan