Janske Lazne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn gister terug gekomen uit Janske Lazne, we hebben daar heerlijk kunnen skien/snowboarden! Alleen er mag nu wel wat sneeuw gaan vallen, daar want op de blauwe pistes ligt veel te weinig met veel plekken waar het gras er doorheen komt. Wij zaten in Hotel Arnika, het nadeel van dit hotel is dat je veel te ver moet lopen naar de gondel en dat op je skieschoenen! Voor de beginnende wintersporter is het goed te doen in Tsjechie.
 
Hallo Jildou,
Blij dat je het leuk gehad hebt in Tsjechie.Zelf gaan we elk jaar ook regelmatig naar Janske Lazne;niet om te skien maar 's zomers met de kabelbaan naar boven en dan weer lopend terug.Ik zag dat we niet zo ver bij elkaar uit de buurt wonen.Ik woon in Niawier (boven Dokkum).Wij hebben zelf een vakantiehuis in Chotevice en gaan er midden maart weer een weekend naar toe.
Momenteel zijn er ook gasten in ons huis en ik hoop voor ze dat er nog wat sneeuw komt en anders.....maar wat langer pivo drinken.
Groetjes,

Gerrit ;)
 
Wij zitten op dit moment in Studenec en kijken naar een groene wereld! De jeugd die mee is, is vandaag gaan skiën in Herlikovice. Een redeijke piste. Wel vreemd hoor, je hebt zo niet het echte wintersportgevoel. Volgend jaar beter dan maar.
 
Als we allemaal nou eens eerst een trui aantrekken voordat we de verwarming hoger zetten en de stand-by functies van alle apparaten uitzetten... misschien dat we dan weer ooit behoorlijke sneeuw krijgen.

Reclameslogan: sneeuw begint tegenwoordig bij jezelf.
 
ahoy ik heb zaterdag gewandeld bij ons in prkenny Dull boven in de bergen ik heb genoten wat heel veel sneeuw en wat een prachtig wandel en langlauf gebied met panoramma's ik ben er stil van zo mooi nou wie zegt dat er geen sneeuw ligt,moet maar eens een ietsjes lager gebied bezoeken , niet alleen de skie piste's zijn mooi er is zoveel meer in Tsjechie :) :) :)
 
Er zijn zondermeer, Jolanda, een duidelijk aantal argumenten dat de klimaatsverandering aan de mens gelegen is - en die deel ik - maar dat die ene winter zonder sneeuw daar mee te maken heeft, natuurlijk dat denk ik niet.

Fluctureringen in klimaat en weer zijn er al van voor de ijstijd. Een keer geen sneeuw is geen trend.

Maar je kan het wel gebruiken cq misbruiken om mensen bewust te maken. En dat doe ik.

Broodnodig. Voor wie na ons komt. Laten we het proberen te redden totdat de zon dooft (overigens explodeert ie voor die tijd en dan zijn wij al lang verdwenen).

En niet alleen voor de sneeuw in Janske Lazne.
 
Wij hebben in het huis trollobodouva gezeten, in Rudnik. Gister terug gekomen, maar wat een heerlijke vakantie gehad.
Elke morgen een simpel, maar goed ontbijtje genoten bij rest. Herman. Met een lekker gebakken eitje. Hele aardige bediening, al waren ze ons na 6 dagen aardig zat haha, met 8 drukke kleuters die na een dag skieen nog energie hadden om te keten.
Heerlijk skieen in janske lasne! nog wel sneeuw maar het werd wel dunnig op sommige plekken, volgens wat medelanders was het het slechtste seizoen in 10 jaar, qua sneeuw dan!
's Avonds ook weer super gegeten bij rest. Herman (echt een aanrader!)
Het huis zelf is ook goed, alleen voor 20 personen mogen er wel wat douches bij. Er zijn er maar 2!!
Net wat Esther al zei, als er sneeuw ligt bij het huis is het echt alleen met sneeuwkettingen te bereiken, of voor waaghalzen met winterbanden vol gas!!!
Nu al weer op zoek naar de volgende locatie!!
groeten....:deuk: :deuk: :deuk: :deuk:
 
Bovenaan