Jaarmarkt in Holesovice ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Laatst las ik dat er een leuke jaarmarkt is in Holesovice. Weet iemand toevallig wanneer dat is.
Zou leuk zijn als dat toevallig in onze vakantie is.

groetjes lynn
 
hey wij zijn vorig jaar ook naar de jaarmarkt geweest in holasovice.
erg leuk was dat verschillende kraampjes met sieraden (zelfgemaakt) en meer..
ik weet niet wanneer jullie op vakantie gaan maar vorig jaar was het ergens midden in juli geloof ik.
k weet het niet meer precies.

groetjes
 
Voorzover ik kan vinden is dat dit jaar op 24 en 25 juli. Als je de mogelijkheid hebt om er naar toe te gaan zou ik dat zeker doen want het is echt de moeite waard.
 
Wil iemand mij zeggen waar Holesovice (van de jaarmarkt) ergens ligt, ik vind er verschillende in de routeplanner.
Lijkt mij ook wel leuk om een dagje naar toe te gaan. Of is dat erg ver van het lipnomeer af?
 
Is niet zo ver van het Lipnomeer. Je treft het aan ten westen van Ceske Budejovice onder het meer van Dehtare. Is een Unesco dorp vanwege de schitterende gevels e.d. die er te zien zijn. Is dus inderdaad de moeite waard.
 
Meer dan 300 km. Kan je dus beter een keer doen als je in Bohemen op vakantie bent.
Overigens is er in de omgeving van Uhersky Brod ook voldoende te zien en te doen. Jullie zullen je daarom ook niet hoeven te vervelen.
 
Bovenaan