J.K.Tyl Theater In Plzen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit theater is gebouwd in de jaren 1899 tot 1902 door Antonin Balsánek en is echt een kunstwerk.
De rondleiding kost 50 kronen en het duurt een uur,je word rondgeleid door het hele gebouw in de foyer ,in de zaal ,op het podium ,onder het podium ,grimm kamer,opslagplaats voor de kostuums waar onder andere de balletpakjes van het zwanenmeer hangen en ook de kostuums van kabaret (wat nu draait in de theater)verder kom je ook bij de opslagplaats van de decors,je komt overal waar je normaal nooit zal komen.De rondleiding wordt in het engels of in het duits gesproken en is echt een must done voor de vakantie in plzen.
 

Bijlagen

  • 24982-cz_plzen_divadlo_6.jpg
    24982-cz_plzen_divadlo_6.jpg
    32,6 KB · Bekeken: 69
Bedankt voor de tip, zal ik onthouden! Ben nooit verder gekomen dan de rondleiding door de Urquell brouwerij....... ook zeer aan te bevelen overigens
wink.gif


Wat een mooie foto trouwens! Met een Tatra tram en een Skoda Felicia
smiley20.gif
mag'ie van mij zo in de fotogalerij, geef ik tien punten.
 
Graag gedaan,hier heb ik nog een tip:het vliegtuig kerkhof in zruc (iets buiten plzen)daar staan onder andere vliegtuigen,helicopters,vrachtwagens(ook Tatra's
laugh.gif
)bussen alles wat je maar kan bedenken ook het beeld van Stalin.
ik zal je binnenkort even de website ervan geven wat je daar ziet dat is ook echt super mooi,alles wat daar tentoongesteld staat word in stukken binnen gebracht en helemaal gerestaureerd,het is gewoon buiten op een grasveld en die man die koopt al die wraken op en maakt ze weer helemaal zoals ze waren echt een aanrader.
 
Er staat 1 foto op de fotogalerij van deze site,ik moet alle foto's nog bewerken want ze zijn te groot en passen er niet op.
 
Is dat zo dat lijkt me echt leuk om te zien,zou je me mischien kunnen vertellen waar en waneer dank je.
groetjes Chris
 
Bovenaan