Is er tuingrond te koop in grote hoeveelheden?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij willen graag onze grond verbeteren en tuintjes maken.
Nu zijn we op zoek naar bedrijven die grond met een vrachtwagen komen brengen, dus gewoon losse grond. Net als in Nederland mogelijk is.
Maar ons wordt gezegd dat dat hier in Tsjechie niet te koop is!
Is dat nou echt zo??? En graszoden??
Ze maken het natuurlijk zelf hier in de buurt. Compost, maar daar hebben we de tijd niet voor!
Mochten jullie iets weten in de buurt van ons ( Pardubicky kraj, okres Chrudim) dan horen wij het graag!!!

Groetjes,

Jan en Corrie Hoek
 

Ad Verschoor

Donateur
Hallo Corrie en Jan,

Wij zijn van 1 tot en met 8 mei met onze kinderen en kleindochters in Hroubovice. Mocht ik iets tegenkomen dan zal ik het je laten weten. Ook v.w.b. je vraag vorig jaar naar mooie afgelegen plekjes zal ik op letten tijdens ons verblijf.
Op het forum staat ons programma voor die week en naar Kutna Hora rijden we binnendoor dwars door het paardengebied van Chrudim naar Tremosnice.
Voor de zondag heb ik nog een tochtje ingelast naar Toulovkovy Mastale en voor de kleindochters naar het sprookjeskasteel Nove Hrady, waar we dan ook willen eten in het restaurant.

groeten Ad en Marja
 
ik had eerst op bericht willen wachten, maar ik heb een tsjechische kennis van mij gevraagd, die in prelouc woont en van huis uit veel met "zemedelec" te maken heeft gehad, als oud-direkteur van de voormalige "JZD" aldaar, wordt vervolgt!!
 
Tjeetje,

Dat is voorbij Praag! Nou het is in iedergeval wat.
Ik kon me al niet voorstellen dat er echt niets te krijgen was.
Maar hopelijk vinden we wat in de buurt!

We hebben aardig wat oppervlakte....nu is alles klei troep.
 
hoi jan en corrie,da's toevallig.ik heb een kamaraad in pecky wonen.ik zat al te denken gister;radim zegt me iets.ik ben er vaak door gekomen.ziet me ff niks te binnen.maar bij jullie is het allemaal zandgrond;is het bij jouw zo 'vettig'.ken je toevallig ook ene jan uit velke chvalovice.reeds jaren wonend in cz.hij zou je misschien ook kunnen adviseren.succes.gr paul
 
Wij zitten bij Chrudim, er zijn 4 Radims in Tsjechie!!!!

Hadden wij maar zandgrond, goh, dat zou veel schelen zeg!
Nee, klei! Heleboel klei.......lastig voor al die caravans!
en spelende kinderen als het regent.
 
heb je een camping dan?!ik ben nog nieuw hier.ik klikte op radim in jouw vak/profiel en liet me deze in kolin zien.ik zag in je 1e bericht inderdaad dat je elders woont.ff vergeten.maakt nie uit.zit frank van bruchem nog altijd met zijn vrachtwagens/parkeren bij jouw daar.brutra transport.blauwe autos.sprak 'ns een chauffeur welke me vertelde dat ie daar ergens parkeerde.moet anders ff opzoeken nog waar precies.
 
Kleigrond op camping geeft problemen met natte grond, normaal leg je drainage aan als je er andere grond oplegd. anders wordt het nog een grotere bende.

Of anders terrein moet je geschikt maken dat is altijd drainage. is toch normaal op een camping ???!!!!
 
Het regent hier niet zoveel. Meestal trekt het om ons heen. En ons campingterrein wordt echt geen plassengebied hoor!
De kale plekken willen we met wat aarde bestrooien en dan inzaaien.
Voor de grotere stukken zoeken we graszoden.
In het najaar gaan we groter werk doen. Het terrein overhoop halen is niet iets wat je in het voorjaar doet! Dan kun je niemand op je camping ontvangen!
We zijn al heel blij met de tips van Freddy.
Denk je toch dat de mensen om je heen het wel weten.
Wij konden het ons gewoon niet voorstellen dat er geen aarde te krijgen was. Maar we hebben hier ook nog nooit een vrachtwagen met aarde zien rijden!
Vandaag gaan we verder informeren. Gesterkt door de reacties hier.
Ik wil iedereen heel erg bedanken.
Weet iemand het tsjechische woord voor graszoden?
En vouwwagen?? Ik kan dat niet in het woordenboek vinden.

En ben je in de buurt....kom gerust op de koffie ( liefst niet op wisseldagen)
groetjes,

Corrie
 
Freddy, je bent weer super!

Ik heb zelfs hier mensen moeten overtuigen dat de snelweg wordt doorgetrokken en dat we over een paar jaar een afslag super dichtbij hebben! Ik kon de website laten zien en de nieuwsberichten van de RDS. Ze waren stom verbaasd! En dan heb ik het over iemand van Praag en iemand van Vysoke Myto! Beiden met een vakantiehuisje hier. Dus weet ik meer dan hun....ik was verbaasd.
Maar op veel vragen....nee, dat is hier niet...nee, dat kennen we niet in Tsjechie....
Net als klusjes mannen. Mannen hier schijnen liever hun hand op te houden en als ze werk hebben, willen ze er niet bij klussen.
Nu willen we bijvoorbeeld met oude stenen een vloer in een schuur maken...Nee, met oude stenen willen ze niet werken...
Dus geen bedrijven, maar we kunnen dus ook geen klusjes mannen vinden....
Heeft iemand daar oplossingen voor? Is er een site hier met klusjesmannen???
Of zijn er handige mannen van het forum die ons even willen helpen zodat we snel klaar zijn???
Mag ik een oproep doen op het forum????

Bedankt weer zover,

Jan en Corrie
 
Maar op veel vragen....nee, dat is hier niet...nee, dat kennen we niet in Tsjechie....
Net als klusjes mannen. Mannen hier schijnen liever hun hand op te houden en als ze werk hebben, willen ze er niet bij klussen.

En weet je zeker dat ze altijd goed begrijpen wat je bedoelt? Misschien is je Tsjechisch gewoon nog niet goed genoeg en ligt het grotendeels aan de communicatie.

Dat over dat handen ophouden vind ik trouwens wel erg kort door de bocht en erg veralgemeniserend.
 
Het is niet mijn uitspraak!!! maar van 2 verschillende mensen hier in het dorp. Ik kan me dat ook niet voorstellen aangezien in Nederland de meeste mensen wel geld willen bij verdienen.
Ze zeggen dat we in het verkeerde deel van Tsjechie zitten. De mensen hebben het hier niet nodig, geld genoeg of ze redden het wel! Hun uitkering zal dan ook voldoende zijn als ze werkloos zijn geworden. Ja, helaas is hier een fabriek ook al failliet.
Dus nee, ik zal zelf nooit negatief denken...
Soms krijg ik vragen van gasten over de criminaliteit hier.
Dat ze gewaarschuwd zijn en of hun auto wel veilig is.
Of ze vragen hoe zijn de Tsjechen??
Dan vraag ik : hoe zijn de Nederlanders??
Wat in Nederland is, is hier ook.
Dus ik ben op zoek naar klusjesmannen.......maakt mij niet uit of ze al een baan hebben of niet.....
Dus nogmaals het is een uitspraak van de Tsjechen zelf en wij communiceren in het engels! Ons Tsjechisch durf ik niet op te vertrouwen.
 
Bovenaan