Internetten met mobiele telefoon in Tsjechie ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

E

Emmy

Guest
hallo,
Binnenkort ga ik naar tsjechie, en aangezien ik met mijn laptop (via mijn mobile telefoon) wil internetten zoek ik een tsjechiese internetprovider (aangezien je anders continu naar nederland moet bellen). wij zitten in de buurd van kladno, dus weet iemand ook een tsjechiese gsm provider die daar goed werkt?

ik ben niet Emmy, maar haar zoon

alvast bedankt
groeten, Ivan
 
I think you can use well GPRS roaming with Eurotel or T-Mobile... (don`t know if I understood all
grin.gif
).
Jana
 
Of je neemt gewoon écht even vakantie, die mail blijft wel staan en het scheelt stapels euries!!
Ok ik neem mijn laptop ook wel mee maar dat is voor de foto's van de digitale camera :-)
 
Waarschijnlijk is het al een tikkeltje te laat
wink.gif
maar voor de volledigheid.
Je hebt een paar manieren om mobiel te internetten. Je hebt allereerst de T-Mobile WLAN hotspots, die kosten 20Kc/15min. maar dan moet je er wel toevallig een in de buurt hebben. Je kan daar ook gebruik van maken met een creditcard en dan kost het geloof ik 200KC per uur en 500Kc per dag.
Daarnaast bieden i.i.g. Oskar en T-Mobile GPRS aan met abonnement en prepaid. Prepaid is het meestal zo'n 0,06-0,07 Kc/kB en de abonnementen van Oskar is het 200Kc voor 10 MB en weer 200 Kc voor 40,70 en onbeperkt MB en met T-Mobile heb je een abonnement van 199 waarbij je 0,03 (en 0,015 in daluren) betaalt en 5 MB gratis krijgt en een abo van 499Kc per maand met 50 MB gratis en de hele dag 0,015 Kc/kB boven de 50 MB.
 
Bovenaan