Interactieve sterrenkaart

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De tijd van de mooiste sterrenhemels komt weer aan. En wat is het dan leuk als je enkele sterren kunt herkennen. Voor wie geinteresseerd is, op deze site kun je de lengte en breedtegraad van jouw locatie invoeren voor een interactieve sterrenhemel. Waar ook ter wereld, iedere dag en uur van het jaar kun je invullen. Rechts op de pagina vind je het tabblad -interactieve sterrenkaart-. Vanavond hadden wij een prachtige heldere sterrenhemel in Vysoké.
sterrenhemel.jpg
 

pepo

† In Memoriam
Lina, hoe kom je op een eenvoudige manier aan die graden? Ik zelf, in CZ, kijk naar deze Obloha dnes (Hemel van vandaag):

http://observatory.cz/info/Obloha dnes/otacivka.html

germaine schreef:
Maar de sterren in tsjechie zijn hemels mooi.
De sterren zijn altijd en overal mooi, ook in Nederland, maar wij zien ze in NL niet. Volgens mij door te sterke concentratie van alle soorten verlichting (kassen, autoweg, straat).
 
Lina, hoe kom je op een eenvoudige manier aan die graden?

De makkelijkste en meest precieze manier door gewoon even naar de huidige locatie van je navigatiesysteem te kijken. Van TomTom weet ik dat de optie op je huidige locatie in lengte en breedte graad te bekijken erop zit, maar waarschijnlijk kan dat ook wel bij andere systemen.
 
Lina, die hoe kom je op een eenvoudig aan Manier graden?
hello pepo,
achter m'n pc-tje deed ik het volgende: ik ging naar de lijst, klikt u op kaarten, Voerde mijn Woonplaats, klikt u op routeplanner, mijn Voerde bij 'Woonplaats starten in een grote doelgroep en bij' plaats, bv voor mij " Pilsen. Klik op start (Van routeplanner,), verscheen afstand, met IPV Pilsen, De Noord-en breedte graden, klik op "swap" Toen en verscheen in het hokje waar ik mijn Woonplaats hadden staan, de gradenbepaling van mijn Woonplaats, Švihov = 49 ° 44'50 .91 "N 13 ° 22'39. E" , Het Lijkt omslagtig, maar zo gepiept is, succes!

groetjes, camyl :groet:

kun jij er wijs uit worden? die stomme vertaalcomputer! sorry

ik probeer het nog eens: seznam! mapy! woonplaats!routeplanner! invoeren woonplaats en andere plaats. "swap" en je ziet de graden! ik hoop dat je dit snapt!
 
Inderdaad, zo doe ik het ook.
>mapy.cz, >plaatsnaam invoeren,
in het venstertje rechts de juiste plaatsnaam/locatie selecteren door er 1x op te klikken. Dan in het nieuwe kleine venstertje wat verschijnt GPS selecteren en voila, de coördinaten verschijnen in beeld.
 
Google Earth

Je gps locatie kun je ook vinden in Google Earth. Zoek je plaats en daarna op de locatie met je muis staan. Onderin staat dan je gps locatie.

Leuke site trouwens, Lina. Ook wij vinden het heerlijk om op een heldere zomernacht de sterrenhemel te bekijken.

Nog een tip! Probeer dit ook eens met een goede verrekijker, dan zie je nog veel meer sterren.
 
Bovenaan