Informatie over 2 tsjechische films

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik ben druk op zoek naar informatie over 2 films uit tjechie... namelijk
Sílene smutná princezna uit 1968 en V záru královské lásky uit 1990.

De reden dat ik hier graag informatie over zou willen hebben is omdat ik druk bezig ben met een website over Jan Hammer (waarvan iedereen hier denk ik wel weet dat deze man uit Tsjechie komt).
Ik heb al het een en ander proberen te zoeken op Internet, maar de meeste ifnormatie die ik kan vinden is in het tsjechisch..... En mijn Tsjechisch is op zijn zachts gezegd beroerd
smile.gif


Elke vorm van informatie is enorm welkom (met foto's zou ik ook zeer gelukkig zijn)

Alvast heel erg bedankt
smiley20.gif
 
Geweldig Rudolf.... dit is beter dan ik had kunnen dromen.
Ik ga het morgen meteen toevoegen aan de site

Heel erg bedankt alvast
 
Graag gedaan
59.gif


De film heb ik op video, maar dat Jan Hammer (jr?) voor de muziek zorgde wist ik niet.

Het nummer 'Znam jednu krasnou zahradu' is op CD uitgebracht. Net zoals het sprookje.

De hoofdrolspelers Vaclav Neckar en Helena Vondrackova zijn eigenlijk zangers. Vroeger vormden ze samen met Marta Kubisova de band 'Golden Kids'.Ze zingen nog steeds.
Maar dit is info wat al niks meer met Jan Hammer te maken heeft.

Even een vraagje over Jan Hammer. Op jouw site schrijf je dat de moeder van Jan Hammer een bekende Tsjechische zangeres was. Weet je hoe ze heette?
 
Beste Martijn,

De film V zaru kralovske lasky staat bekend onder de Engelse titel : Flames of Royal Love, The.
Wellicht kan je onder deze titel meer informaties vinden.

Hier alvast korte synopsis van deze film:

In 1992, Prague is the capital of a small kingdom. The prince is supposed to choose his bride to be at a royal ball. But to everybody's surprise, he chooses an awful cleaning-woman. She is shy and silent, but after the marriage she turns into a wild and rumbustious woman with an obstinate and stubborn mind. They both try to kill each other, but the queen is thrown into the dungeons.

Deze onafhanekelijke productie is gemaakt onder de leiding van regisseur Jan Nemec. Inhoud van deze film is gebaseerd op het boek van Ladislav Klima.

In de film hebben gespeeld : Ivana Chylkova, Bolek Polivka, Jiri Bartoska, Pavel Landovsky en Vilem Cok.
Extratje over Vilem Cok hij is eigenlijk geen acteur maar een muzikant die bekend staat/ stond als drijvende kracht achter de muziekformatie Prazsky Vyber en Stromboli.
 
Hallo Martina,

Dank je voor de informatie.... Ik ga dit deze week opnemen op de site en wat verder speuren aan de hand van je vertaling.

De vorige tsjechische film waar Jan Hammer de muziek voor heeft gemaakt is ook geregiseerd door Jan Nemec. Het zou me niets verbazen als het vrienden zijn van elkaar
smile.gif
 
Zou best kunnen Martijn. Jan Nemec komt uit heel bekende film -familie. Hij is wel stuk ouder dan Jan Hammer. Jan Nemec is geboren in 1936 als ik dat goed heb.
Probeer maar te zoeken, om een van CZ site - Ceske filmove nebe....
 
Ik ben er van overtuigd dat het vrienden zijn, Jan Hammer heeft ook nog muziek gemaakt voor Jan Nemec's TV Film "The Poet Remembers" (er staat alleen bar weinig informatie op imdb over).

*Off topic*
Leuk werk doe je zeg, Heb meteen zin om over allerlei films te praten met je
smile.gif
 
Ik ben er trouwens achter gekomen dat ze zijn naam uit de credits hebben geschrapt toen ze er achter waren gekomen dat hij gevlucht was naar de VS.
 
Bovenaan