Info over appartementen Horni en Dolni Rokytnice?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Via de Vrijuitgids Wintersport zijn o.a. twee apartementencomplexen te boeken genaamd "Horni Rokytnice" en "Dolni Rokytnice". Zie deze website.
Wat is jullie ervaring met deze complexen?

Kees
 

Maria

Geroyeerd Lid
Hallo Bru,
Geen ervaring, maar ben wel benieuwd! Hoop dat je nog een reactie krijgt!
groetjes,
Maria
 
Maria,

We wachten het af. Heb geboekt en we gaan vol goede moed heen. Nu nog wachten of er genoeg sneeuw zal zijn.

Kees
 

Maria

Geroyeerd Lid
Rokytnice nad Jizerou, apartman Helas

Helas Apartman (oftewel appartement horni Rokytnice) in Rokytnice nad Jizerou. :confused:

Is iemand hier wel eens geweest en kan die dan iets vertellen over ligging etc? Websites heb ik al, maar ben juist op zoek naar persoonlijke ervaring(en).

Vast bedankt!

groeten,
Maria
 
Hoi,
Ik heb me net aangemeld en zie nu al een berichtje om op te reageren.
Wij zijn in derde kerstdag in 2002 vertrokken naar Apartman in Rokytnice. (geboekt via Tsjechoreizen) We hebben een erg leuke skivakantie gehad daar en we gaan zeker terug. Het complex ligt aan de hoofdstraat en als je het hogere gedeelte inrijdt, ligt het aan de linkerkant. Een nieuw gebouw met veel hout en winkeltjes eronder (skischool).
De appartementen zijn compleet, maar niet super de luxe. Alles is er... kleine badkamer, keukentje, fatsoenlijk bed en een klein kacheltje.
Het complex ligt in het hogere gedeelte van Rokytnice, zo'n 1.5 km van het centrum af. Ook in het hogere gedeelte is een klein centrum met restaurantjes, skiverhuur en school. We kochten 'smorgens broodjes aan de overkant bij de supermarkt en 'smiddags aten we iedere keer ergens anders. 'Savonds gingen we meestal een stuk naar beneden lopen en vonden dan onderweg wel een restaurantje. Wij hebben heerlijk gegeten (zelfs aangekomen ondanks het skieen) en lekker nagetafeld met koffie en overheerlijke chocoladelikeur. Als we nog eens gaan, neem ik daar een paar flessen van mee !!!
De skipisten voor de beginners zijn op 300 mtr lopen.
We hoorden van andere mensen dat wij het in Apartman wel getroffen hadden omdat er verwarming was, dat hadden zij blijkbaar niet.
Alles bij elkaar hebben wij ons prima vermaakt daar.

Groetjes,
Labello
 

Maria

Geroyeerd Lid
Hee Labello, bedankt voor je bericht! Ik ken het appartementencomplex helemaal niet maar 't ziet er wel grappig uit en dat blijkt dus ook zo te zijn! Als je naar de Lysa Hora wilt of Studenov, kan je dan een skibus nemen ofzoiets? Of moet je zelf met de auto? Kan je ook ergens bij het app. sleeën? (2 kinderen). Heb jij ervaring met de bedbank? Wij hebben dus een 4p kamer dwz 1 slaapkamer en 1 bedbank in de kamer...Slaapt dat een beetje???? in elk geval bedankt voor je uitgebreide info.
groetjes, Maria
 
Hoi Maria,
Wij hebben daar voor de tweede keer van ons leven geskied en ik moet zeggen dat ik geen natuurtalent ben en we hebben ons vermaakt op de twee kleine pisten vlakbij het appartement (waar je trouwens een schitterend uitzicht hebt op de Lysa Hora). We zijn de laatste dag met de auto naar de Lysa Hora geweest, maar niet geskied. Ons doel was de hele week om op de Lysa Hora te skieen, maar we mochten pas van onze skileraar (Daniel) als we goed genoeg waren. Twee jonge jongens van onze groep hebben geskied, maar het regende die dag en was niet echt lekker. Het is waanzinnig mooi op die berg! Als we nog een keer gaan zou ik alleen nog maar daar willen skieen. Je skiet echt middenin de bossen. De Studenov zijn wij helemaal niet geweest en ik weet ook niet precies waar die nou ligt t.o.v. het appartement. Een skibus zal er wel zijn, maar hebben wij geen gebruik van gemaakt. Er is een grote parkeerplaats onderaan de Lysa Hora en vanaf daar loop je naar de liften. Je kan bij alle liften een enkele rit kopen of een dagpas. Zo kun je fijn iedere dag ergens anders gaan skieen.
Wij hadden het kleinste soort appartement met twee eenpersoonsbedden. Wat ik me kan herinneren is Horny Rokytnice redelijk verkeersluw (tegenover het appartement zijn parkeerplaatsen en de mensen lopen vanaf daar verder naar de piste) en er zullen wel plekken zijn waar je met een sleetje kan glijden.
Probeer van te voren uit te zoeken welke grensovergangen er open zijn. De heenweg ging als een speer, maar terug konden we zo snel geen grensovergang vinden die open was en zijn we pas bij Dresden de grens overgegaan en verdwaald in Dresden. Geen grappige stad...
Ik wou dat ik met jullie mee kon gaan !!
Ik kijk nog wel even of ik iets kan vinden over een skibus ofzo..

Groetjes,
Labello
 
dit heb ik van een website geplukt:
U komt heel gemakkelijk met de skibus bij het skigebied Horni Domky en dat heeft o.a. ook een 4-persoons stoeltjeslift. Het skicentrum Studenov is op 800 m afstand.
(Horni Domky moet dan de Lysa Hora zijn, dat was toen de enige met een stoeltjeslift)

Ook weer van een website:
Vanuit het dorp rijdt er regelmatig een pendeldienstbus die u tegen een kleine vergoeding naar het skigebied Horni Domky brengt.

Ik zou het gewoon daar even bij de skischool vragen (zit onder het app. complex)

Hier dan nog een klein beetje info:
http://www.rokytnice.com/hotel-stary-mlyn/hotel-stary-mlyn_nl.php3?a=&subjekt=stary-mlyn&mutace=en
Bij de foto van dit hotel op de hoofdpagina zie je Lysa Hora achter het hotel uitsteken.

http://www.rokytnice.com/hotel-stary-mlyn/panoramapa.htm
Bij dit overzicht van de skigebieden zie heel goed het gedeelte waar wij ons vermaakt hebben (t.o. dat hotel, 3 skiliften) en je ziet nu goed waar de Lysa Hora en Studenov ligt.

Oh en nog iets:
Je kan bij het inchecken vragen of er nog garageboxen beschikbaar zijn om te huren. Wij konden dat pas bij aankomst doen en aangezien we veel te vroeg daar waren, konden wij er nog een huren.
Tegenover het complex liggen volgens mij ook nog appartementen die bij Apartman horen en daaronder aan de achterkant zijn een stuk of 5 garageboxen die je kunt huren. Is niet goedkoop, maar wel de moeite waard. Je hebt je auto daar bijna niet nodig. Wij zijn geen fan van lopen, maar een wandelingetje naar het centrum beneden vonden wij goed te doen.

Zo, geloof dat ik wat enthousiast geworden ben met het verzamelen van informatie........nou ja voorpret is altijd leuk..... en napret ook !!

Groetjes,
Labello
 
Bovenaan