In Netwerk: Duitse vrouw vecht voor CZ-prostituees

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vanavond was er in Netwerk een reportage over een Duitse vrouw, Cathrin Schauer, die zich belangeloos inzet voor de prostituees aan de Duits-Tsjechische grens bij Cheb.
In CZ, vlak over de grens deelt ze condooms en kleding uit en probeert ze prostituees op de een of ander manier te helpen.

Volgens Cathrin Schauer kiezen de prostituees niet vrijwillig voor hun 'beroep'. Ook al zijn er prostituees die beweren dat ze er vrijwillig voor gekozen hebben.

Af en toe wordt er met een verborgen camera gefilmd.

De Duitse vrouw raakt erg ge-emotioneerd als blijkt, dat een Tsjechiche vrouw die ze ooit uit de prostitutie geholpen heeft, weer in de prostitutie blijkt te zitten. Deze Tsjechische vrouw verteld hoe ze weer in de prostitutie terecht kwam.

Deze reportage kun je hier nalezen en bekijken

Meer informatie over dit project van Cathrin Schauer kun op de site van Karo lezen

De mens is geen product die je kunt kopen/verkopen.
ahum.gif

Toch gebeurt het. Helaas...
tongue.gif

Ik heb het toevallig gezien.

Niet leuk.

Zeker dat meisje wat aan de andere kant van CR geholpen zou worden in een kliniek, was helemaal geregeld.
Kwam ze daar, werd ze helemaal niet geholpen,
ze was toen dus terug gegaan naar Cheb...
Met de gevolgen natuurlijk van het oude leventje...

Best jammer allemaal

De eerste keer dat wij die dames zagen waren wij erg verbaast. En leg het kinderen maar eens uit wat ze daar staan te doen. Campinggenoeten hadden hun kinderen verteld dat ze op de bus stonden te wachten en die houden we er nu maar in, ook al weten de oudsten het nu heus wel. Ik vind het altijd erg triest om te zien.
Bij grensovergang Zittau/Hrensko staan ze trouwens niet.

Nee vanaf Hrensko zitten ze in de vele ´´love houses´´ oftewel bordelen. Ons huis kijkt uit op zo´n groot bordeel. Het enige minpunt in deze schitterende omgeving... Ja je denkt dan gelukkig speelt het zich binnen af, maar erg fijn is het niet. Het trekt allemaal rare types aan. Ik ga regelmatig van Hrensko naar Decin op mn skates en ik moet zeggen dat ik het niet zo´n prettig idee vind met die cheap sex toeristen die erop afkomen.
Overigens zijn de meeste vrouwen die daar als pros. werken Oekrainse en niet Tsjechische.
Het is inderdaad niet fijn voor die vrouwen, maar ik geloof niet dat de meeste vrouwen het niet gewoon voor de poen doen. Medelijden heb ik niet met ze, want ze kiezen er zelf voor. Voor de vrouwen die hier tegen hun wil in zijn beland vind ik het echter vreselijk en het is goed als ze geholpen worden om uit die situatie te komen.
Echter, condooms en kleren uitdelen helpt ze hier niet uit, maar laat ze er juist in zitten. De enige manier is om dit met de hulp van instanties en beide regeringen te doen.

Ik geef buitenbiologielessen aan basisschoolklassen voor een natuureducatiecentrum. Ik sta dan vaak op een P-terrein te wachten op een klas bijv in het bos. Vaak voel ik me dan altijd opgelaten, omdat ik dan aan die meisjes moet denken........

Nee, dit zijn toch uiterst slechte zaken. Maar niet alleen voor die meiden. Wat dacht je van al die maffe Duitsers op zoek naar goedkope sex? Die zijn pas echt zielig....

Bovenaan