IJshockey

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
sylvie1987 schreef:
Zijn er nog een aantal bekende ijshockeyers van Tsjechië?
Sylvie.
IJshocky is in Tsjechie zelfs belangrijker dan voetbal. Ik heb de eer gehad een aantal wedstrijden te mogen zien in Pilzn en Praag. In 1 woord fantastisch. Die atmosfeer, beter dan bij ons met voetbal. En geen wanklank. Ja tijdens de wedstrijden werd er wat afgescholden, maar geen holegans gedoe. Tijdens 1 van de wedstijden heeft mijn jongste zoon nog een ijshockyshirt gekregen van het nationale team met het opschrift HASEK. Was er toen erg trots op. Het hangt nu in de kast. :)

W

Waelkens

Guest
Hallo,

als je een lijst wil zien van alle Tsjechen in de NHL ga dan naar deze pagina:

www.NHL.cz

Groeten,

D.

Jagr verbetert puntenrecord NHL

Jaromir Jagr heeft het puntenrecord in de Noord-Amerikaanse profcompetitie NHL verbeterd.

De 34-jarige Tsjech (New York Rangers) kwam in het lopende seizoen tot nu toe tot een totaal van 113 punten, waarbij doelpunten en assists worden opgeteld. Jean Ratelle was sinds 1971/1972 houder van het record.

Jagr passeerde dat totaal door in de met 5-1 gewonnen derby tegen New York Islanders vier assists op zijn naam te brengen. Jagr heeft ook nog uitzicht op het doelpuntenrecord. De Tsjech staat in dat klassement met 52 treffers in één seizoen naast Adam Graves aan kop.

nos.nl

alweer jagr,een schande dat ze een vermelding maken van de hattrick van martin straka(telkens op aangeven van jarda jagr) en de goal van de andere tsjech petr prucha,de coming men van het tsjechische icehockey(indien hij niet geblesseerd was stond hij in de top lajn met jar tijdens de os),zijn eerste jaar nhl,29 oals al.

NHL: Jagr scoort 600e goal in zijn carrière.

Jaromir Jagr heeft zijn 600e goal in zijn NHL-loopbaan gemaakt. De Tsjech scoorde het eerste doelpunt voor de New York Rangers in de met 4-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen de Tampa Bay Lightning.

Jagr is de zestiende speler in de NHL die de grens van 600 treffers passeert. Vroeg in de openingsperiode bracht hij uit een rebound de Rangers aan de leiding. Michael Nylander verdubbelde de marge in de tweede periode met een powerplaygoal, waarna Brendan Shanahan en Martin Straka voor de andere twee goals zorgden.

Naast zijn doelpunt was Jagr ook goed voor twee assists. Henrik Lundqvist speelde met 27 reddingen een uitstekende wedstrijd voor New York. Met nog zo’n drie minuten te spelen moest de goalie alleen een powerplaygoal van Eric Perrin doorlaten. Dankzij de zege staan de Rangers zevende in de Eastern Conference.

SportOne

Freddy2005

† In Memoriam
NHL: Jagr zet nieuw record neer

Nadat hij eerder al de grens van zeshonderd goals passeerde, verbeterde Jaromir Jagr vannacht het recordaantal treffers van een Europese speler in de NHL. Met zijn twee doelpunten voor de New York Rangers in de met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen de Carolina Hurricanes gaat de Tsjech voormalig Edmonton Oilers-ster Jari Kurri voorbij op de eeuwige ranglijst van Europese topscorers.
Jagr scoorde de derde en vierde goal voor de Rangers en schroefde zijn totaal daarmee op naar 602, één meer dan Kurri. ‘Dit is geweldig’, zei de nieuwe recordhouder na afloop. ‘Jari Kurri was een man tegen wie elke Europese speler opkeek. Hij was ons idool.’ Marcel Hossa en Brendan Shanahan scoorden eveneens voor New York. Voor Shanahan betekende dit alweer zijn zeventiende treffer van het seizoen.

Edmonton Oilers – Calgary Flames
Petr Sykora hielp de Edmonton Oilers aan hun vierde reguliere overwinning op rij. De Tsjech scoorde beide goals in de met 2-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen de Calgary Flames. Daarmee maakten de Oilers een einde aan de zegereeks van de Flames, die de laatste zes duels ongeslagen waren. Voor Calgary vond Kristian Huselius het net.

Anaheim Mighty Ducks – San Jose Sharks
Teemu Selanne heft nog één goal nodig om de grens van vijfhonderd treffers in zijn NHL-carrière te halen. De Fin scoorde twee doelpunten voor de Anaheim Mighty Ducks in het met 5-0 gewonnen thuisduel met de San Jose Sharks. De overige treffers kwamen op naam van Chris Pronger, Ryan Getzlaf en Francois Beauchemin.

sportone.nl

vote voor NHL allstar team Jan 24

http://www.nhl.com/allstarballot/#vote

Hier kun je doorklikken om te kunnen stemmen op je favoriete NHL ijshockey sterren. Natuurlijk moeten Jagr en Hasek daar in niet ontbreken. Dus ff stemmen.
Hasek staat niet in de genomineerden lijst, maar kan in een box (rechtsonder) de nominaties er bij getrokken worden. Have fun.

Bedankt voor de link Kajuna!

Ovechkin, Jagr, Elias, Kaberle, Rafalski, Brodeur

Thornton, Zetterberg, Datsyuk, Lidtsrom, Blake, Turco

Het zou toch wat zijn om zo'n line-up in één team te hebben :D

Vonny

Geblokkeerde account
Het ijspolletje gezien van een tsjechische topspeler in de VS ?., naam en team is me ontschoten.

Kun je iets preciezer zijn Vonny?

baidewee...standje voor de NHL all star game op de 24ste

COLD-fX/NHL All-Star Fan Balloting, Presented by 2K Sports
Eastern Conference
(as of 12/18/06)

Forwards

Player NHL Club Votes
Sidney Crosby Pittsburgh 626,175
Alexander Ovechkin Washington 356,215
Daniel Briere Buffalo 350,699
Maxim Afinogenov Buffalo 342,022
Evgeni Malkin Pittsburgh 325,631
Jaromir Jagr NY Rangers 249,346
Chris Drury Buffalo 245,035
Erik Cole Carolina 225,006
Rod Brind'Amour Carolina 207,329
Ilya Kovalchuk Atlanta 187,499
Marian Hossa Atlanta 155,389
Saku Koivu Montreal 151,230
Eric Staal Carolina 137,052
*Thomas Vanek Buffalo 133,195
*Marco Sturm Boston 131,701
Brendan Shanahan NY Rangers 130,797
Dany Heatley Ottawa 127,887
Mats Sundin Toronto 127,374
Vincent Lecavalier Tampa Bay 125,481
Peter Forsberg Philadelphia 110,192
Patrice Bergeron Boston 96,240
Daniel Alfredsson Ottawa 91,439
Olli Jokinen Florida 91,072
Jason Spezza Ottawa 77,516
Martin St. Louis Tampa Bay 67,148
Simon Gagne Philadelphia 61,997
Patrik Elias New Jersey 51,029
Brad Richards Tampa Bay 50,937
Brian Gionta New Jersey 47,581
Michael Nylander NY Rangers 40,567
Scott Gomez New Jersey 39,869
Miroslav Satan NY Islanders 38,941

*write-in candidate

Goaltenders
Ryan Miller Buffalo 410,660
Martin Brodeur New Jersey 336,079
Marc-Andre Fleury Pittsburgh 293,670
Cam Ward Carolina 158,672
Andrew Raycroft Toronto 156,088
Kari Lehtonen Atlanta 124,181
Olaf Kolzig Washington 96,565
*Cristobal Huet Montreal 90,859
Henrik Lundqvist NY Rangers 90,750

Defensemen
Brian Campbell Buffalo 422,573
Sheldon Souray Montreal 394,226
Bryan McCabe Toronto 388,387
Zdeno Chara Boston 380,670
Tomas Kaberle Toronto 363,046
Jay Bouwmeester Florida 347,655
Henrik Tallinder Buffalo 324,035
Wade Redden Ottawa 240,027
Dan Boyle Tampa Bay 196,119
Brian Rafalski New Jersey 166,516
Alexei Zhitnik Philadelphia 156,845
Chris Phillips Ottawa 87,926

COLD-fX/NHL All-Star Fan Balloting, Presented by 2K Sports
Western Conference
(as of 12/18/06)
Forwards

Player NHL Club Votes
Joe Thornton San Jose 535,134
Patrick Marleau San Jose 368,827
Joe Sakic Colorado 363,720
Jonathan Cheechoo San Jose 335,960
Jarome Iginla Calgary 284,260
Markus Naslund Vancouver 280,989
Martin Havlat Chicago 243,251
Teemu Selanne Anaheim 241,353
Daniel Sedin Vancouver 235,122
Henrik Sedin Vancouver 234,424
Brenden Morrow Dallas 226,690
Mike Modano Dallas 183,102
Paul Kariya Nashville 137,008
Ryan Smyth Edmonton 135,337
Brian Rolston Minnesota 109,153
Pavel Datsyuk Detroit 108,090
Petr Sykora Edmonton 106,034
Henrik Zetterberg Detroit 98,033
Ales Hemsky Edmonton 96,581
*Milan Michalek San Jose 95,366
Marian Gaborik Minnesota 95,320
Andy McDonald Anaheim 85,261
Rick Nash Columbus 83,308
Milan Hejduk Colorado 75,814
Steve Sullivan Nashville 63,952
Pavol Demitra Minnesota 63,494
Ladislav Nagy Phoenix 63,284
Doug Weight St. Louis 62,236
Shane Doan Phoenix 59,753
Keith Tkachuk St. Louis 55,993
Nikolai Zherdev Columbus 52,800

*write-in candidate

Goaltenders
Roberto Luongo Vancouver 367,528
Miikka Kiprusoff Calgary 296,186
Marty Turco Dallas 294,762
Jean-Sebastien Giguere Anaheim 200,108
Dwayne Roloson Edmonton 169,694
*Vesa Toskala San Jose 120,773
Nikolai Khabibulin Chicago 111,061
Tomas Vokoun Nashville 97,658
Manny Fernandez Minnesota 86,885

Defensemen
Scott Niedermayer Anaheim 447,502
*Rory Fitzpatrick Vancouver 428,832
Nicklas Lidstrom Detroit 427,364
Chris Pronger Anaheim 340,941
Scott Hannan San Jose 333,610
Dion Phaneuf Calgary 317,576
Mattias Ohlund Vancouver 263,592
John-Michael Liles Colorado 187,493
Robyn Regehr Calgary 183,667
Sergei Zubov Dallas 172,334
Mathieu Schneider Detroit 144,782
Lubomir Visnovsky Los Angeles 139,012
Rob Blake Los Angeles 136,001

Mountfield Ceske Budejovice heeft in de tweede wedstrijd van de kwartfinales van de play-offs wederom Slavia Praag met 4-1 verslagen.:yess: Ze staan hiermee in de halve finale en hebben een goede kans de finale te halen en te winnen nadat ze in de competitie als derde zijn geeindigd.:clap:

Yes!! :yess: Budejovice is mijn favoriete club!!:clap:

Trouwens voor de gene die CT2 en CT sport via de sateliet ontvangen de meeste wedstrijden in de play offs worden live uitgezonden...

Kijk ook op http://www.hokej.cz voor het uitzendschema.

Grtz,

Evert

Bedankt

Hé Evert, bedankt voor de tip, heb alle info altijd via Blesk gelezen,was soms een beetje teveel van het goede omdat ik met het lezen nog steeds een beetje problemen heb.

Mej se,
Gerrit

Halve finale

Morgen speelt HC Mountfield Ceske Budejovice( www.hockejcb.cz ) haar eerste wedstrijd in de halve finale van de play-offs tegen HC Moeller Pardubice. Op donderdag is dan de return. Beide wedstrijden beginnen om 17.00 uur.

Pardubice heeft het seizoen als tweede afgesloten, één plaats voor Budejovice. Ook statisties gezien heeft Pardubice de beste kans, hun doelman bijvoorbeeld, Ján Lasák, heeft meer als 95% van alle schoten op zijn doel gehouden. Hij is hiermee de beste doelman van dit seizoen.

Toch is Budejovice niet echt onder de indruk, met name de goede serie die ze in de play-offs achter zich hebben, waaronder mooie overwinningen op Slavia, geeft de spelers moed en ze hebben er dan ook alle vertrouwen in over een paar dagen in de finale te staan.

Weet iemand of je deze wedstrijden via het net kunt bekijken?

We zullen zien wat het gaat worden woensdag en donderdag in Pardubice. Ik ben benieuwd. Misschien zit ik woensdag in het stadion. Geweldig als het uitverkocht is, 9300 mensen die helemaal uit hun dak gaan.
Live tv beelden op het net zal er niet zijn, meestal hebben ze wel iets van een live verslag op het net.
Lukt het Pardubice weer om de finale te halen?

Pa pa Pardubice

Freddy2005

† In Memoriam
NHL: Jagr bezorgt Rangers overwinning

Jaromir Jagr heeft de New York Rangers aan een overwinning geholpen. De Tsjech maakte vlak voor tijd de winnende treffer in het met 2-1 gewonnen duel tegen de Pittsburgh Penguins.

De wedstrijd bevatte geen doelpunten tot de derde periode. Daarin bracht Blair Betts de Rangers op voorsprong, waarna Michel Ouellet de gelijkmaker op het bord zette. Het leek erop dat er een verlenging aan te pas moest komen, maar een halve minuut voor het einde van de reguliere speeltijd maakte Jagr de 2-1. Dankzij de zege stijgen de Rangers naar de zevende plek in de Eastern Conference.

sportone.nl

HC Sparta Praha heeft de serie tegen Bílý Tygry Liberec op gelijke stand gebracht: 1-1

Na de 5-2 nederlaag heeft Sparta vandaag met 2-1 gewonnen. (beide wedstrijden werden gespeeld in Liberec)

Op vrijdag en zaterdag volgen 2 wedstrijden in de Praagse T-Mobile Arena

We zullen zien wat het gaat worden woensdag en donderdag in Pardubice. Ik ben benieuwd. Misschien zit ik woensdag in het stadion. Geweldig als het uitverkocht is, 9300 mensen die helemaal uit hun dak gaan.
Live tv beelden op het net zal er niet zijn, meestal hebben ze wel iets van een live verslag op het net.
Lukt het Pardubice weer om de finale te halen?

Pa pa Pardubice
en hopelijk lukt hetdat nase tesla pardubice doorstoot naar de finale...helaas ten koste van onze (persoonlijke)vrienden van Budejky.
Van men kameraden(ultras, die rechts op tegenaan het bezoekersvak staan) weet ik dat ze de laatste match tegen znojmo nog 20-25 minuten na de match nog in de tribunes bleven om te zingen... . Moet weer geweldig geweest zijn.

Ricardo,ga je soms mee op verplaatsing?(met karlose,hajle,olivek,zdimi,vlcak,syky enz?)

par duuuuuu biceeeeeeee nananaaaaaaaa:).

Helaas dit seizoen amper hokej voor mij, amper 2 matchen op men conto, vorige seizoenen altijd goed voor een match of 10-15. Op 1 juni ben ik wel present, Pernstynka Noc.

Hopelijk gaan we winnen. Maar het moet niet zo spannend worden als de kwart finale. 3-0 voor en dan 3-3 maken in de series. Maar toch overtuigend de laatste wedstrijd winnen met 5-0. En dat thuis in een vol stadion. Heel Pardubice werd gek na de 3-3. Wat een sportstad!!
Ik zit niet veel in het stadion, maar als de gelegenheid er is dan ben ik er. Meestal ga ik dan met vrienden die of werken bij een sponsor en dan kaarten krijgen of dat er via via kaarten gekocht zijn en dan in dat mooie stadion de wedstrijd mogen bekijken.
Nu zijn de wedstrijden ook live op TV, dus als er geen kaarten zijn dan zal ik net als veel mensen thuis of in een hospoda zitten.

Ik zou best eens tussen de harde kern willen staan, maar het staat wel vol op elkaar zo. Heeft ook wel wat. Kijk volgend seizoen naar een seizoenskaart.

Ik heb 1 juni inmiddels in de agenda staan. Moeten we ook een keer meemaken. De laatste jaren waren we niet in Pardubice rond deze tijd. Maar op 2 juni gaan we misschien naar SENSATION in de Sazka arena in Praag. Dus 2 van die nachten achter elkaar?!?!

Groeten, hockeyvrienden van Pardubice.

Jongens effe 'n vraagje.
Ik heb dus absoluut geen verstand van ijshockey,maar het lijkt me wel fantastische om eens live 'n wedstrijd mee te kunnen maken.
Nu lees ik hier dus over datums in juni en zo.
Tot wanneer word er uberhaubt gespeelt??

Bovenaan