Huizenprijzen in het noorden van Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Leg is uit! Hoe kon je dan wel kopen?

Hetzelfde als nu, eigenaar, samen naar het kadaster, beschrijven, geen kwartje op de tafel, betalen na kadastrale registratie, sleuteloverdracht bij bankbetaling, wel ff stukje chocolade meenemen, de juffouw in de poppetjes van de ogen kijken en zeker vertellen dat ze er goed uit ziet, en als het ijs dan niet gebroken is neem je de dame in kwestie maar mee naar de pizeria, het zijn bijnaaaaaaaaaaaaa altijd leuke dame's.
En als je als man niet weet hoe het ijs te breken bij een Cz dame, dan vertel ik dat nog wel n keer.
 

Vodnik

† In Memoriam
Gel...l! Je krijgt het er bij een notaris/advocaat niet door. Betalen na kadastrale registratie? Kon je proberen maar het kadaster had wel 180 dagen de tijd om de registratie uit te voeren (nu niet meer trouwens, het moet nu sneller)
Wat betreft de tsjechische dames in de ogen kijken? Daar weet ik alles van! Echter veel van die tsjechische dames waren meer in m'n financiele positie geïnteresseerd! :zwijg:

Ik heb op internet gezocht naar het woord stichtingswaarde maar niets daarover kunnen vinden (ik ben in het bezit van een dikke van Dale, die staat echter niet in m'n chalapu waar ik nu verblijf).
Ik kan wel "raden" wat ermee bedoelt wordt, namelijk de oorspronkelijke bouwkosten, die hebben echter niets met de huidige waarde van een OG te maken. Er is slechts één "ding" dat de prijs van een OG bepaald en dat is Vraag en Aanbod, marktwerking dus.

Mijn Praagse appartement (bj 2003) had ik drie jaar geleden voor een aanmerkelijk hogere prijs kunnen verkopen dan nu, de prijs die ik er in 2003 voor betaald heb zegt helemaal niets.
 
alhoewel er zijn de afgelopen jaren heel wat schandalen geweest, over het veranderen van eigenaar.
van de ene op de andere dag was je eigen huis/land overgeschreven bij het kadaster ,zonder dat de eigenaar er van wist.
 
Gel...l! Je krijgt het er bij een notaris/advocaat niet door. Betalen na kadastrale registratie? Kon je proberen maar het kadaster had wel 180 dagen de tijd om de registratie uit te voeren (nu niet meer trouwens, het moet nu sneller)
Wat betreft de tsjechische dames in de ogen kijken? Daar weet ik alles van! Echter veel van die tsjechische dames waren meer in m'n financiele positie geïnteresseerd! :zwijg:

Dat is geen Bull s , vertel de notaris of advocaat maar (die ik helemaal en nooit en nergens in 128 landen gerelateerd aan de EU niet nodig heb, een notaris en/ofadvocaat, ook in Ned. niet) dat hij kan bestaan dankzij de gratie gods van lui, lieden die zich verkeerd (hebben) laten voorlichten, het e.e.a. is heel erg duidelijk beschreven en terug te vinden uit de tijd van de oprichting van de VOC nog steeds geregistreerd in de K.v.k Amsterdam, die mede bepalend zijn geweest in wijzigingen in het Romeinse recht, heden ten dage geldig en werkend, dat vraagt veel onderzoek, heeeeeel veel ambtenaren zijn hier niet van op de hoogte. Registreren kun je overal en legaal, maar wel bij overheidsinstantie's en dan bedenkt een o.a. notaris zich wel alvorens ????????????????????
 
Ik ben de weg kwijt over hetgeen geschreven wordt.
Stichtingswaarde=stichtingkosten.
Ik ben zo de weg kwijt dat ik morgen naar Sindelova vertrek, wedden dat ik aankom!
 
niet kwijtraken de weg , Tsjechie is zo mooi, pak je toch ff n navigatiesysteem, vruger hadde we alleen maar kaarte jeho
 
Bovenaan