Huis met een zwembad: wat doen we met de veiligheid?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mijn vraag heb ik gesteld omdat ik WAAKZAAM ben en weet dat niet iedereen kan zwemmen.

Ik ben ook erg blij met de reacties van mensen die meedenken en met oplossingen komen. Die ingaan op mijn vragen. #12 en #21 vallen hier naar mijn mening niet onder.

Op de sites die genoemd worden, heb ik verschillende goede opties gevonden, dank jullie wel! Over het alarmapparaat heb ik nog niets gehoord en zal dus niet veel gebruikt worden?
 
..... wat ik bedoel is dat je niet alle gevaar kunt wegnemen en hoe men dit ook probeert, er gebeuren nog steeds ongelukken. .....
Dat de grote boze buitenwereld vol risico's is, weet iedereen, maar dat is geen reden om in en rond je eigen huis (waar veruit de meeste ongelukken gebeuren!) geen maatregelen te treffen om de gevaren te beperken. Zeker niet als het een huis betreft wat ook verhuurd gaat worden.
Prima dus dat Boya daar zo mee bezig is. :top:
 
ik heb eens een programma gezien waarbij men dmv schuivende panelen het zwembad kon afsluiten.
dit systeem werd gebruikt om in de winter het zwembad vorstvrij te houden of gewoon om het af te sluiten indien het zwembad niet gebruikt werd.
er kan dan ook geen vuil en bladeren in waaien en, en dat is in dit topic het belangrijkste, je voorkomt ermee dat kinderen in het water vallen.
 
Ja, dat heb ik nu ook op Internet gevonden, lijkt me een mooie oplossing! Nu eerst op Tsjechische sites kijken waar we dat kunnen vinden en dan volgende maand zelf kijken in Tsjechie, bedankt!
 

char

† In Memoriam
Dat is wat je noemt een mooie oplossing, Baan!!.....Maar...eeuh.... ik heb wel een klein probleempje. Ons zwembadje is een beetje te groot voor dit soort panelen. Trouwens ik zou sowieso geen afdekmogelijkheid weten voor ons zwembadje. We hebben natuurlijk wel een hekwerkje om het water maar daar kan elke kleuter of peuter onderdoor. Ik heb natuurlijk wel geprobeerd, in samenwerking met de rest van het dorp, het bad elke keer wanneer er geen toezicht aanwezig kon zijn om het leeg te maken. Maar, ja.....daar zijn ze maar 1 keer ingetrapt en toen kreeg ik dus geen enkele vrijwilliger meer zo gek om hier aan te beginnen........Vreemd!!!...de grootte van het zwembad is toch redelijk te overzien, zou ik denken.
15 bij 18 meter en een gemiddelde diepte van 2 meter......dat valt toch reuze mee?...

Ook mijn pogingen om het zwembad toch nog 1 keer per jaar leeg te krijgen hielden na de eerste keer, al weer jaren geleden, op.
Ik had het wereldrecord zwembadzuigen met rietjes ruim van te voren in de hele omgeving groots aangekondigd........en het liep storm!!!!...Er kwamen wel 13 mensen, uit de hele provincie, op af!! ...Wat een spektakel werd dat!!!...
Maar dat was meteen ook de laatste keer.......toen die enorme put bijna gedempt was werden alle deelnemers hartstikke ziek!!!..
Ik begreep er geen reet van!!!.....Nou, ja......totdat ik het verdronken kalf gevonden had, natuurlijk......

char.
 
Bovenaan