Hotel Večernice (Avondster) in Janske Lazne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben een week wintersport geboekt in Janske Lazne hotel Avondster, kent iemand dit hotel? We vertrekken 13 maart as. Hoe zijn de sneeuwcondities in maart in Tsjechie of is daar niets van te zeggen.
Alvast bedankt.

Groetjes Willem&Thea

We hebben dit geboekt via reisbureau Slovakiatravel in Groningen. Het zou een goed hotel moeten zijn vandaar mijn vraag. Wij zijn nog nooit in Tsjechie geweest dit wordt de eerste keer.
 
nou Maaike we zijn net erug van Janske Lazne, en het moet volgens mij wel warm water gaan regen om al die sneeuw voor eind maart weer weg te krijgen.
het hotel waar je naar vraagt ken ik niet maar er zijn er heel veel daar op en rond die berg.
één tip wil ik je nog wel geven als je skiles wilt ga dan niet naar K+K maar naar een ander, ik weet niet meer hoe die heet maar inhet logo staat een eekhoorn afgebeeld als een S, dat is á goedkoper en b veel beter. we hebben zelfs een privé les met 3 personen gehad waarvan er ook nog 2 skis en schoenen moesten huren voor ongeveer 20 eurotjes.
je kunt deze school vinden in de buurt van de gondel en dan moet je ongeveer 50 meter voorbij het gebouw waar de gondel stopt lopen.
wij hebben er in ieder geval een geweldige vakantie gehad.
zorg er wel voor dat je de auto op een goede parkeerplaats zet want ook hier kennen ze wielklemmen en voor 50 of 60 kronen kun je de auto goed parkeren op bewaakte parkeerplaatsten.
wij zijn afgelopen week geweest in Javornik een paar km van Jaske Lazne in pension Vysnĕný dům waar het ook heerlijk vertoeven was.
ik wens jullie veel plezier daar.
 
Hallo Jan,
Bedankt voor je reaktie inzake Janske Lazne (hotel Avondster). Vlgs mij had ik het de eerste keer m.b.t. een reactie/vraag (ook de eerste keer op het forum) niet goed gedaan. Deze tips kunnen we zeker gebruiken voor onze komende vakantie. En ook wij gaan er vanuit dat we een boel plezier zullen hebben met elkaar, we gaan met 6 personen.

Groetjes Thea
 
heeft iemand inmiddels ervaring opgedaan met Avondster want die vraag is tot op heden nog niet beantwoord. Ik ben me ook aan het orienteren voor dit hotel.

Wie weet meer over dit hotel?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Willem&Thea schreef:
We zijn weer terug! Helaas.
Afgelopen week voor het eerst in Tsjechie geweest en wel om te leren skiën. Wat een geweldige ervaring! De reis er naartoe ging zeer voorspoedig. Zaterdagnacht om 3 uur vertrokken en tegen 14.00 zondagmiddag aangekomen bij Janské Lázne. Echter toen hield het even op met doorrijden. De sneeuwkettingen moesten er aan te pas komen om vervolgens nog ruim 2 uur nodig te hebben om bij het hotel te kunnen komen, het laatste bochtje was nogal heavy. Er lag me toch ook een pak sneeuw. Schitterend om te zien. Uiteindelijk waren we dan ook om 16.15 uur bij hotel Vecernice. En wat de reisgids had beloofd was ook daadwerkelijk waar. Voor de deur doe je de ski's onder en je skiet zo naar de piste gelegen bij het hotel. Het hotel was zeer goed, netjes en een uitstekende keuken. We hadden de rest van de week dan ook niet de behoefte om ergens anders te gaan eten. Maandag, dinsdag en woensdag hebben we skiles genomen ( www.skicentrumsafar.cz ) en ik moet zeggen na deze 3 dagen hadden we het al aardig onder de knie. De zon scheen met grote regelmaat dus dat was echt genieten. Donderdag dan uiteindelijk met de stoeltjeslift richting de Cerna Hora. Dit was mijn pech ik (Thea) kwam verkeerd uit (ik moet eerlijk zeggen dat de uitstap ook niet je van het was, je werd als het ware gelanceerd) en liep vervolgens een fikse spierblessure op. Helaas einde van mijn eerste ski-vakantie. Maar verder wel genoten. Gewoon zonder ski's met een retourtje de gondellift in want ik wilde toch echt naar de hoogste top. En er moet toch iemand zijn die alles op de foto vastlegt. Dus dat kon ik nu mooi doen. Vrijdagmorgen viel het weer ook iets tegen, beetje regenachtig maar 's middags werd het beter en hebben Willem en Jaap&Yvonne zich nog even flink in het zweet gejaagd. Maar aan alles komt een eind zo ook aan deze (voor ons) nieuwe en zeer mooie ervaring. We hebben zeer veel plezier gehad met elkaar. Nu kijken we maar uit naar de zomervakantie, deze zal ook naar Tsjechie gaan, dan zonder ski's maar met tent en mountainbikes.
Als het me lukt zal ik eens proberen om wat foto's te plaatsen van de afgelopen week.

Groetjes Willem&Thea
Dit is het verhaal over het hotel, terug te vinden hier op het forum.
 
Willem en Thea,

Bedankt voor je informatie. Heb je toevallig wat foto's wij gaan volgend jaar daar naar toe.

Even een reactie op je topic. Ik ben zeker niet te beroerd om een stukje te lopen, maar op mijn oude wintersport plek, Velka Upa, ligt een pension boven op de berg +- 1200 meter hoog, dat wil ik absoluut niet. Dan moet je de laatste lift nemen anders kom je niet meer boven. Het pension wat ik gebruikte lag op +- 100-120 meter af van de hoofdweg en dat is uiteraard goed te doen. Je moet weten dat niet iedereen goed ter been is en dan zijn kleine hoogte's al snel " te hoog". Wat voor de een een stukje is is voor een ander al snel te ver of te hoog.

Maar we hebben er nu alweer zin in.
smile.gif
 
Hallo Peter en Monique,

Als je in de fotogalerij kijkt, kom je foto's van onze ski-vakantie tegen.

Maandag a.s. vertrekken we ook richting het Reuzengebergte maar dan met de tent en de mountainbikes. Kijken of we kunnen fietsen waar we 4 maanden geleden nog in ruim 2 meter sneeuw stonden.

Groetjes en een fijn weekend.
 
hallo Peter en Monique,
Wij hebben vorige week bij dolni dvur (richting vrchlabi) gelopen daar hebben ze ook hele mooie nieuwe fietsroutes. dan zit je in het park daar mogen geen auto's komen.
fijne vakantie.
gr. Els
 
Bovenaan