Hoi

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nou ik ben niet echt nieuw hier maar vervelend genoeg kom ik alleen hier als ik weer ga. Na een vakantie CZ is het altijd jammer dat je weer terug bent.

Maar goed, ik ga mogelijk de 31 juli de kant van beroun op :) goedkope hutjes, rustig natuur. En de bedoeling is natuurlijk om zo zuinig mogelijk te leven :) de aller rijkste ben ik niet :P

Ik ga uiteraard met de trein (Altijd een avontuur)

Ik zal toch eens proberen meer van Beroun te laten zien.

Groeten :)
 
Oke, bedankt.

Dus als ik daar 400 euro zou pinnen (hoeveel kronen zou dit ongeveer zijn?) Ik weet dat de koersen veranderen maar niet dat ik daar staat van hoeveel nou. die 400 wil ik gewoon direct opnemen.
 
Het gemakkelijkste rekensommetje is aantal kronen x 4 = euro. Moet je wel even met wat nulletjes weglaten. Dus 100 kronen x 4 = 400 = 4 euro. Het gaat niet helemaal op, maar het is even een richtlijn.
 
Jan het is toch simpeler om zeggen dat 25 kronen ong 1 euro is, en dat je ong 10000 kronen voor 400 euro krijgt. Als je bij de pinautomaat staat weet je vaak niet wat de kroon doet.
 
Wisselkoers.nl zegt dat 350 euro op dit moment 8879,15 kroon is.

Ben er al vaak geweest en heb toch weleens aan het einde van de vakantie benauwde momenten gehad op Praag station :P
 
En trouwens ik ga niet naar Beroun maar naar Prelouc.

Vorig jaar heb ik de fout gemaakt door deze 2 namen door elkaar te halen, en doe het bijna weer. (gelukkig hebben beiden prima auto-campings) dus de schade viel mee.

Zit hem in de OU geloof ik :D
 
Vorig jaar ging ik in een tijd dat 24 kroon nog niet eens een euro was.

Heb er weinig verstand van :P

Maar als die koers zo blijf zal ik dus net iets meer dan 10.000 kroon hebben.
 
Eigenlijk nog een vraag: Ik zoek een goedkope camping (ben de optie aan het bekijken om me tentje mee te nemen) zal aanzienlijke minder kosten dan een hutje huren.

Liefst in de buurt van Usti-Nad Orlici of in de buurt van prelouce.

enkele tips nog daarin?
 

kuurgast

Donateur
Přelouč, okres Pardubice is mooi centraal punt waar je binnen 1 uur met trein in Praag bent.
Zitten daar enkele campings zie mapy.cz aan de andere kant van de Labe met allemaal een zwemwater voor de deur en viswater op loopafstand. Bij Mělice kan je zelfs watersporten bij camping.
 
Přelouč, okres Pardubice is mooi centraal punt waar je binnen 1 uur met trein in Praag bent.
Zitten daar enkele campings zie mapy.cz aan de andere kant van de Labe met allemaal een zwemwater voor de deur en viswater op loopafstand. Bij Mělice kan je zelfs watersporten bij camping.
Hoi ik wil wel graag de populaire steden mijden, hoe meer toerisme hoe duurder een biertje wordt. Ik met me gezuer om geld :D wil gewoon me tentje voor 70 kc per nacht kunnen opslaan (ik zag in Zamberk iets, al vaker geweest ook) maar wil in de buurt blijven van prelouce (daar heb je ook een camping, zelf vaak geweest maar kan niks vinden wat het kost met een tentje, en dat wil ik gewoon graag van te voren weten. Klein budget dus moet gewoon even goed voorbereid gaan.
 
Bovenaan