Hoi, ik ben nieuw

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi, wij zijn erg benieuwd. Gaan dit jaar voor het eerst naar Tsjechie. Moet erg mooi zijn. Probeer een top 10 samen te stellen uit alle tips. Gaan naar camping aan de voet van het reuzegebergte.
Hoop op redelijk weer, de omgeving zal prima zijn. Hebben een zoon van 5, hoop dat het voor hem ook goed is. Het klinkt allemaal goed, hoop dat wij achteraf net zo enthousiast zijn. Wij zijn niet van die mega tourisme plekkken, wel van natuur, gezelligheid (kleinschalig). Mocht je du's tips hebben, van harte welom! Zowel wandeltips tot 10 km (ivm onze zoon), leuke stedetrips (ook leuk voor kids) als leuke routes, leuke kastelen (zonder levende draken!) etc. Wij staan voor alles open!
Hebben mensen ook wellicht tips voor Polen omdat we daar vlak bij zitten of kan dat hier echt neit?
 
welkom

Hoi nieuw lid,

Van harte welkom bij het Tsjechisch Forum, het is er gezellig en ook wel :lache: in de chat. Ik ben Patrick Kroon en lid sinds 16 december 2007 van deze forum, hier kun je (bijna) alles kwijt. Ik vind het forum zelfs :wow: , ik hoop je gauw te zien in de chat.

Groetjes van,
Patrick Kroon uit Waalwijk.
 
Hoi, wij zijn erg benieuwd. Gaan dit jaar voor het eerst naar Tsjechie. Moet erg mooi zijn. Probeer een top 10 samen te stellen uit alle tips. Gaan naar camping aan de voet van het reuzegebergte.
Hoop op redelijk weer, de omgeving zal prima zijn. Hebben een zoon van 5, hoop dat het voor hem ook goed is. Het klinkt allemaal goed, hoop dat wij achteraf net zo enthousiast zijn. Wij zijn niet van die mega tourisme plekkken, wel van natuur, gezelligheid (kleinschalig). Mocht je du's tips hebben, van harte welom! Zowel wandeltips tot 10 km (ivm onze zoon), leuke stedetrips (ook leuk voor kids) als leuke routes, leuke kastelen (zonder levende draken!) etc. Wij staan voor alles open!
Hebben mensen ook wellicht tips voor Polen omdat we daar vlak bij zitten of kan dat hier echt neit?
Het ligt er aan waar jullie zitten als naar Harrachov gaat kun je met een treintje rijden en met de skylift om hoog ook kun je hier de grens over naar Jelena Gora dan naar Kamina Gora en naar krzeszow prachtige kloosterkerk +kerk terug over Trutnov of naar Adsprach cz.om te wandelen wandelen Hejnice of Jablonec nad nisou kano varen er is genoeg tezien en te beleven .Marga
 
ook van deze kant welkom op Tsjechisch Forum. Hier vind je dus uitgebreid info en staat het er niet m gewoon vragen.... er is bijna ltijd wel iemand die er antwoord op heeft

:zwaai:
 
Welkom!!!

Laura
Welkom stadsgenoot op dit prachtige forum.
Wij weten niet zo veel van het gebied waar jullie naar toe gaan, maar er gaan heel wat Nederlanders naar dit gebied en op dit forum zijn er ook heel wat die er een huisje hebben.
Dus ik verwacht wel het een en ander aan bruikbare informatie.
Ook is het leuk zoeken op onderwerp of op foto op dit forum.

Ik wens je veel kijk plezier en een leuke vakantie toe.
En wellicht raak je net zo gehecht aan Tsjechië als wij en vele andere.
Wij hebben een huisje in centraal bohème vlak bij Praag en dat is ook mooi, wij gaan zondag weer voor een weekje.

Boeda
 
Wij gaan naar de camping Lisci Farma in Vrchlabi van 27 juni tot 19 juli 2008.
Leuk om meteen zoveel reacties te krijgen.
Ben al druk aan het zoeken naar van alles en ik word steeds enthousiaster en krijg steeds meer zin in onze vakantie!
 
welkom Laura,

het is echt een aanrader hoor naar CZ gaan...
Wij gaan er de afgelopen 5 jaar al naar toe en elk jaar is het weer fantastisch. Vooral het Reuzengebergte.
De rust, de natuur, de mensen, het eten... hou maar op:wow:
We zijn bij 2 campings geweest,

Dolce Vita, ligt valkbij Trutnov, aan een meertje met allemaal karpers, heerlijk om te vertoeven.

Papillon in Dolni Lanov bij Jan en Akkelien geweldig genoten, heerlijk relaxed en beregezellig...

En natuurlijk naar onze vrienden in het Pension geweest in Javornik/Rudnik, dit ligt tussen Trutnov en Vrchlabi in, en we gaan er in december ook weer naar toe, voor de wintersport

En dit jaar gaan we vreemd namelijk richting Oostenrijk, waarschijnlijk naar camping Kolodeje bij Tyn, ook van Nederlanders..heb er zin in..:wow:
 
Hallo Laura,
Ook vanuit België een hartelijk welkom op deze prachtige site. Ik kan u verzekeren dat u hier op de juiste plaats zit voor alle info over het héél mooie Tsjechië en ik kan u ook verzekeren dat het misschien uw eerste Tsjechiëreis is maar beslist niet de laatste. Prettig verblijf gewenst!!
 
Bovenaan