Hoe heet crème fraîche in het Tsjechisch?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi,

Over enkele weken gaan we alweer voor 5e keer naar Tsjechie. In de vakantie houdt ik graag van lekker eten en kook daarom regelmatig. Maat uit eten is ook lekker hoor !!
Thuis maak ik of mijn vrouw regelmatig dingen met Creme freche.

kan iemand mij vertellen hoe dat heet in tsjechie en of ze wel hebben, want vorig jaar hebben we het niet gevonden.

Fam Nas
 
allo,creme fraiche of verse room heet in het tsjechisch "SLEHACKA" en kan men normaal in elke supermarkt vinden,veel geluk
 

Freddy2005

† In Memoriam
Michel Nas schreef:
kan iemand mij vertellen hoe dat heet in tsjechie en of ze wel hebben, want vorig jaar hebben we het niet gevonden.
116_n.jpg
vitala.jpg
trvanliva-smetana-500.jpg
 

Freddy2005

† In Memoriam
Hier is er een klein verschil tussen Nederlands en Vlaams taalgebruik denk ik.
Ps. Waarom spreken Nederlanders over "Creme fraiche" ?

Afhankelijk van de bereiding die je maakt gebruik je ofwel room ofwel klop je die zelf op tot slagroom of als afwerking kan je een kan je een kant en klaar oplossing gebruiken.

Let wel goed op als je dit vraagt in de "Potraviny" want daar gaan reeds enkele verhalen over, waaronder deze hoe het hele dorp zonder....
 

pepo

† In Memoriam
Creme fraiche is de mildere versie van zure room, wellicht bevat deze ook minder vet. Daarom tref je in de nederlandse winkels potje zure room naast potje creme fraiche. Als het vetgehalte enig verschil is tussen die twee, dan is creme fraiche in het Tsjechisch: Smetana zakysaná light, zoals op de bijgesloten foto, die ik net gemaakt heb.
 

Bijlagen

  • smetana zakysana.jpg
    smetana zakysana.jpg
    56 KB · Bekeken: 16
Het verschil tussen zure room en creme fraiche is (tenminste zo heb ik het geleerd), zure room kan alleen in koude gerechten, ze schift tijdens het koken en creme fraiche kan meegekookt worden.
 
Bovenaan