Hier is namornik de zeeman

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, ik ben nieuw hier, woon al enkele jaren hier in Tjechie, maar ver...net over een uur van Praag... heb sinds kort internet in huis vandaar dat ik nu meer kan surfen dan wanneer ik in de stad (Usti) in de internet cafe zit. Ik zit hier op de grens met duitsland, waardoor ik al vrienden heb gemaakt met wat duitsers, maar mn tjechisch is nog niet goed genoeg voor volledig gesprek..waardoor het moeilijk is om met tjechen hier in het noorden te communiceren.
Niemand spreekt hier namelijk engels, behalve mn vrouw.
vandaar dat ik nu hier zit.
Hoop via dit forum in contact te komen met andere nederlanders die hier in noord Bohemia wonen of werken..
Nashle :zwaai:
 
hey!

ik ben pas geleden in Decin geweest... om een paar toeristen wat van Tsjechie te laten zien hier...
vond het wel een mooi gebied.. Ik woon zelf in Praha, maar ga zeker vaker in Decin komen
 
Wel dat is niet zo ver van hier, ik zit dicht bij Tisa...daar wandel ik eigenlijk bijna elke dag naar...mooie sand bergen..ik heb wat foto's op de site upgeload. laat maar weten wanneer je weer deze kant op komt kimberly
 
afgesproken...ben tot eind september vrij, alleen in de weekenden ga ik nog een paar keer voor expo's richting Litomerice en Praag, maar wanneer je deze kant op komt doordeweeks zijn we gewoon thuis
 
bedankt Pelhrimov, eigenlijk heeft Tisa de doorslag gegeven bij het beslissen om daar een huis te bouwen. omdat mn schoonfamillie hier in petrovice zit bleven wij ook hier ipv richting Praag te gaan...laat maar weten wanneer jullie weer eens in de buurt zijn.
 
mn schoonvader zit op de binnen vaart, tussen Decin en Hamburg, maar hij moet ook vaak naar Nederland... Ik zit overal in de wereld, kom net terug van Alaska, south Pacific en Australie/New Zealand..en mn volgende trip is naar Mexico...westkust
 

Pelhřimov

Donateur
Mijn vriend heeft ook jaren op de grote vaart gezeten als HWTK maar geeft nu les op de school waar hij vroeger zelf les heeft gehad.

En hier staat een verhaal wat ik een half jaar geleden geschreven heb nav. mijn bezoek aan een binnenvaartschip. En de foto in mijn profiel is van de deels Tsjechische bemanning.
 

Pelhřimov

Donateur
André heeft voornamelijk op zeesleepboten gewerkt en is ook wel wat gewend, maar ik niet. Ik werd al zeeziek op een spiegelgladde Zwarte Zee. :fluit:
Wij zijn nl. vorig jaar van St. Petersburg naar Moskou en van Odessa, via de Krim naar Kiev gevaren met 130 Nederlandse binnenvaartschippers. (hier kan je mijn verslag van deze reis lezen)

Helaas kom je in Tsjechie niet zo ver met een binnenvaartschip omdat de Elbe te ondiep is. Ik meen dat André's collega vertelde dat je met max. 135 meter lengte de bocht voor Hrensko kan maken.
 
Bovenaan