Hey!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi allemaal,

Tijdens mijn virtuele zoektocht naar een bedrijf in in Tsjechië om mijn afstudeerstage te voltrekken, kwam ik op dit forum terecht. Erg interessant moet ik zeggen!

Mijn vriendin komt uit Slowakije, maar studeert in Brno; daar ik voor mijn studie (Business Administration), moet afstuderen in het buitenland (Feb 08), ben ik momenteel dus druk bezig een geschikt bedrijf in Tsjechië te vinden.

Alle tips zijn daarom welkom bij het vinden van zo'n plek.

Groetjes,
Michael
 

Maria

Geroyeerd Lid
Welkom hier en succes met je studie. Misschien zit je vriendin wel dichter bij het vuur om een stageplaats in CZ te vinden? Maar wie weet komt er nog een forumlid met een goede tip! Wens je veel succes in elk geval. groeten, Maria
 
Bedankt voor de warme reacties.

Het gaat vrij goed moet ik zeggen, bij diverse Multinationals gesolliciteerd en volgende week begin ik aan mijn eerste sollicitatiegesprekken. Op naar Praag dus!

:zwaai:
 
Zal ik doen.
Overigens moet ik zeggen dat dit forum een geweldige bron van informatie is, waar ik de komende tijd veel aan zal hebben en later hopelijk ook mijn ervaring ga delen!
 
Na verschillende gesprekken met Nederlandse en Tsjechische bedrijven heb ik nu dan toch een keuze gemaakt. Ik ga niet naar Krokonose gebied, omdat ik een jonge student ben en graag wil kunnen uitgaan en socializen.

Daarnaast woont/studeert mijn vriendin in Brno en wil ik niet elk weekend 16 uur in de bus zitten.

De keuze is gevallen op een dynamisch bedrijf in het hart van Praag dat zich bezig houdt met het verhuren van appartementen, het ontwikkelen van projecten etc. Daarnaast kan ik via het student agency met 2,5 uur in Brno zijn.

De keuze is dus logisch en ik heb zeer veel zin om kennis te maken met Tsjechie! In april ga ik dus voor vier maanden in Praag wonen. Actief deelnemer ben ik niet op het forum, maar ik heb altijd met regelmaat en genoegen de verhalen en ervaringen van anderen gelezen op dit geweldige forum en zal dat daarom ook zeker blijven doen.

Bedankt voor alle warme reacties!
 
Bovenaan