Helaas, net weer terug

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We zijn 2 weken in Tsjechie geweest. Eerst een paar dagen in Praag, daarna doorgeresit naar Mala Skala, tussen Turnoc en Zelezny Brod, net onder Liberec. De akkomodatie via Tsjecho reizen was voortreffelijk. Echt een aanrader!!!

We hebben alleen maar mooi weer gehad, alleen vanmorgen begon het bij het inladen van de auto wat te miezeren. Voor wie nog wat leuke dingen wil weten moet maar reageren. Ik heb verder nog een T-mobile Twist Internet abonnement in de aanbieding. Is nog 2,5 week bruikbaar, maar ook nog uitbreidbaar. Voor 850 CKZ per maand. De 50 CKZ beltegoed zijn op. Dit was wel handig toe we er achtere kwamen dat de trein tussen Turnov en Mala Skala toch niet reed en we de bootverhuur moesten bellen, na een dagje raften op de Jizera. Ik hoed het niet kwijt, in Nederland werkt het ook. Er zit echter geen Engelse gebruiksaanwijzing bij, alleen Tsjechische. het is pre-paid dus je kunt nooit voor verrassingen komen te staan. Ik reken om 850 CKZ = E. 31,32 (volgens mijn bankafschrift).

De nachten in de bergen zijn koud. Overdag is het afhankelijk van waar je zit. 20 tot 27 graden. Gisteren (donderdag 30 augustus) was het in Harrachov (tegen de Poolse grens) nog zeker 30 graden. Ik heb in de afgelopen 2,5 week 1 dag in mijn joggingbroek gelopen en daar had ik al spijt van.

Kortom, helaas is het alweer voorbij, wellicht volgend jaar weer!!!!
 
Mala Skala zijn wij ook nog geweest dit jaar. Geprobeerd een kano te bemachtigen. Maar zelfs mensen die gereserveerd hadden probeerden al 2 dagen lang een paar boten mee te krijgen. Wij konden ook (zonder reservering welliswaar) de hele dag geen boot krijgen, ook al waren we er al om 1 uur. Maar het was toen wel heerlijk weer en hebben leuk in de Jizera gezwommen en de kinderen met luchtbanden telkens van die waterval af glijden. Was toch een geslaagde dag!
 
Bovenaan