Helaas, het zit er weer op

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ja idd helaas het zit er weer op ,gisteren weer thuis gekomen van de vakantie in tjechie,
heb nu al heimwee naar het huisje, de rust ,het eten ,het volk,en ja vooral dit jaar het weer!!!!!
wat hebben we het heet gehad ,2 weken lang super goed weer en de eerste 1,5 week zelfs over de 30 graden zonder regen.
nou ja een flinke onweersbui en dan in de nacht regen ja dan ga je naar je bedje en denk je oke tjechie dit was het weer ,maar neeeeeee s,ochtends je oogjes open doen en gewoon weer super warm.
heerlijk,dat maakt het land wel super leuk,en ben wel wat gewend na 11 jaar tjechie,
en dat terwijl we weg gingen met de vooruitzichten volgens de weerplanner van cz,dat we 2 weken regen zouden hebben (nou daar kijk ik dus nooit meer op wie dat organiseert is niet helemaal toppie)

en dan het huisje in 1 woord GEWELDIG!!!!!!!!!

wat een heerlijke plek ,hier gaan we zeker terug komen,vrijstaand met alleen bomen ,vogels en alle rust om ons heen.

oke we kwamen aan ,we moesten in een gehucht zijn van ach ja wie vind dit dorpje,we zouden bij trutnov de sleutelbewaarster bellen dat we eraan kwamen,maar nee dat doen wij nooit ,eerst even zelf op onderzoek uit(tegenwoordig makkelijk met de coordinaten van de tomtom),dan bellen we later als we in het dorpje zijn wel en dan wachten we gewoon even .
nou dat liep dit jaar iets anders,,,,,,na al eigenlijk aan de tomtom te twijfelen,over een weggetje dat je zegt dit is uit de oude tijd van de romeinen,en dan verdergaat in een bospad ........nee toch maar niet met onze nieuwe vrij lage auto.

dus gekeerd en naar het dorpscentrum gereden en onze sleutelbewaarster gebeld dat we er waren,
uiteraard een zeer aardige tjechische met haar man ,die ons zij te volgen naar de woning.
komen we na een bobbelige weg op het punt uit waar wij eerder gekeerd waren en het niet aandurfde om verder te gaan.
zij gaat door dus toch maar volgen na zo,n 400 meter omhoog (18%)ja hoor pats een gigantische klap onder de wagen ,en nog en nog een, dit kan echt niet hoor zegt mijn man ik ga toeteren,nee joh zeg ik het is nu toch al aan de hand en we kunnen geen kant op .
dus doorgaan dan maar ,je denkt wel ach waar gaan we terecht komen en ga ik 2 weken vast zitten op die berg(haahahahaha),
nog eens zo,n 500 meter gereden en daar staat ons huisje!!!!!!!!
aan de voet van een skiliftje wat alleen in de winter door de locale gebruikt word.

ach ja na een paar keer heen en weer rijden leer je de kuilen en bulten in de weg kennen en weet je dat als je thuis komt je genieten kunt.

het huisje ligt dus op ruim 800 meter boven het gehuchtje midden op een berg.

super super super sleutelbewaarster gedag gezegd en op onderzoek uit ,
heerlijk voor terras
heerlijk achter terras
fijne inrichting
ja super ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

nee kijk de trap,naar de bovenverdieping,
roept mijn oudste zoon mam slaap jij op de bank?????

de trap is net zo steil en smal als de weg naar het huisje
(aangezien ik reumatisch ben riep mijn zoon)
het is super goed verlopen de trap op ging prima ,boven een toilet voor de nacht ,
kids pakte s,morgens kleding uit de kast,(de centrale badkamer is beneden)
en na wat twijfelen ,durfen ,en uit proberen had ik na 2 dagen de trap onder controle om gewoon naar beneden te komen

alhoewel het s,avonds naar boven gaan makkelijker ging na een paar pivo,s (haahahahahaha)

al met al hebben we een super vakantie gehad en zeer genoten van onze 2 weken,
ik heb alweer heimwee
zal over een maandje of wat maar eens gaan kijken voor volgend jaar,
maar heb deze plek (dit huisje) zeker in mijn hart gesloten

na schledanou

foto,s volgen nog
 
Ik ben ook net terug uit Tsjechië Reuzengebergte en ben geweest in mooitsjechie.nl en met de hele familie, en hebben het goed na onze zin gehad, het weer was eerst 30 graden daarna 25 graden met veel zon en in de nacht regen, en dan is het ook fijn om te wandelen en te genieten van de mooie en rustige natuur die Tsjechië te bieden heeft.
 
en dat terwijl we weg gingen met de vooruitzichten volgens de weerplanner van cz,dat we 2 weken regen zouden hebben (nou daar kijk ik dus nooit meer op wie dat organiseert is niet helemaal toppie)

In het Reuzengebergte valt vaak ( 's avonds/'s nachts ) een regen- of onweersbui. Op de weersites staan dan druppeltjes aangegeven, maar het betekent dan niet de hele dag regen.
Zo te lezen hebben jullie echt genoten en de sfeer/vakantie niet laten beïnvloeden door eventuele tekortkomingen aan een huisje.
 
Ik ben ook weer terug van vakantie. Met de caravan naar een leuke stille tsjechische camping. Leuke eigenaren, niet te veel ander volk. Een en afgesloten met een bezoek aan een leuke kermis en ook daar een paar vrienden tegen het lijf gelopen.
Allen weer bedankt, het was een vakantie om niet te vergeten.
 
Anniwil,

Erg is dat als je weer thuis bent, maar kop op volgend jaar weer toch? ik moet nog even wachten wij gaan in oktober nog een paar dagen. Ach het is zo weer volgend jaar.
 
ja ,was erg gezellig tussen de locals ,we hebben in de tenten bij het park heerlijk genoten van het varken van het spit en huisgemaakte goulasch met uiteraard een paar pivo,s,
ik dacht nog loopt daar smiley hahahahahaha
 
Bovenaan