Heimwee

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hoi alle Tsjechië fans ,daar ben ik weer. lang geleden dat ik op het forum was. na 8 jaar Tsjechië en regelmatig op het forum, had ik met mijn gezin besloten eens naar italie te gaan.
dus lag de concentratie daar, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en hebben we besloten vanuit italie toch omhoog te rijden en nog een weekje Tsjechië te pakken.

het zuiden het lipnomeer hadden we nog niet gezien. maar wat jammer zeg het meer was niet blauw maar bruin en echt lekker zwemmen vonden we het niet. heeft iemand misschien enig idee waarom deze bruin is en is dit altijd zo?
ook de prijzen lagen wat hoger maar dat maakt niet uit als je maar vakantie hebt,maar wat ik wel jammer vind (oke dan kan het touristischer zijn) dat je totaal geen Tsjechische invloeden meer hebt. geen knoflooksoep, geen langos, geen bramborak, maar gewoon bitterballen en sate met pindasaus.

ondanks dit alles zijn we toch blij om weer even naar ons geliefde land geweest te zijn. ik blijf zeggen: Tsjechië, i love you :tomaat:
 
Gewoon effe iets verder doorrijden en dan zit je in het prachtige Zuidboheemse land, met heerlijke knoflooksoep etc.
Wij zijn 7 jaar geleden aan het Lipnomeer geweest, in Frymburg. Leuk, maar net klein-Valkenburg. Toch vonden we, als je maar even van de hoofdwegen afgaat, de meest leuke en originele eethuisjes.

Waarschijnlijk moet je het gewoon een paar km verderop proberen, sterkte!:oeps:
 
Bovenaan