Groetjes uit México

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik zou nog eens wat laten horen vanuit México, waar ik inmiddels alweer bijna twee maanden ben. (wat gaat de tijd hard zeg!
smiley29.gif
)
Ik volg jullie en het forum bijna dagelijks, maar door het tijdverschil (hier is het 7 uur eerder dan in NL/CR) ´´spreek´´ ik jullie niet zo veel meer.
Maar goed, het is echt heerlijk hier. Ik woon 5 min. van het strand (prachtige turquise Caribbean water met wit zand) en het is elke dag bloedheet. Normaal gesproken heerlijk hoor, maar na zoveel tijd elke dag 35 graden snak je naar wat regen
grin.gif

Playa del Carmen is een leuk klein gezellig stadje met mensen van over de hele wereld. Er is ook veel jungle in de buurt en deze streek heeft een rijke Maya cultuur en historie. Het is helemaal ok hier
smile.gif


Dag, warme groetjes uit warm México
 
Wauw, 2 maanden alweer. Het gaat inderdaad ontzettend hard. Zullen we eventjes ruilen. Ik daar 4 weekjes in zon jij hier 4 weekjes in (voornamelijk) regen. (Wel warm). Enige nadeel is dat je ook mijn 3 kids en huspup erbij krijgt
grin.gif
 
HA HA ik denk dat ik toch maar liever hier blijf Sas, vind Nederland toch even iets te grauw. Al mag het hier van mij wel even tropisch hard regenen!
 

Macek

Geroyeerd Lid
Wat is de kwaliteit van de pivo, is er fernet, becherovka of een redelkijk alternatief? Ben jaloers op je, heerlijk zon zee en warm klimaat. Heb vroeger veel gevaren op midden Amerika, veel plezier en het beste, kom misschien eens langs. vr. gr. de Pivonist Nazdravi, o... sorry SALUTE.
 
Vašek schreef:
Wat is dat nu Macek? Ben jij nou PIVONIST?
ahum.gif
Nog nooit van Corona gehoord?
smiley20.gif

of van dat ander merk
ahum.gif
waar onze Interbrew mee gefusioneerd is, zodat het de grootste brouwer in de wereld werd of zoiets. dit zegt alleen maar dat het goed bier moet zijn, anders zouden we het nie willen
grin.gif
 

Macek

Geroyeerd Lid
Corona is mijn beleving een drank die bier moet voorstellen, wel degelijk van gehoort en gedronken, laat maar. Geef dan maar tequilla souza, wel met cola anders stort de pivonist ter aarde. groeten, PS Vasek al op severni terras geweest?
 
Ik blijf jullie helaas het antwoord schuldig, want ik drink geen alcohol
grin.gif

Van horen zeggen, XX (Dos Equis)en Modelo wat bier betreft schijnt wel goed te zijn, maar of dit echt zo is???
Behalve Tequila is mij geen sterke drank bekend.
Wat ze hier wel hebben is een speciaal mixje voor je bier echt op z´n Mexicaans!

recept voor Michelada:

Sap van 1 limoen
1 soeplepel maggi
1 soeplepel worchester saus
1 soeplepel tabasco
zout en peper

Goed roeren en aanvullen met bier
shocked.gif
Je drinkt het uit een glas met een zoutrandje in citroensap gedoopt.

Familie uit Nederland die hier deze maand was vond het heerlijk. Drink ze allemaal!
laugh.gif
 
Macek, ik twijfel niet aan je (bier)kennis
aangenaam.gif
.
Over Severni Terasa heb ik afgelopen weken een paar keer gereden. Maar eerlijk gezegd, ben ik het vergeten. Leeftijd zeker
grin.gif
. Eigenlijk had ik het moeten opschrijven.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Het bericht uitprinten kan ook, als je eenmaal Tsechecies bier gewent bent is de vaak uilenzeik. Nazdravi
A propos Vasek, ben jij wel eens in een van de hooggelegen panelaks geweest op Severni Terras? Het lijkt mij dat je als bewoner geniet van een schitterend uitzicht. Groeten.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Uiteraard moet er staan, ''als je eenmaal Tsjechies bier gewent bent is de REST vaak uilenzeik" sorry
confused.gif
 
Macek schreef:
A propos Vasek, ben jij wel eens in een van de hooggelegen panelaks geweest op Severni Terras? Het lijkt mij dat je als bewoner geniet van een schitterend uitzicht.
Ja, ik kom daar zelfs regelmatig en inderdaad, prachtig uitzicht.
 
Sas schreef:
Ach Macek, gewoon weer te diep in t glaasje gekeken?
Van zulke vragen word ik altijd een beetje dichterlijk, dus rolde dit eruit:

<font color="blue">Starend in een pivopul
Komen de diepste gedachten langsgedreven
Waarvan met name deze in mijn hoofd blijft zweven:
Met een lege pint ben je pas echt de lul! </font>

Maar goed, terzake nu...
blush.gif
 

Macek

Geroyeerd Lid
Sas schreef:
Ach Macek, gewoon weer te diep in t glaasje gekeken? We zijn t van je gewend hoor
grin.gif
Nee, nee Sas, de pivonist heeft een nieuwe computer met een ander toetsenbord en ik ben met mijn worstvingers niet al te handig. Was scherp want zag de tekortkoming onmiddelijk.
monkey.gif
 
Bovenaan