Goedkoop hotel of pension in Praag?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Leuk hotel of pension in Praag?

Wie had dat gedacht...? Van de zomer voor het eerst op vakantie naar Tsjechie en hebben het helemaal gevonden,
smiley20.gif
wat een heerlijk land. Zelfs zo dat we over een paar weekjes met mijn vrouw willen gaan 'bubbelen' in Karlovy Vari maar ook een paar daagjes naar Praag willen.
yeah.gif
Wie weet er, liefst een beetje centraal gelegen omdat ik nogal moeilijk ter been ben en het me niet eerst een half uur naar het centrum kost, een leuk hotelletje of pensionnetje wat niet al te duur is en gewoon gezellig.
koffie.gif

Betaalbaar overnachten in Praag?

Mijn vriendin en ik willen dit jaar kerst en oud en nieuw gaan doorbrengen in Praag. We zijn anderhalf jaar geleden in Praag geweest en hebben toen in zeer goed betaalbare hostels geslapen. Nu blijken van deze hostels echter de prijzen aanzienlijk te zijn gestegen.
Heeft iemand tips voor betaalbare overnachtingen in Praag?

Re: Overnachten in Praag?

Wij logeren al jaren bij de familie Pech, in Chodov, Praag 4, zo'n 20 min. van het centrum (per metro). Voor 450 Kcz (15 Euro)/pp/pn, krijgen we daar een heel persoonlijke ontvangst, door een gepensioneerd echtpaar. We hebben de 1ste verdieping ter beschikking: keukentje, badkamer, aparte WC, eetkamer, zitkamer en 2 slaapkamers. De inrichting is wel wat oubollig, Het ontbijt is stevig, en als het klikt met het koppel, dan wordt je nog extra verwend. De auto wordt geparkeerd achter het hek (op slot).

Een goed pensionnetje met een Nederlands sprekende eigenaresse tref je aan in Praag Libus. Ook vanuit dit pension is het met het openbaar vervoer zo'n 20 minuten naar het centrum. Prijzen liggen ook rond de € 15.
Zoek maar eens naar pension Koekoek of klik op de link:
www.sendme.cz/koekoek

Reuze bedankt voor de tips... laat ze binnenstromen!
smiley20.gif

@ Veerle...

Zou je ons een adres of iets dergelijks kunnen geven van dat gepensioneerde Tsjechische stel waar je het over had? Het lijkt ons heel erg leuk gebruik te maken van je tip!

joey, omdat dit een klein privaat adres is, heb ik je via persoonlijk bericht, de verdere gegevens doorgezonden. Amuseer jullie ginds tijdens de feestdagen!!!
party.gif

Zelf heb ik heb een 1-kamer appartement in Praag, 20 min van het centrum vandaan. Ik woon in NL en mijn "Praagse nest" is daarom bijna altijd leeg, ook met Kerst en Oud en Nieuw. Als je belangstelling hebt hoor ik het van jou graag op hejrom@hotmail.com. Groetjes, Romana

Praag: goedkoop hotel+ervaringen+aantal dagen?

Aangezien ik van plan ben om midden juli Praag te gaan bezoeken ben ik op zoek naar een goedkoop maar toch enigsinds luxueus verblijf ginder(gemakkelijke ligging, goed ontbijtbuffet enz).
Nog een bijkomend vraagje is hoeveel dagen je normaal gezien nodig hebt om Praag te bezichtigen? Ik zou ook graag enkele steden of buurten rondom Praag gaan bezichtigen. Zijn er hier misschien mensen die me iets kunnen aanraden om zeker niet te missen of een stad die er echt tussenuitspringt?
Het is altijd moeilijk om er ergens een tijdslimiet op te plakken, maar als je er nog nooit geweest bent is het eens zo moeilijk!
Ik heb al enkele hotelletjes uit de reisbrochures in gedachten, liggen wel centraal en zijn redelijk goedkoop, maar misschien loont het de moeite om in praag zelf op zoek te gaan, al is het in die drukke periode(16juli-23juli) wellicht risicovol?
Alle informatie is welkom!!
Groetjes

Re: Praag: goedkoop hotel+ervaringen+aantal dagen?

KOLEJ JAROV IA
Praha 3, Koněvova 204
Tel.: 271 770 333
Cena:
Od 180,-Kč os/noc do 350,-Kč os/noc

Wel goedkoop niet luxueus. (Studentenflats)

Vanuit daar kun je eenvoudig met de tram het centrum in.
Op die manier kun je je honger en je interesse in Praag stillen.
Zonder ontbijtbuffet ben je dan goedkoper uit en je kunt eten wat je zelf lekker vindt.
Ik heb daar zelf twee weken doorgebracht en ik kan je garanderen dat de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is.

Als je zowel Praag als de omgeving wilt bekijken, zou ik er toch zeker minimaal twee weken voor uittrekken. Praag alleen al heeft zoveel te bieden, dat je daar eigenlijk met een week tekort aan komt. Bovendien lijkt het mij niet erg aanlokkelijk als je - vanwege de korte tijd - elke dag moet volproppen met "verplichte" uitstapjes, want dan kom je uitgewoond terug van je vakantie en da's niet de bedoeling toch?
wink.gif

Het is natuurlijk ook maar een citytrip, met dan eens een dagje een uitstapje naar een of andere streek. Ik dacht eerst ergens aan een dag of 5,6. Ben zo vorig jaar ook in Barcelona geweest en was eigenlijk net voldoende. Barcelona is nu wel heel wat groter dan Praag denk ik?
Het klopt wel dat je s'avonds blij bent dat je even kunt uitrusten, want het is idd de hele dag doorstappen om toch maar zoveel mogelijk gezien te hebben.
Maar de meeste reisbureaus gaan toch maar voor een dag of 3,4 naar Praag? Zullen dan nog wel een dagje over hebben om eens de omgeving van Praag te verkennen.
Hangt er ook een beetje vanaf welke keuzes je samen maakt en wat je bv op een dag wilt gezien hebben.

Geen idee of Barcelona groter is dan Praag, maar feit is dat Praag een schier oneindige hoeveelheid aan bezienswaardigheden heeft. En dan heb ik het alleen nog maar over de fraaie gebouwen, bruggen en straatjes, nog niet eens zozeer de culturele zaken als musea e.d.

De meeste reisbureaus beperken hun rondleidingen tot de verplichte nummers als de Burcht, de Karelsbrug, het Raadhuisplein en de Joodse begraafplaats. Maar daarmee heb je nog maar een miniem deel gezien van wat Praag werkelijk te bieden heeft. Ikzelf zou Praag nooit op zo'n manier willen bezoeken, maar dat is een kwestie van smaak...

De plaatsjes die jij opsomt kun je in mijn inziens op een dag of 2 allemaal bezocht hebben. Maar net daarom dat ik er enkele daagjes langer voor uittrekt zodat je ook eens iets vanbinnen kunt gaan bezoeken. Is toch de bedoeling van een vakantie.
Bv museum, paleis, kathedraal, Loreto, burcht.
Ik denk dat je in elke stad die je wilt bezoeken tijd te kort hebt ja, anders moet je er echt 2 weken voor uit trekken ja, maar dan kom ik liever een keertje terug om de echte sfeer van de stad nadien op te snuiven. Er zal altijd wel een gevoel zijn van moet ik nu weeral terug naar huis keren? Is toch bij iedere vakantie zo?
Als je voor de eerste keer in zo een stad komt denk ik dat het toch normaal is dat je eerst de meest bekende plaatsen gaat bezoeken?

geertje schreef:
Als je voor de eerste keer in zo een stad komt denk ik dat het toch normaal is dat je eerst de meest bekende plaatsen gaat bezoeken?
Tuurlijk, zo kan je het ook doen. Maar je vraag was hoeveel dagen je nodig hebt om Praag en een aantal omliggende lokaties te bezichtigen. Ik ging er dus vanuit dat je meer wilde dan alleen maar de geijkte bezienswaardigheden bezoeken. Maar maakt niet uit, hoor, je zal het er hoe dan ook wel naar je zin hebben...
yeah.gif

ja, je wilt altijd zoveel mogelijk bezoeken natuurlijk, daarom dat ik ook dacht van een hotel te boeken dat ergens centraal gelegen was bv melantrich, william of hotel central.
Als ik dan pakweg 4 wagen neem om Praag te verkennen denk ik toch dat ik heel wat heb kunnen zien? Als er dan nog tijd over is kan ik misschien nog enkele stadjes eruit pikken en eens een dagje met de trein ernaartoe sporen?
Maar dit is net het moeilijke eraan, welke 2 of 3 steden zou ik er nog bij moeten nemen?
Ik dacht eerst aan Terezin, Karlovy Vary en Brno. Al ligt die laatste stad wel veraf. Misschien nog ergens een stad waar je goedkoop kristal kunt kopen?
Ik weet niet of dit buiten Praag echt zoveel goedkoper is?
Alle info is welkom, ook voor steden die je zeker de moeite vind om eens te bezoeken.
Maar om te gaan wandelen denk ik dat ik nadien nog eens een weekje moet terugkomen om dan echt van de natuur en de plaatselijke doprjes en cultuur te genieten.

geertje schreef:
Maar dit is net het moeilijke eraan, welke 2 of 3 steden zou ik er nog bij moeten nemen?
Ik dacht eerst aan Terezin, Karlovy Vary en Brno. Al ligt die laatste stad wel veraf.
Kutná Hora en kasteel Karlstejn schijnen ook erg de moeite waard te zijn....

geertje schreef:
Ik weet niet of dit buiten Praag echt zoveel goedkoper is?
Ja
smile.gif
zeker als het gaat om horeca prijzen...

geertje schreef:
Maar om te gaan wandelen denk ik dat ik nadien nog eens een weekje moet terugkomen om dan echt van de natuur en de plaatselijke doprjes en cultuur te genieten.
Goed idee, want Tsjechië heeft zoveel meer te bieden dan aleen Praag..... Blader maar eens door de fotogalerij en bekijk de schitterende foto´s van Kastelen, burchten, van de historische stadjes of van de prachtige natuur in het reuzengebergte of het Sumava gebergte !

Hoi,ik ben altijd in Praag in apartments Flora.Die zijn goedkoop and mensen die werken daar heel vrindlijk.Wij blijven altijd weekendje in Praag and deze apartments zijn modern and schoon met eigenen keuken. www.apartmentsflora.cz

Hallo Frantisek

Ik las over hostel KOLEJ JAROV IA .
Heb je heel misschien een website, want het klinkt goed.
Alvast vriendelijk bedankt

Groetjes Susanne

Bovenaan