Goed en goedkoop eten in Praag?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb eens gegoogled naar leuke restaurantjes in Praag en het zijn er zoveel! Helaas verblijven we maar 2 keer voor het avondeten in Praag, dus ik was benieuwd waar je lekker, maar goedkoop kunt eten?
Heb je een goede tip? En wat is de gemiddelde prijs daar?
Ik lees hier en daar iets over 5 euro, 10 euro maar ook 30 euro, vandaar :)
 
Praag is anderhalf keer zo groot als Amsterdam en dat maakt de vraag onmogelijk te beantwoorden.

Enkele tips: niet in centrum, niet in toeristische zaken, ga op je neus af, kijk waar de Pragenaar zelf eet, etc.
Hoe kies je in Nederland een restaurant uit?

Staat er een aanbeveling van Lonely Planet of een andere reisgids buiten kan je je beter door een gewone straatrover laten overvallen, dan is het geld beter besteed.

Staat er een bord buiten met echte Boheemse keuken, dan betekent dat dat u belazerd gaat worden. Echt Tsjechisch eten kan je overal, daar hoef je geen bord buiten voor te zetten.

Pizza is geen eten. Zeker niet in Tsjechië. Pizza eet je in Italië.

O ja, de Pragenaar eet 's middags in een restaurant. Gewoon elke dag. Krijgt ie van z'n baas bonnen voor. Ga in het middaguur voor een kantoor met veel ambtenaren staan en volg de dikste. Kom je altijd in een goed restaurant.

Tot besluit: uit eten is in Tsjechië veel gewoner dan in Nederland. Men eet niet uit omdat men buiten de deur is en honger heeft en niet omdat men afgesproken heeft om uit te gaan. Je kleedt je er alleen voor als je naar een sjiek restaurant gaat.
En eten doe je dan in een café, een gewoon café, niet zoiets als wat men hier in Nederland een eetcafé noemt. Niet met cafémaaltijden, maar gewoon met een menukaart.
 
Praag is anderhalf keer zo groot als Amsterdam en dat maakt de vraag onmogelijk te beantwoorden.

Enkele tips: niet in centrum, niet in toeristische zaken, ga op je neus af, kijk waar de Pragenaar zelf eet, etc.
Hoe kies je in Nederland een restaurant uit?

Staat er een aanbeveling van Lonely Planet of een andere reisgids buiten kan je je beter door een gewone straatrover laten overvallen, dan is het geld beter besteed.

Staat er een bord buiten met echte Boheemse keuken, dan betekent dat dat u belazerd gaat worden. Echt Tsjechisch eten kan je overal, daar hoef je geen bord buiten voor te zetten.

Pizza is geen eten. Zeker niet in Tsjechië. Pizza eet je in Italië.

O ja, de Pragenaar eet 's middags in een restaurant. Gewoon elke dag. Krijgt ie van z'n baas bonnen voor. Ga in het middaguur voor een kantoor met veel ambtenaren staan en volg de dikste. Kom je altijd in een goed restaurant.


Goede tip!:top:
En die dikke ambtenaar zich maar afvragen waarom hij achtervolgd wordt door een stel toeristen:lache:
 
Heb ik wel eens gedaan, als ik het echt niet wist. Maar ik val dan ook niet op, ik loop niet in spierwitte afritsbroeken en andere toeristische bedrijfskleding rond.

Maar meestal kom ik er met mijn oog en neus wel uit. De enkele keer dat ik slecht heb gegeten kwam het door m'n oor: toen had ik naar anderen geluisterd.

PS: @Rianne, dat gebak waar je dochter zo gek op is, is overigens Hongaars. En zo nu en dan voor je ogen gebakken bij mij op de markt om de hoek verkrijgbaar (in Amsterdam).
 
je bedoelt de trdelnik? Jammer dat Amsterdam niet echt om de hoek ligt.
WEl waren we afgelopen week in het Sonsbeekpark in Arnhem en daar stond een Medovnik in de vitrine. Die konden we natuurlijk niet laten staan... ondanks het verschil tussen 3,5 euro en 35 kronen:stout:
 
Ja, in Hongarije heet het natuurlijk anders, kan de naam even niet vinden. Maar was daar overal volop te krijgen, alleen de dag van vertrek, waren ze allemaal dicht.
In Amsterdam staat die Hongaarse kraam ook niet elke week op de markt, maar ik zal hem volgende keer even aanspreken, misschien staat hij op meerdere plekken of heeft nog een tip.
En prijsverschil zal er idd ook wel zijn!

Misschien dat je die Medovnik ook bij de Tsjechische internetwinkel kan krijgen (zit in Nederland). Weet het adres niet, maar dat zoekt Kuurgast wel even. Die kan dat zo goed.
 

Pelhřimov

Donateur
Dieter, volgens mij zit die in Rotterdam.
Maar Medovnik heb ik ook op meerdere plekken in Nederland te koop gezien o.a. bij een Turkse supermarkt en een groot tuincentrum...
 
Van die Turkse supermarkt kan kloppen, ik zie regelmatig een Turkse wagen rijden met een op Medovnik lijkende reclame erop.
Maar dat is dan ook Bulgaars en die hebben wel weer iets meer gemeen met de Turken.
We zitten inmiddels al een heel eind van Praag af...

Goed: terug naar de vraag, eten in Praag. Antwoord: er is voldoende! Vooral als je gewoon buiten de reisgidsen gaat.
 
Zie je wel, ik zei toch dat je dat zo goed kan! tsjechshop, die was het. Die ander kende ik nog niet.

Bedankt (je deelt mee in de winst van de sluikreclame).
 
..... Misschien dat je die Medovnik ook bij de Tsjechische internetwinkel kan krijgen (zit in Nederland). .....
Tsjechshop ken ik inderdaad.
Ook heb ik 2 pakken mix meegenomen bij de Tesco, in de winter ga ik eens even experimenteren en kijken of ik hem ook zelf kan maken. Dat is met de Molshoop ook gelukt tenslotte:top:
 
Bovenaan