Gevraagd hulp bij aanleggen tuin (1 ha) tegen kost en inwoning

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Over een soortgelijke vraag is een dermate negatieve discussie gevoerd dat ik daar niet op wil aansluiten. De vraag is namelijk helemaal niet zo wereldvreemd. Er is zelfs een internationale organisatie voor opgezet om vraag en aanbod met elkaar in contact te brengen. Die organisatie is per land georganiseerd. Dit betekent dat ik mijn vraag bij deze organisatie alleen op de Tsjechische site wwoof.cz kan onderbrengen. Ik wil echter graag ook van dit forum gebruik maken om mijn vraag naar voren te brengen. Mocht je negatief willen reageren doe dit dan via correspondentie met mij rechtstreeks en verstoor dit topic niet!
Ik ben enkele jaren ingeschreven bij deze organisatie. Een bezwaar van contacten via internet is dat er geen enkele controle op is. Er zou een jongen uit Spanje naar mij komen. Ik bood alleen aan hem van de bus in de buurt op te halen. Geen reactie op het verwachtte tijdstip. Had geen zin. Uiteindelijk moest ik de conclusie trekken dat mijn aanbod vermoedelijk niet aanlokkelijk genoeg was. Ik heb in de buurt een Tsjechisch aanbod voor werk bezocht. Daar had men soms te veel mensen die wilden komen helpen. Wel een boerderij in opbouw met beesten en de mensen met een jong gezin. Ik kan er alleen tegenover stellen dat ik ouder ben, alleen sta en nog steeds actief. Ik heb een groot stuk grond. Uiteindelijk zal er een pension komen. Nu zou er van het veld dat zo'n 200 bij 50 meter is een tuin moeten worden gemaakt. In het veld een helling van 5 meter. Het werk houdt dus in het maken van een plan, begroeiing planten en onderhouden. Dit alles met als tegenprestatie maaltijden, drinken, logies en informatie over de omgeving. Langs het huis gaat in de zomer een bus voor toeristen. De 'normale' bushalte op 1,3 km, treinstation op 7,5 km.
Op dit moment bestaan mijn inkomsten uit AOW en een klein pensioen. Geen bank is bereid mij gezien mijn leeftijd geld te lenen. Wil je hierop reageren dan graag ook alleen via rechtstreekse correspondentie (conversaties).
 
Op dit moment bestaan mijn inkomsten uit AOW en een klein pensioen. Geen bank is bereid mij gezien mijn leeftijd geld te lenen. Wil je hierop reageren dan graag ook alleen via rechtstreekse correspondentie (conversaties).

Beste Stadla,

Sinds je aanmelding begin dit jaar volg ik je berichten met belangstelling. Je vragen en antwoorden ook.

Op voorhand; mijn respect en waardering.:beleefd:

Maar nu snap ik het niet even.

Wat is nu precies de bedoeling? De site wwoof.cz ziet er best leuk uit, maar hoe zien je plannen er dan uit, waar kan men dat vinden?
Wat ik overigens jammer vind, is het AOW etc. verhaal. Dit moet je toch van te voren hebben zien aankomen en alle consequenties daarvan moeten begrijpen? In mijn optiek moet je daar toch een soort van businessplan voor hebben gemaakt, je financiën en de hoogte van je bankrekening op orde?

Mijn keynote is: je gaat toch niet naar een ander land om een project op te zetten wat wel leuk en gezellig klinkt, maar waar geen gedegen plan tegenover staat?

Zoals je hebt gemerkt, reageer ik niet via een rechtstreekse correspondentie, omdat ik het onderwerp best forum-breed wil onderbrengen.
Er zijn de laatste tijd meer van deze interessante items.

Groet,
Zapalky
 
Ik volg Stadla nu ook al een poosje, maar vraag me hetzelfde af. Hopelijk heeft hij toch een goed plan.
Ik gun hem zeker et succes.
 
Om dit topic zuiver te houden en precies te reageren op bovenstaande reacties heb ik onder 'Onroerend goed' een topic aangemaakt met de titel 'Heden, verleden en toekomst van Stadla. Het verhaal is wel erg lang.
 
Bovenaan