Geld opnemen in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou kijk, als er (veel) kosten bij komen -elke keer wanneer je pint- dan ga ik geen kleine bedragen pinnen. Bijvoorbeeld 300/1000 kronen of zoiets. Dan pin ik liever vast voor een paar dagen.
Ik vond het toch nog best wel een normale vraag barbie... Als me dat achteraf bijv. 50 euro zou schelen, dan vind ik dat toch nog best wel de moeite waard om dan een aantal keer minder te pinnen.
Maar het zou wel een typisch Nederlandse vraag van me zijn ofzo....
 
Op deze site kan je pinautomaten opzoeken. http://visa.via.infonow.net/locator/eur/jsp/SearchPage.jsp

Als je van de giro een creditkaart hebt, kan je volgens mij ook gratis pinnen met je gewone giropas.

Ik snap deze hele discussie niet....als je op vakantie bent, dan ga je toch niet steeds op je centen letten en alles uitrekenen?

Tuurlijk wel! Na de vakantie moet je ook nog kunnen leven en moeten er voor 3 kinderen studie/schoolboeken betaald worden en voor 2 kinderen collegegeld, kassa!!
 
Er moet toch iemand zijn die hier ervaring mee heeft???
Of maakt iedereen gebruik van een creditkaart en heb je dan geen last van bijkomende kosten?
Ik heb geen idee, want ik heb alleen een Europas van de Rabobank.
Ik word gesteund door Saskia...BEDANKT ! Ik dacht al even dat ik belachelijk gemaakt werd...
 
barbie schreef:
Ik snap deze hele discussie niet....als je op vakantie bent, dan ga je toch niet steeds op je centen letten en alles uitrekenen?
ooo.gif
Als je geld nodig heb, ga je het gewoon bij een geldautomaat halen of kan je pinnen in de winkel.

Geen probleem!
aangenaam.gif
O, nou snap ik het.
Het is bij Barbie thuis waar die boom in de tuin staat.
Ik zocht hem al iedere keer bij mij in de tuin, maar nooit gevonden.(ik denk dat er wel meer mensen regelmatig hebben gezocht naar een geldboom, nou jongens hij staat dus bij Barbie stop maar met zoeken).
shocked.gif
monkey.gif
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
barbie schreef:
Ik snap deze hele discussie niet....als je op vakantie bent, dan ga je toch niet steeds op je centen letten en alles uitrekenen?
Ik let tijdens mijn vakantie wel enigzins op de centen, maar dan alleen daar waar echt wat te besparen valt. Over een pinbeurt meer of minder maak ik me dus ook geen zorgen.
laugh.gif
 
Nee oke maar je kan natuurlijk aardig wat geld uitsparen als je wat grotere bedragen opneemt per keer.
Pas geleden heb ik uit nood voor 100 euro kronen op moeten nemen van onze ABN-Amro rekening en kreeg wel 2,25 kosten ertbij gerekend.
En als je dat dan niet weet is het toch lullig thuis komen nietwaar.
Een aantal keren die 2,25 euro teveel betalen vindt ik zonde geld ga ik liever van uit eten.
 
Hoi iederen,ik en mijn vriend pinnen altijd in Tsjechie.Wij hebben Postbank pasje en pinnen in hele wereld kost ons 1.82 euro per transactie en dat is mooi.Heel veel goedkoper dan geld wisselen bij GWK.Dat zijn echte oplichters.
 
Ik kan natuurlijk veel besparen, omdat ik geen man heb en dat scheelt heel veel, als je geen bier en sigaretten moet kopen.....
grin.gif
Dan kan ik op vakantie wat meer uitgeven.
yeah.gif
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Bartiku schreef:
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skimmo</font><hr />

Je kunt met je rabo pinpas overal gratis geld pinnen.
groet Immo

Weet je dat heeeel zeker, geldt dat ook in Tsjechië (en andere niet-euro landen)? Lijkt mij stug! Als dat wel zo is, had Rabo daar vast flink reclame over gemaakt. Ze zouden namelijk de enige nederlandse bank zijn met gratis geldopname in niet-euro landen.

[/ QUOTE ]

Met een europas van de Rabobank kun je inderdaad wereldwijd gratis pinnen.
Echter, de Europas is onderdeel van het "Rabo TotaalPakket" en dat pakket kost (incl. credit card, internetbankieren en 'interhelp' (internationale hulpverlening)) 8,80 euro per kwartaal.
bril.gif
 
Ik ben student, GRATIS Europas.
Ik betaal alleen 13 Euro per jaar voor mijn Credit card.
Een keer met twee kapotte PINpasjes gestaan in Choteboř met nog 13 Kč in de broekzak.
Ja ja en dan interhelp die heel hulpvaardig zegt via de GSM dat je maar "even" naar Hradec Kralové moet gaan om daar het noodgeld op te halen. (Binnen een uur want de bank zou anders sluiten)

Uiteindelijk door middel van véél geluk op tijd in HK aangekomen door middel van liften, bleek dat de bank mijn "Moneygram" niet meer kon verifiëren in Praag.
Kon ik alsnog de dag daarna teruggaan.
En dus wéér 60 Km liften naar Seč op m'n camping, en de volgende dag terug.

Sinds toen heb ik dus ALTIJD een creditcard bij me voor de zekerheid, want DAT wil ik niet nog een keer meemaken.
blush.gif
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Ok, ik heb even wat research gedaan en bij deze een redelijk compleet overzicht:

PINKOSTEN IN TSJECHIE: (18-05-2005)

Rabobank
Met een europas pinnen of betalen: gratis.

Postbank
€1,82 per transactie via pinautomaat. (flappen tappen)
€0,11 per transactie via betaalautomaat. (pinnen in de winkel)
(Met een BetaalPakket of RoyaalPakket pinnen of betalen: gratis)

SNS
€2,25 per transactie via pinautomaat.
€0,15 per transactie via betaalautomaat.

Fortis
€1,80 per transactie via pinautomaat + 1,0% valutakoersopslag
€0,11 per transactie via betaalautomaat.

ABN AMRO
€2,25 per transactie via pinautomaat + 1,2% valutakoersopslag
€0,15 per transactie via betaalautomaat.

ING
€2,25 per transactie via pinautomaat.
€0,13 per transactie via betaalautomaat.

Geldopnames en betalingingen in alle EURO landen zijn overigens gratis.

Let op: tarieven kunnen inmiddels zijn gewijzigd.
 
Hoi,

En nu uit ervaring, wij waren in februari in Tsjechie en hebben overmatig veel gepind !
Veel mooie spullen, altijd uit eten etc, kost ook een en ander.
Met eurocardpasje van de Rabobank en inderdaad helemaal gratis.

Groeten

Alice
 
Ik zou graag willen weten hoe het met de giropas is. Kan dat bij de pin automaten en in de winkels en zijn daar kosten aan verbonden. Wij gaan naar turnov. Dusniet naar zo'n grote stad.

Kan het in de bovenstaande antwoorden niet vinden.

Groeten Danique
 
ik schreef eerder in deze topic: schreef:
Heb je een giropas, dan betaal je per geldautomaat-transactie een kleine 2 Euro, dus je kan het beste per keer bijvoorbeeld 2000 of 3000 Kronen opnemen. Daar kom je een heel eind mee en kleinere bedragen worden al snel een dure hobby.
Er zijn heel veel pin-automaten in Tsjechië (ook voor je giropas), dus dat is absoluut geen probleem. Pinnen kan in de meeste grotere winkels en supermarkten, ook in Turnov. Daar ben ik een paar maanden terug nog geweest.
wink.gif
 
Je kunt overal pinnen en geld opnemen met je giropas, maar of het gratis is, weet ik niet. Dat zou je aan de postbank moeten vragen. Wellicht kun je het op hun site vinden.

Alvast een fijne vakantie!

gr Immo
www.skimmo.nl
 
Met je giropas geld opnemen uit een geldautomaat is i.i.g. niet gratis. Zoals ik al zei, betaal je dan per transactie een kleine 2 Euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan