Gaarne (met spoed) vertaling recept

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
pepo schreef:
Zelf eet ik en kook ik geen biefstuk en heb geen ervaring met biefstukachtig vlees in Tsjechie. In dit geval had dat eigenlijk Lende aan stuk moeten. Neem een ervaren Tsjechische vrouw mee naar de slager, die jonge meiden tegenwoordig, hoe lief en mooi ook, weten vaak niet hoe dat moet. (Vlees kopen).

Pepo,
recept a la Tabe voor rundvlees op de barbecue.
Men neme een stuk van de lende ongeveer 600 gram (mag meer zijn natuurlijk) Snijdt dat in dunne plakjes. Doe de plakjes/ reepjes in een saus/marinade van bier(natuurlijk Gambrinus), knoflook, beetje peper en zout en zo'n zakje met grillkruiden van Vitana.
Laat dit een tijdje intrekken. Vlak voor gebruik het vlees uit de saus/marinade halen.

Hoeft maar even op het vuur van de barb.

Ik weet niet of het lekker is, omdat we dat nog moeten uitvinden. Maar ik geloof dat onze Tsjechische vrienden het vlees ook op deze manier bereiden. We laten het morgen wel weten of het lekker was. Maar eigenlijk..... twijfel ik daar niet aan.
 

Tabe

† In Memoriam
Lisa F. schreef:
Kan je wel doen, maar dan even een dagje in quarantaine morgen denk ik :-). De knoflook zit er al in, "grillkruiden met knoflook" heet het spul.

oei. ik heb er nog drie teentjes knoflook doorheen gedaan !!!!
ben benieuwd hoe dat uitpakt !
 
3 teentjes? da's zeer bescheiden (ook al schrijven ze op het zakje dat het erin zit).
je moet maar zo denken dat knoflook goed tegen hoge bloeddruk is, dus voorkomen is beter dan genezen....
 
Bovenaan