Gaarne (met spoed) vertaling recept

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
Gaarne een (spoedige) vertaling van het onderstaande:
Vanavond willen we gaan barbeknoeien en nu wil ik rundvlees in een marinade doen. Nu hebben we een zakje poeder van het merk VITANA.
Zelf begrijp ik er uit dat de inhoud van dit pakje bedoeld is voor een knoflookmarinade voor rundvlees Dus ik denk wel dat ik goed zit maar toch, je weet maar nooit....:confused:

(even zonder leestekens)
GRILOVANE BIFTEKY S CESNEKEM.
600 gr. svickove, 2 lzice grilovaciho koreni s cesnekem. 1 lzice cerveneho prirodniho vina, olej, *svikovou nakrajime na platky, lehce naklepeme posypeme korenim a zakapeme vinem, potreme olejem a nechame hodinu v chladu odlezet. pak grilujeme 5 minut po kazde strane. Podavame s brambory a ruznymi omackami.

Het is een zakje met een poeder van 35 gram. Het heugt mij dat de poeder werd aangemaakt met een hoeveelheid bier (Gambrinus).

Wie o wie kan met enige spoed vertellen of deze poeder voor die marinade bestemd is en ik dit kan gebruiken.
bij voorbaat dank
en sorry voor de Tsjechische leestekens. Moet er toch eens mee aan de slag om die te leren.

Tabe
 
:deuk: Jeetje Tabe,

Ik kan je niet echt helpen. Het is in ieder geval voor 600 gr vlees!:D:deuk: Verder maak ik er dit van, het zal hetzelfde zijn als marinade aanmaken als wanneer je een gebruiksaanwijziging in het Nederlands hebt: Marinade aanmaken met 2 eetlepels marinadekruiden?, 1 eetlepel rode wijn? en olie? Enige uren laten intrekken?. En voor de rest van de vertaling??? Ik zou het niet weten, maar het kan haast niet fout gaan......:deuk: Suc6!!!

Ps: gooi ipv die rode wijn er maar gewoon een scheut Gambrinus bij.:oeps:
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Lina schreef:
maar het kan haast niet fout gaan......:deuk: Suc6!!!
Maar daar mogen we bij Tabe niet vanuit gaan toch :deuk: Volgens mij is er geen Tsjechische/Tsjech aanwezig op t moment, dus nog even geduld met de vertaling en anders verras je Doety maar, dat brengt vast weer leuke verhalen :D
 

Pelhřimov

Donateur
Ik kom iets verder:

600 gr. svickove, = 600 gram ....
2lzice grilovacilo koreni s cesnekem. = 2 lepels grilkruiden met knoflook
1 lzice cerveneho priodniho vina, = 1 lepel rode ... wijn
olej, = olie

succes en eet smakelijk
 

Tabe

† In Memoriam
Ik denk dat ik geholpen ben !
In plaats van rode wijn ga ik een blikje Gambrinus er doorheen doen. Blijft de vraag over of ik nog knoflook moet toevoegen!

met dank voor de snelle beantwoording.
 
Altijd knoflook toevoegen in Tsjechische recepten... lekker hoor.
Veel sukses en vanavond veel plezier toegewenst en :bloem: gefeliciteerd met Doety. Zij ook een superdag gewenst met de vriendinnen.:eten:
 

pepo

† In Memoriam
Ben ik op tijd?


GRILOVANE BIFTEKY S CESNEKEM.
600 gr. svickove, 2 lzice grilovaciho koreni s cesnekem. 1 lzice cerveneho prirodniho vina, olej, *svikovou nakrajime na platky, lehce naklepeme posypeme korenim a zakapeme vinem, potreme olejem a nechame hodinu v chladu odlezet. pak grilujeme 5 minut po kazde strane. Podavame s brambory a ruznymi omackami.

GEGRILDE BIEFSTUKKEN MET KNOFLOOK.
600 gr. biefstuk van de haas aan stuk, 2 lepels grilkruiden met knoflook, 1 lepel rode wijn, olie.

Vlees in plakken snijden, licht aankloppen (dus niet pletten), bestrooien met kruiden en besprenkelen met wijn, inwrijven met olie en een uur op een koele plaats laten rusten. Daarna 5 minuten aan beide kanten grillen. Serveren met diverse sausen.
 

Tabe

† In Memoriam
Dank Pepo.
Ik heb allen het vlees gedompelt in Gambrinus; zou dat kwaad kunnen ?. Ik meen me te herinneren dat onze Tsjechische kennissen dat ook deden. En dat was beeere lekker.:) :)
 
jog meer lekkere tsjechische producten?

Hallo Tabe,

dat ga ik zekeronthouden. Ik maak er ieder jaar een sport van om met veel boodschapjes(die in Nederland niet te krijgen zijn) weer terug naar huis te gaan als ik op vakantie ben geweest. Nog tsjechische producten die ik zeker moet proberen?

groetjes
 

pepo

† In Memoriam
Zelf eet ik en kook ik geen biefstuk en heb geen ervaring met biefstukachtig vlees in Tsjechie. In dit geval had dat eigenlijk Lende aan stuk moeten. Neem een ervaren Tsjechische vrouw mee naar de slager, die jonge meiden tegenwoordig, hoe lief en mooi ook, weten vaak niet hoe dat moet. (Vlees kopen).
 

pepo

† In Memoriam
Tabe schreef:
Ik heb allen het vlees gedompelt in Gambrinus; zou dat kwaad kunnen ?.

Vlees en bier, geeft plezier ..

Gambri laat je niet in de steek,
ook al heb je grote steak!

Maar wat voor vlees heb jij daarvoor gekocht, Tabe?
Biftek?
Svickova?
Rostenka?
 
Bovenaan