Fietsen - tips voor mooie streken/campings

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie heeft tips voor mij van mooie streken in Tsjechië om te fietsen.

Periode : 14 dagen eind augustus/begin september.
Formule : Ik heb het idee om mijn fiets en tent in de auto te leggen, en naar een camping in Tsjechië te rijden. Vandaar wil ik graag lussen fietsen (60 tot 100 km per dag, pittige heuvels welkom!). En na enkele dagen doorrijden met de wagen naar een camping in een andere streek.

Welke streken in Tsjechië lenen zich hier het best toe ? Of waar heb jij de beste herinneringen aan ?
Als je een goeie suggestie voor een camping hebt, mag je die er zeker bij zetten !

Alvast dank voor je tips !
groetjes,
Marleen
 
Cesky Ray rondom Jicin is erg mooi.
Als je pittiger stukken wilt hebben kan je ook het Reuzengebergte kiezen (rondom Vrchlabi bijvoorbeeld).
Ook Zuid Bohemen heeft veel moois te bieden en hier zijn dan ook tal van mooie lussen te fietsen.
Eigenlijk heeft elke omgeving wel wat in Tsjechië maar 14 dagen is dan wel erg kort.
 
Hallo Jaap,
jij lijkt mij een echte Tsjechie kenner. Ken je ook West Bohemen en weet je daar leuke plekken? Wij zitten in Zlena lhota dit is in de buurt van Zlena Ruda.Weet je ook of hier een bijv dierentuin in de buurt is?
 
Dat echte kenner zijn valt wel mee hoor Dinie. Wij komen met ons gezin alleen al sinds het begin van de negentiger jaren graag in Tsjechië en bezoeken daarbij iedere keer een andere omgeving. Op deze manier zie je erg veel van het land en ik probeer met hetgeen we gezien hebben anderen zoveel mogelijk informatie te geven (o.a. via dit forum).
De streek die jij aangeeft ken ik echter alleen van er een keer doorheen rijden toen wij op vakantie waren in de omgeving van Plzen. Ik kan mij hier nog wel van herinneren dat het een erg mooie en rustige omgeving is waar de natuur veel te bieden heeft.
Als je een dierentuin wilt bezoeken dan denk ik dat de dierentuin van Plzen het dichtst in de buurt is. Deze dierentuin is van een behoorlijke omvang en het is hier dan ook best goed toeven. Qua ligging en uitstraling door de omgeving zijn er in Tsjechië wel mooiere maar die liggen allemaal een stukje verder weg.
 
Hoi Jaap
Bedankt voor je info
We zijn vorig jaar wel in plzen geweest maar niet in de dierentuin, wie weet gaan we dat nu dit jaar wel doen.
 
Bovenaan