Festiviteiten, kermissen, week-/jaarmarkten, uitstapjes - 2017

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Toeristische agenda augustus

Jičin: Alle zaterdagen is er Boerenmarkt

Tachov (bij Plana): Vr. 4 t/m Zo. 6 Jaarmarkt, muziek en historisch slagveld

Brno: Vr. 4 t/m Zo. 6 Motoren Grand Prix

Jablonec nad Nisou: Do. 10 t/m Zo. 13 Internationale Glas- en Bijouterieshow
(www.svbi.cz)

Trebon: Vr. 11 t/m Zo. 13 Historisch feest met Jaarmarkt

Domažlice: Vr. 11 t/m Zo. 13 Traditioneel "Chodsko" festival

Praag: Zat. 12 Prague Gay Pride 2017

upload_2017-6-18_6-48-32.png

Slavkov u Brna: Zat. 12 Reconstructie "Slag bij Austerlitz"

Hrad Kost: Zat. 12 en Zo. 13 Historische dagen

Usti nad Orlice: Zat. 12 en Zo. 13 Kermis en Jaarmarkt

Novy Bydsov: Zat.12 t/m Ma. 14 Kermis

Trutnov: Do. 17 t/m Zo. 20 Openlucht Muziekfestival

Telc: Vr. 18 en Zat. 19 Middeleeuwse Bruiloft

upload_2017-6-18_6-49-44.png

Sychrov: Vr. 18 en Zat. 19 Schotse Speldagen met doedelzakkorpsen

Svojanov: Zat. 19 en Zo. 20 Historische dagen met ridders in gevecht

Valtice: Zat. 19 en Zo. 20 Traditionele feestdagen met optocht en Moravische blaasmuziek

Cheb: Vr. 25 en Zat. 26 "Wallenstein" feestdagen met historische intocht

Horice: Zat. 26 en Zo. 27 Internationaal Straatrace Kampioenschap

upload_2017-6-18_6-51-9.png

Rychnov nad Knĕžnou: Vr. 25 en Zat. 26 Jaarmarkt

Pardubice (kasteel): Vr. 25 en Zat. 26 Wijnfestival

Geheel Tsjechië: Zat. 26 "Kasteelnacht"

Lipno nad Vltavou: Zat. 26 en Zo. 27 Int. Roei-evenement
 

Ad Verschoor

Donateur
Laat ik de agenda is gebruiken !
Nu ik al enige tijd een toeristische agenda samenstel van Tsjechië zal ik er dit jaar is zelf gebruik van gaan maken.
Op zaterdag 12 augustus zijn we te vinden op de glas en bijouterieshow in Jablonec n. Nisou en een dag later op zondag 13 augustus lijkt ons de historische dagen bij Hrad Kost leuk om is mee te maken.
In september volgen dan nog een vliegshow in Hradec Kralove (zat.2/9) en de Jaarmarkt in Trutnov (zo. 3/9)
 

Ad Verschoor

Donateur
Toeristische agenda September

Jičin: Alle zaterdagen is er Boerenmarkt

Hradec Kralove: Zat. 2 en Zo. 3 Internationaal Vliegfeest

Trutnov: Zo. 3 Jaarmarkt met live muziek

Mikulov: Vr. 8 t/m Zo. 10 Wijnfeesten "Pálavské vinobraní"

upload_2017-6-29_16-38-42.png

Praag: Zat. 9 "Birell nachtloop" 5 en 10 km.

Mnichovice: Zat. 9 en Zo. 10 Traditionele Maria Bedevaart

Jicin: Wo. 13 t/m Zo. 17 Sprookjesfestival

Znojmo: Vr. 15 t/m Zo. 17 Historische Wijnfeestdagen

upload_2017-6-29_16-41-10.png

Kostelec nad Orlici: Vr. 15 t/m Zo. 17 Jaarmarkt en muziekfestival

Ústi nad Labem: Zat. 16 Halve Marathon

Slavonice: Zat. 16 Historisch stadsfestival met jaarmarkt

Ostrava: Zat. 16 en Zo. 17 NATO - dagen met lucht- en grondshows

upload_2017-6-29_16-42-9.png

Zelezny Brod: Zat. 16 en Zo. 17 Het "Glasstad" festival

Lednice: Zat. 23 Jaarmarkt en wijnoogstfeest

Litomyšl: Zat. 23 Jaarmarkt en ambachtsshow

Cheb: Zat. 23 Nationale Spoorwegdag

upload_2017-6-29_16-43-6.png

Pardubice: Zo. 24 en Ma. 25 Oogstfeest bij het kasteel

Karlštejn: Zat. 30 Wijnoogstfeest
 

Bijlagen

  • upload_2017-6-29_16-40-9.png
    upload_2017-6-29_16-40-9.png
    428,6 KB · Bekeken: 1

Ad Verschoor

Donateur
Historische dagen bij Kasteel Kost.
Zaterdag 8 en Zondag 9 juli 2017.

Op deze dagen zal er voor de bezoekers van het kasteel een speciaal programma zijn. Elke bezoeker mag de hele dag rond het kasteel en de aangewezen routes lopen zonder gids. Er zijn wel gidsen aanwezig voor de liefhebber. Tevens zijn er diverse activiteiten georganiseerd.... markt, ambachtelijke demonstraties, ridder gevechten, valkerij, dans etc.. Het kasteel is op deze dagen open van 09.00 uur tot 18.00 uur. Tickets zijn te koop tot 16.00 uur. Prijs CZK 200, - voor volwassenen en CZK 100, - voor kinderen, gepensioneerden en studenten.

Bron: www.vakantietsjechie.cz
 

Ad Verschoor

Donateur
Aanvulling toeristische agenda Augustus/September

International Circus Festival Praag 2017


Het grootste festival van Tsjechische circus- en theaterbedrijven, clownshows, openlucht optredens, concerten, filmvoorstellingen, workshops en tentoonstellingen plus een uitgebreid kinderprogramma is een jaarlijks evenement dat plaats vindt in het Letná Park.

Het festival biedt een divers programma. Op het terrein staan een aantal originele circustenten o.a. de tent van de Magic Mirror aka spiegeltent. Verder is er een uigebreid programma voor kinderen van alle leeftijsgroepen met veel wow! momenten: sprookjes, verhalen, magie , muziek en dans.

Extreem populair is Letňák, de zomermiddagschool voor kinderen van 6 tot 15 jaar, waar kinderen leren acteren en jongleren.

Internationaal circus en theater festival is uniek en relaxed. De sfeer is van het circus van weleer en mijlenver van commercie en massa bijeenkomsten.

Plaats: Letna park
Datum: 17 augustus t/m 3 september 2017

Praag_circus-festival.jpg
 

kuurgast

Donateur
19224911_1771717069510681_8268437345879164184_n.jpg

Morgen zaterdag 15 juli keramiek jaarmarkt in Mělník van 8.00 tot 13.00uur , wees er vroeg bij!
Tips voor Oost-Bohemen zijn te vinden op vakantietsjechie.cz/evenementen_kalender.
Hele lijst met tips voor bijzondere markten op webtrziste.cz/trhy/akce.
Ieder weekend zijn er wel pivní slavnosti / bierfeesten of Den otevřených dveří pivovar / open dag brouwerij.
Zoek ook eens op kalendarakci.atlasceska.cz : kraj=regio , okres=district , obec=stad.
Veel plaatsen in Tsjechië maken gebruik van feestboek wat als voordeel heeft dat die goochel vertaling geeft.
 

Ad Verschoor

Donateur
Aanvulling toeristische agenda Augustus

Een weekend lang Stadsfeest Brno
Vrijdag 11 t/m Zondag 13 augustus

Het zomerse stadsfeest herinnert aan de verdediging van Brno tegen het Zweedse leger gedurende de dertigjarige oorlog. De stad verdedigde zich op een zodanige manier dat de Zweden zich onverrichterzake moesten terugtrekken. Het feest is een groot gekostumeerd spel van de slag rond de burcht Spilberk. Salvo's van kanonnen klinken overal in de stad en gevechten vinden plaats, terwijl in het centrum de jaarmarkt gehouden wordt.
 

kuurgast

Donateur
Heb je zin in een bioscoop bezoek in Tsjechië , de film Dunkirk draait momenteel in Tsjechische bioscopen en is in Engels met Tsjechische ondertiteling.

Dat hebben we 10 dagen geleden gedaan! Net na de première al in de bioscopen van Úpice en Červený Kostelec mét Český titulky dus Engels gesproken. Dat wil je toch niet missen, zeker als het ‘zee’-gedeelte in de buurt van Urk is opgenomen? Het werd Úpice en er zat tot onze vreugde veel jeugd in de zaal.

De moeite waard? Welzeker, maar in mijn geval had ik de titulky heel hard nodig; de 1000 bommen en granaten (vrij naar Kuifje) vielen zo luid, dat ik het grootste gedeelte van de film met mijn vingers in mijn oren heb gezeten. Dan versta je het Engels dat (op een paar acteurs na) niet echt duidelijk gearticuleerd werd, óók niet zo best en in liplezen ben ik geen ster.

Wees dus een beetje voorbereid als U naar deze film wilt gaan......
 
Heb zojuist vernomen dat er in het weekeinde van 2 september van alles te doen is in Ceske Bodejovice.
Wij willen er zeker even gaan kijken.
Heb het evenement met muziek, eten en nog veel meer niet kunnen vinden op het internet.
Weten jullie hier misschien iets meer van?

Groet Luigi.
 
Weet iemand waar ik informatie kan vinden over festivals/jaarmarkten etc. in de maand September 2017
 
Bovenaan