Festiviteiten, kermissen, week- en jaarmarkten 2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Jaarlijkse bierfestival brouwerij Svijany.

images


16 Juli is het bierfestival in Svijanský Újezd aanvang 13:00uur.
Zie kalendarakci.atlasceska.cz.
 

kuurgast

Donateur
High jump 2011.

images
images


29 + 30 Juli is het jaarlijkse festival bij de steengroeve van Hřiměždice,okres Přibram.
Een weekend vol van adrenaline,rijk festival programma, strand kamperen en veel plezier.
Grootste attractie is het open kampioenschap in extreme duik-High Jump.
Toegang 500Kč ,tent mag je gratis op het terrein neerzetten.
Info: cliffdiving.eu.
 

kuurgast

Donateur
Hrad Seeberg.

is
is


23 + 24 Juli historische jaarmarkt in/bij kasteel Seeberg.
Markt met cultureel programma van dansers ,schermers ,theater etc.
Zie seeberg.cz/DE/EN.
 

kuurgast

Donateur
images
s53448_anen.jpg


23 Juli is het bierfestival in Harrachov. Gedurende de dag een brede selectie van bieren van de lokale brouwerij, maar ook de omliggende brouwerijen in de regio Liberec. Tevens is er de mogelijkheid tot een rondleiding door de glasfabriek waar je mag proberen glas te blazen.
Info op: harrachov.com/nl.

Niet ver daarvandaan is dezelfde dag "Anenské sklářské slavnosti"/glas feest in de plaats Jizerka.
Daar zijn demonstraties van glas en andere traditionele ambachten, waaronder de verkoop van diverse producten, verder dans en folklore.
Zie: kalendarakci.atlasceska.cz.

Er rijden die dag speciale treinen tussen beide plaatsen. Heb een schema gevonden van vorig jaar voor
die treinen wat waarschijnlijk dit jaar hetzelfde zal zijn.
Zie: zubacka.cz.
 

kuurgast

Donateur
Helemaal goed Bobby. :top: Die had ik zo snel niet gevonden.
Zo te lezen rijden ze ook met het bierfeest in Svijany Újezd.
 
Kuurtje, ik kwam een paar jaar geleden op een historisch evenement in een kasteel nabij Veverska Bityska. Geweldig! Allerlei historische verenigingen en allerlei activiteiten. Toneelacts, muziek, dans, ambachten, potsenmakers, kanonschoten. Helemaal wauw!
Hoe en waar vind ik deze activiteiten? Dat weet jij vast wel. :D
De meisjes zijn er dol op, en ik ook. Het lukt me alleen nooit ze zelfstandig te vinden. Weet jij een leesbare site?
 

kuurgast

Donateur
images


Krul je bedoeld dit kasteel van Veveří?
Toevallig hebben ze 16 juli Franse dag van 10 tot 17 uur met proeverijen van Franse delicatessen, een toernooi voor kinderen pétangue en volwassenen, Franse muziek en sfeer.
En 30 juli jaarlijkse viering van het Keltische oogstfeest. :D

Zelf vind ik de site van webtrziste.cz/trhy/akce/ heel goed. Helaas alleen in het Tsjechisch maar met vertaalprogramma goed te lezen. Of gewoon de regio op het kaartje aanklikken en aan de linkerkant "Slavnosti" of "Bitvy" dan zie je plaatjes,plaatsen en data. Daarboven kan je ook de maand aanklikken.
 

kuurgast

Donateur
Markten en ambachtelijke beurzen juli 2011.

images
images


17. 7, Karmelská pouť - Oslavany okres Brno.
Muziekuitvoeringen in het kasteel, kermisattracties en een ambachten markt op de binnenplaats.
17. 7, Kramaření - Česká Skalice okres Náchod.
Muzikale en theatrale optredens ,ambachten markt en ambachtswerkers.
21. – 24. 7, Svatojakubské hody - Lipník nad Bečvou okres Přerov.
Feest van St. James met zondag van 10.00 tot 18.00 uur markt ,muziek(folk,jazz,djembé) ,acrobaten.
23. 7, Svatojakubský trh lidových řemesel Miletín okres Jičín.
Feest van St. James met volkskunst markt en muziek.
23. 7, Hradní trhy zámek - Kounice okres Brno.
Kasteel markt met kinderprogramma ,theater ,zwaardvechters. Kounice behoort tot de warmste en
droogste plaatsen in Tsjechië daarom zijn er regelmatig activiteiten rondom het kasteel.
24.7, Svatoanenská a Svatojakubská pouť - Mnichovo Hradiště okres Mladá Boleslav.
De bedevaart begint met de mis in de kerk. St James gaat mee in een stoet met historische klederdracht door de paleis tuin naar de kapel. Anna, waar sprake is van een cultureel programma, markt, historische spelletjes, enz.
30. 7. 2011, 10.svatoanenské zahradní slavnosti - Žireč okres Trutnov.
Festival zonder grenzen van Domov svatého Josefa/huis van St.Jozef voor mensen met een beperking.
De rijke spirituele en culturele programma's op drie podia wordt begeleid door product-markt van beschutte werkplaatsen en ambachten met een gevarieerd programma.
31. 7, Staročeský jarmark Zámek - Chudenice okres Klatovy.
Oude Boheemse markt van 10.00 tot 16.00 uur in de overdekte binnenplaats.

Tot zover mijn bijdrage voor de maand juli of ik moet nog iets héél speciaals tegen komen.
Lees dit topic ook terug want er is al eerder veel meer gemeld voor deze maand.
 
Zitten een paar interessante bij. Helaas... Wachten nog op Augustus.
Ik heb toch, na het zoeken, het idee dat het aantal evenementen in Augustus wat terugloopt. Klopt dat of zit ik verkeerd?
 

kuurgast

Donateur
Weet het niet Krul :confused:kom genoeg uitstapjes tegen maar veel op de Tsjechische versies van de websites.
Zoek je met een vertaalprogramma dan kom je verder. ;)
 

kuurgast

Donateur
23 - 24 juli.

images
images


In Čechy pod Kosířem okred Prostějov is een historisch rijtuigen museum. Daar wordt dit weekend een groot festival gehouden met van alles wat met paarden en rijtuigen te maken heeft. Zadelmakers ,hoefsmid ,zweepmakers ,ritjes met koetsen en een aanvullend programma.

In Holašovice,Jankov okres České Budějovice is een groot folkloristisch festival. Met volksdansen en zingen ,markt (200 kramen) ,ambachtslieden en veel kostuums en muziek.
 
Vrchlabí 23 juli 2011

Historický jarmark
Jaarmarkt met kraampjes en diverse optredens met bv een poppentheater, schermgevechten, uitleg van foltering attributen van vroeger, historische muziek en om 2
1.30 een afsluiting met een bijzondere vuurshow.
Het begint om 10.00 uur




Ik weet niet zeker of deze al eerder in dit topic genoemd is!!
Vorig jaar zijn we ook geweest en was het best leuk..niet heel groot maar gezellig opgezet. :top:
 

kuurgast

Donateur
30 + 31 Juli nog wat leuks om heen te gaan.

Zaterdag 30 juli Hrad Hasištejn middeleeuws festival ,ridders ,markt ,muziek.
Knoflook Festival bij Zámek Buchlovice ,proeven en kopen van de verse knoflook met veel folklore.
Hussieten bij Hrad Hukvaldy met meer dan 100 ridders en hun tentenkamp ,markt etc.
Om 11,14 en 17 uur wordt de strijd van de hussietenoorlog nagespeeld.

Hele weekend 30 + 31 juli Krušnohorské Viktoriánské folklorní slavnosti/folklore festival dans ,muziek en kostuums in Chomutov op de binnenplaats van de bibliotheek en cultureel centrum skks.cz/en.
Hrad Sovinec festival met ambachten ,valkenier ,honing etc zie de foto's van het programma.
Keltisch weekend Zámek Nasavrky okres Chrudim.(gratis camping op het terrein.)

Dit weekend is ook Karlovarská veteran rallye 2011 een bijeenkomst en toertocht voor eigenaren en liefhebbers van oude auto's en motoren in en rond Karlovy Vary. Voor het schema waar ze te zien zijn ,
kan je vinden hier(poster aanklikken).
 

kuurgast

Donateur
Weekend vol historische auto en motor bijeenkomsten.

logo.gif
images
images


Houten spaken en banden bijeenkomst in Jičín de eerste en grootste evenement in zijn soort in de Tsjechische Republiek en zelfs een van de grootste evenementen voor die categorie van voertuigen in heel Europa. Deelnemers komen niet alleen uit Tsjechië maar ook Nederland ,Slowakije,Hongarije ,Oostenrijk en Duitsland zullen vertegenwoordigt zijn. De bijeenkomst wordt georganiseerd voor auto's geproduceerd tot 1918 en riem aangedreven motorfietsen zonder leeftijdsbeperking. Hun het basiskamp is camping Rumcajs. Het programma en de routes kan je vinden op veteranemceskymrajem.cz/en.
6 Augustus in Bruntál een bijeenkomst van de Veterán klub Kroměříž met vanaf 10:50uur vertrek voor een veteranen-ralley voor oude auto's en motoren vanaf het náměstí Míru/plein van de vrede.
5 tot 7 Augustus camping akskoda.cz Mladé Boleslav Sraz vozů/meeting eigenaren van Škoda 1000, 1100 MBX en MBG,met op zaterdag vanaf 10 uur een rondrit in de omgeving.
Oldtimer Weekend Koldín okres Ústí nad Orlicí van de auto en motorclub Veteráni Orlice met zondag van 10:00 tot 16:00uur een rondrit waarna de auto's en motoren te zien zijn bij het fort van Koldín tot 18:00uur.
 

kuurgast

Donateur
Holany "Holanský jarmark"

images


Zaterdag 6 augustus is in het dorp Holany jaarmarkt met ambachtelijke kraampjes en de hele dag culturele programma's, performances, goochelaars, muziek, schermers, theater voor kinderen en volwassenen, enz.

Toen ik dit tegenkwam dacht ik dat Holanský/Hollandse was maar daar heeft het totaal niets mee te maken.
 
Bovenaan