Even voorstellen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hai allemaal, ik ben Kirsten Kok. In 1999 waren wij met 6 kleine kinderen 4 weken op roadtrip door Tsjechië. Altijd een lijntje met dat land gehouden want in 2003 waren we er weer, in 2006 en in 2010 voor het laatst. Altijd met camper. In 2010 was er nog maar 1 meereizend 'kind' over Hij nam zijn vriendin mee en wij hadden wij ook nog nee motorfietsen mee. Daarna zijn we niet meer geweest. Komende zomer willen we toch weer die richting op maar nu alleen met onze motorfietsen. We zijn een route aan het uitstippelen. Tijdens de planning kwam bij ons de vraag op of het prijsniveau op dit moment nog steeds zo extreem laag is als toen? Wij gingen toen, in Praag bv. Uit eten met zn vieren voor 50€ of zo en in Vrchlabi was het nog minder. Is dat veranderd?
 
Welkom hier. Of Tsjechië duur of goedkoop is hangt er maar vanaf waar je eet. Persoonlijk vind ik € 50,00 best veel, maar ja je schrijft het al: Praag ;). Op onze vakanties vanaf 2011 betaalden wij meestal met ons vieren tussen de 1000-1400 kronen, zeg maar inclusief fooi gemiddeld € 30. Ook dan helemaal afhankelijk van waar wij aten. Grote stad of juist op het platteland, restaurant of hospoda. Net wat je wil en vlak de hospoda's niet uit. Kun je soms uitstekend eten voor een goede prijs. Dus samenvattend, de prijzen zullen best ietwat gestegen zijn maar volgens mij niet schrikbarend
 

Ad Verschoor

Donateur
Jaarlijks verblijven we enkele weken in dit mooie land. Ook dit jaar betaalden wij gemiddeld 36 euro voor een tweepersoons kamer in een pension, inclusief ontbijt. 's Avonds waren we ongeveer 35 euro kwijt voor enkele drankjes in de middag, uitgebreid diner voor 2 personen met koffie na en dan 's avonds weer enkele drankjes. We gaan in augustus maar weer voor enkele weken. 't Is er faaaantastisch !!!!!!!!!!!!!!
 
Dank jullie wel voor je antwoorden. Wij zijn ons aan het voorbereiden over de route, de duur en bezienswaardigheden.
We zijn er nog niet uit of we een rondrit maken met iedere 2 a 3 dagen een ander hotel of dat we steeds ergens wat langer verblijven en van daaruit routes rijden. Beiden zijn leuk maar het gesjouw iedere 2 dagen met zware motorkoffers valt soms wat tegen :-)

Ik heb stukken van jouw verslagen gelezen Ad, handig die links naar de pensions/hotels, die kunnen we wel gebruiken.
 

Ad Verschoor

Donateur
Leuk dat je mijn links kunt gebruiken. Kort geleden heb ik enkele pensions/hotels per regio op een rijtje gezet.
Misschien heb je er iets aan https://www.tsjechie.net/forum/threads/iemand-nog-iets-leuks-te-huur.37427/#post-453183
Wij logeren overigens altijd 5 dagen op een plek.
Een plek waar wij ook met veel plezier, jaarlijks, logeren is Pension Formanka. Een pension met motorest aan de weg tussen Turnov en Zelezny Brod in Splzov. (www.formanka.cz). Voor nu alvast een prettige vakantie gewenst
 
De prijzen voor maaltijden stijgen elk jaar wel iets. Kon je een jaar of tien geleden een hoofdmaaltijd krijgen voor 80 kronen dan moet je daar nu 120 kronen voor rekenen. Vergeleken met Nederland natuurlijk nog steeds goedkoop. Bij de Vietnamezen in winkelcentra kom je voor minder dan 100 kronen voor een hoofdmaaltijd nog wel terecht. Je buik is dan goed gevuld. Ik neem vrijwel nooit een drankje zodat ik je daarover niet kan informeren.
 
Bovenaan