Even voorstellen.....

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tsjechen zijn absoluut niet stug.

Je moet wel laten merken dat je geen Duitser bent, maar Nederlander. Wees altijd respectvol, ook al denk je (maar dat is nooit zo) dat je lomp wordt behandeld. Word nooit ongeduldig, ook als je lang moet wachten tot de cassiere tijd heeft om je boodschappen aan te slaan. Word niet kwaad als de rekening in het restaurant niet klopt (natellen wordt als belediging gezien).

Als je een bekeuring krijgt terwijl je zeker weet dat je wel richting aangaf/je hield aan de maximum snelheid/wel goed geparkeerd stond, realiseer je dan dat een politieagent geen hoog salaris heeft en daarvoor hard moet werken, en daarom geen tijd heeft om een kwitantie uit te schrijven. Heb er begrip voor dat een taxichauffeur extra moeite moet doen om een buitenlander naar het gewenste adres te brengen en dat daarvoor een ander tarief geldt. Begrijp dat kaartcontroleurs in de Praagse metro toeristen extra vaak controleren om ze te helpen, niet om ze een boete aan te smeren.

Maak duidelijk dat je alleen maar op vakantie komt, en straks weer terug gaat.

Het wordt zeker leuk!
 

char

† In Memoriam
Nou, Tabe!!... Laat dat "enig" maar weg!!... Ik lag echt in een deuk toen ik het hele stuk las!!...

Maar hij heeft wel gelijk!!... Alleen hij vergeet er bij te vermelden dat dit in de hele wereld vaak normaal is!!..

Char.
 

Tabe

† In Memoriam
Ha Char, ja ik wilde niet het gehele bericht quoten. Ook wel mijn soort humor. Maar ik kan nu niet direct zeggen dat ik in een deuk lag. . Iemand die dit soort humor kan waarderen ziet daar wel doorheen, maar het risico blijft dat beginners afhaken.
 
Bovenaan