Even voorstellen.....

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben Angelique, alleenstaande moeder met 2 jongens van 15 en 18. Mijn vriendin is er al een aantal keren in Tsjechië geweest en zo enthousiast dat we hebben besloten dit jaar ook naar Tsjechië te gaan. Ik heb wel even getwijfeld omdat ik van mensen hoorde dat de bevolking erg stug is en er veel wordt gestolen. Maar we gaan toch! En hoe meer ik op dit forum lees, hoe enthousiaster ik word. Dus van mij mag het snel juli worden, dan gaan we het allemaal zelf meemaken. Wij hebben al een plekje op Tom's camping gereserveerd (na 2 jaar geleden op een grote commerciële camping op Italië te hebben gestaan ben ik daar wel een beetje klaar mee, en wil ik rust....;)) waar we een week blijven. Daarna gaan we naar Praag waar we voor 3 nachten een hotel hebben gereserveerd. Wat we daarna gaan doen is afhankelijk van het weer. We hebben gelukkig de tijd aan onszelf! En ik heb er zin in!!!!!!:top:
 

Tabe

† In Memoriam
Goedemorgen Angelique.
Leuk dat je besloten hebt om op vakantie te gaan naar Tsjechie. Maar zorg voor voldoende activiteiten voor de jongens. Uit eigen ervaring weet ik dat DAT nog wel eens een probleempje kan worden. Tot begin pubertijd ging het nog wel maar daarna....??? In die tijd (1990-1996) was er voor dit soort jeugd weinig te doen. Geen leuke disco's etc. Als de jongens van de natuur en cultuur houden dan is er genoeg te doen. Maar onze jongens hadden na twee keer Praag al gezien! Maar inmiddels is er wel het één en ander veranderd in Tsjechie. Ik hoop dat de vakantie een succes wordt.
 
Hoi Tabe,

Gelukkig zijn die jongens van mij geen disco-types (heel anders dan ik vroeger!;)) en houden ze net als ik van bezienswaardigheden bezoeken en wandelen. Vanuit Praag wil ik ook graag naar Terezin, dus daar zijn we dan sowieso een dagje aan kwijt.

Maar ik ga iedereen op het forum zeker op de hoogte houden van onze bevindingen!

Groetjes,
Angelique
 

char

† In Memoriam
Welkom!!... Tom's camping is echt een goede keuze!!... Er valt inderdaad geen ruk te beleven!!...:lmfao: (Ik bedoel het positief, hoor!!..)

Sorry!!... ( Je kent mij nog niet )... maar mocht je een klein zwembad zoeken van 15 X 18 mtr. dan kun je achter ons huis terecht.

Op een kleine 8 km. afstand ligt het dorp Cervena Hora. Met maar 1 hoofdstraat. Er is maar 1 Restaurace en rechts daarvan een klein winkeltje waar je de auto kwijt kan. Naast het winkeltje is ons Dorpszwembad.....(en bij het restaurant verkopen ze het lekkerste ijs van Tsjechie!!..)

Mocht je meer willen weten,...stuur mij dan een PM of lees even op dit Forum >>Diversen>>Mooie verhalen>> Char vertelt...

Ik wens jullie een Wereldvakantie!!..

Char.
 
de bevolking erg stug is

Welkom Angelique,

Een ding weet ik zeker, de Tsjechen zijn geen stug volkje. Zeker niet als je je vriendelijk en respectvol opstelt (is toch heel normaal).

Als je inderdaad niet van de voorgekauwde voorspelbare vakanties houdt dan kan het wel een zo zijn dat je in Tsjechië vindt wat je zoekt.

Heel veel plezier met je voorbereiding en natuurlijk straks op vakantie.
 
Ik ervaar Tsjechen zeker niet als stug. Ze zijn werkelijk heel aardig als je je in hun taal verdiept en beleefdheden in het Tsjechisch uitwisselt.
Tip: Koop een woordenboekje en leer een paar woorden uit je hoofd. Daar heb je alleen maar voordeel van!:ja:
 
Bedankt voor alle tips!
@ Char. Ik ben al begonnen aan jouw verhalenreeks! Jij hebt volgens mij echt het geheugen van een paard!
@ Esther. Zeker normaal om mensen met respect en vriendelijk te behandelen. Dus dat komt vast wel goed! ;-)
@ Krulletje. Ik heb al een woordenboekje gekregen. Probeer in ieder land waar we komen altijd wel iets van de taal te leren. Hoewel dat Tsjechisch me wel verschrikkelijk moeilijk lijkt hoor....

Groetjes,
Angelique
 
Heb zelf ook 2 zoons nu inmiddels 22 en 20 jaar .
maar we komen al jaren in Tsjechië, en zij vinden het leuk, er zijn genoeg leuke dingen om te bezoeken en er zijn ook genoeg leuke kroegjes te vinden, mijn zoons vinden bowlen leuk en het is er erg goed koop, maar Praag blijven ze toch het leukst te vinden.
Ook veel plezier in Tsjechië.
 
Jij schreef,Angelique

" Ik heb wel even getwijfeld omdat ik van mensen hoorde dat de bevolking erg stug is en er veel wordt gestolen".

Dat zijn waarschijnlijk mensen die nog nooit in Tsjechië zijn geweest.Overal ter wereld wordt gestolen. Natuulijk komt het voor maar al die jaren dat ik in Tsjechië kom, inmiddels 12 jr, heb ik het maar twee keer meegemaakt op een camping. Maar ja leg je dure spullen en geld in de auto naast je tent en natuurlijk niet opde hoedenplank.Ik bedoel maar.
En stug, vergeet het maar, zeg in het Tsjechisch goedendag en laat vervolgens merken dat je Nederlander bent dan komt het beslist goed.
Als ik bij ons in Zacler in het restaurant kom, dan zeggen alle mannen aan de stamtafel (man of 10) allemaal vriendelijk goedendag en komen zelf vaak langs onze tafel om ons een hand te geven.
Stug nee dus, en dan te bedenken dat ik een "stugge" Groninger ben;)

Veel plezier in het mooie, rustige vriendelijk Tsjechië.

Barend
 
Huh? Grunnegers stug? Wel het dat zegt? Geleuf ut nait! Fraizen, dei bent stug! Moar ons Grunnegers???:stout:
Das inderdoad prietproat mien wicht. Stugge minsen komnn oet Holland zegt elkenain hier in de Aagterhoek. En fraizen, o nee, 't is met un hoofdletter, dus Fraizen, dei binn nait stug, dei binn aignwies. ;) En ik kin 't waitn.
 
Bovenaan