Even voorstellen!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo! Ik ben Marloes en vanaf januari 2009 ga ik voor 6 maanden in Praag stage lopen. Op dit forum hoop ik een en ander te vinden over wat ik allemaal moet regelen en wat ik kan verwachten! groetjes!
 
Dankjewel voor je reactie!
Mijn masteropleiding richt zich op de ethologie, dus op het gedrag van dieren. Waarschijnlijk ga ik kijken naar spelgedrag en vocalisaties van biggetjes!!!
Heb je nog tips waar ik allemaal aan moet denken voor als ik daar heen ga?
 

Maria

Geroyeerd Lid
Pffft, ik zou het niet weten! Er is vast het eea dat geregeld moet worden, maar dergelijke info vind je hier op het forum wel terug.
Interessante studie trouwens! Enne...biggetjes vind je niet in Nederland? Of zijn Tsjechische biggetjes specialer? (in de fotogalerij zie je er enkele aan het spit, zal je daar waarschijnlijk in het echt ook wel tegenkomen ;) ).
 

Freddy2005

† In Memoriam
...en vocalisaties van biggetjes!!!

Verklaar dit eens wat nader aub. Wat moeten we ons hierbij voorstellen ?
animal-smiley-072.gif
animal-smiley-072.gif
animal-smiley-072.gif
 
vocalisaties... geluid lijkt me.
Gillen als een mager speenvarken bijvoorbeeld.
Maar ze kunnen ook heel aandoenlijke geludjes maken.
Ze zijn snoezig!

Veel succes met je stage!
Leuk dat je die in Tsjechië mag en kunt doen.:zwaai:
 
oeps...tijdje niet meer actief geweest op het forum :bloos2:

over 2,5 week ga ik dan echt naar praag voor een half jaar.

Vocalisaties van biggen zijn inderdaad de geluiden die ze maken en wanneer wij als mensen zouden weten wat ze willen "zeggen" kunnen we dit gebruiken om het dierenwelzijn van deze dieren te beoordelen en uiteindelijk zou je het als parameter kunnen gebruiken om het welzijn in de varkenshouderij te verbeteren!

Zo wat duidelijker?
 
inderdaad! zeker voor je eigen huisdieren geldt natuurlijk dat je vaak kan begrijpen wat ze bedoelen. Voor honden is daar in Hongarije al heel veel onderzoek naar gedaan en mensen blijken er inderdaad heel goed in te zijn.

Voor landbouwhuisdieren ligt dat wat moeilijker, maar het principe is hetzelfde.
 
Ik vraag altijd heel netjes aan een mager speenvarken: mag ik je op het spit rijgen.

Het varkentje knort dan van genoegen.

Ik geef het beest een aai en voordat hij het weet hangt hij aan het spit.

En hij vindt het prima want hij pruttelt dan heel lief boven het vuur.

Tjonge jonge, gekker moeten we het niet maken.

Met droge ogen studeren op het geluid van een biggetje.

Maar ja, ieder zijn hum.

Veel succes en laat nog eens iets van je knorren.
 
Bovenaan