Etenswaren uit Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie weet er voor mij een adres in Tsjechie waar ik in het Nederlands of Engels spek of ham kan bestellen?Ook schuimwijn lijkt mij wel iets.
Ik hoor(zie) het wel.

groeten Carel
 

Tabe

† In Memoriam
Ha Jan. Ik snapte deze vraag ook niet helemaal. Wat is de bedoeling van Carels.

Overigens veel varkens (en varkensvlees) in Tsjechie komt gewoon uit Nederland of Duitsland.
 
Dat is dom om niet duidelijk te zijn,dus excuses.Ik wil het inderdaad via internet.Maar als iemand binnenkort naar Tsjechie gaat en het e.e.a. mee wilt brengen is het ook prima.
Ik neem aan dat er inderdaad varkensvlees uit Nederland wordt geimporteerd,maar een stuk gerookt spek van een Tsjechische slager heb ik veel liever dan van de Nederlandse groot grutter.Ook weet ik mij een schuimwijn te herinneren die ,als ik het goed heb onthouden Venus heet(alleen de naam al)
Bedankt voor de snelle corrigerende actie beiden.
 
Als je een lijstje maakt met wat je wilt hebben, kan ik het wel voor je meenemen. Ik reis regelmatig voor mijn werk heen en weer tussen Tsjechië en Nederland. De eerstvolgende mogelijkheid is 20 februari.
 
Dat is heel aardig van je,hier komt ie dan.
Bohemiaanse sekt.Graag een beetje droog,maar een zoete mag ook.Zes stuks of minder als het je te zwaar is.
Ongeveer een halve kilo(een beetje meer kan ook. Spek zoals ze dat in Tsjechie roken
Ham met veel vet.het zelfde gewicht.
Carel
 
Dus, resumerend;
- Bohemiaanse sekt, Venus, een beetje droog (hoort dit nou in een topic dranken uit Tsjechië?
- Gerookte spek
- Ham met vet
- een klikding-plaatjesmaker, niet bij naam te noemen omdat het dan weer weg is terwijl je er van alles mee kan doen met eten. Kijk maar in je kookboek!

En natuurlijk een PM om alles goed door te spreken, zoals adres en zo. PM volgt later vandaag.
 
Nu is het niet hetzelfde - maar omdat de Polen zoveel van de Tsjechen houden - in Amsterdam is nog een Poolse winkel: Sklep Polski, op de Van Woustraat, achteraan links, gelof ik. De rest is over de kop.
Een hoop zaken die boven genoemd zijn, zijn daar ook wel te krijgen en dan vooral de vleeswaren. Gerookt spek valt bij de betere slager te krijgen of de uitstervende rookwinkel. In Duitsland is het overigens goed verkrijgbaar. Of zelf een rookoven op balkon of in de tuin.

Ik zie dat je in de regio Rotterdam woont, Poolse winkels zijn daar en de in de regio Den Haag meer gangbaar en overlevingsvatbaar, dit vanwege de tuinbouwgebieden.

Klikding-plaatjesmaker, wat is dat?
 
Leuke reactie.Dat Polen van Tsjechen houden is "wishfull thinking"mijn ervaring is totaal anders.Je idee dat er hier Poolse winkels zijn ,dat klopt.
Het beste wat Polen heeft ,de wodka, is daar echter niet te koop! klikding-plaatjesmaker is een beschrijving van Martijn.Ik verzamel camera,s en er zijn veel verzamel waardige Tsjechisch camera,s.
bedankt voor je reactie carels
 
Bovenaan