Enkele vraagjes over Podoli

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

We gaan in augustus voor het eerst op vakantie naar tjechie, nl. naar Podoli, een gehuchtje in het westelijk deel van het Boheemse Woud tussen Klatovy en Zelezna Ruda (grens Duitsland).

Ik ga erheen samen met mijn vriendin en (toekomstige) schoonouders. En onze hond gaat ook mee, een brave labrador van (op dat moment) een jaar oud.

De bedoeling is dat ik vooraf een beetje de vakantie regel wat betreft uitstappen die we kunnen maken van daaruit.

In mijn zoektocht naar mogelijke uitstappen op het internet kwam ik toevallig op dit forum terecht en dat is natuurlijk zeer interessant.

Nu mijn vragen ;

- welke uitstappen kunnen (moeten) we maken?
- in welke mate gaat onze hond een blok aan ons been zijn? (mag die bv binnen in restaurants, musea, kastelen,...?
- waar kan ik ergens opzoeken hoever we moeten rijden voor de uitstappen, een routeplanner online van tsjecie ofzo...?
-Ligt ons huisje in (of nabij) de Sumava of ben ik mis?

Voorlopig al vragen genoeg denk ik,...

Ps, we houden van rust, natuur en een klein beetje cultuur (niet té), mooie wandelingen, oude dorpjes, een pintje in een plaatselijke kroeg,...

Zo, alvast bedankt voor de antwoorden
smiley20.gif

Groetjes
 
Re: enkele vraagjes ...

voor je hond hoef je je zeker geen zorgen te maken, de Tsjechen zijn dol op honden. In musea mag hij niet binnen maar in een restaurant en/of café is dat meestal geen enkel probleem. Wel een muilkorf aandoen als je het openbaar vervoer neemt anders riskeer je een boete ! In de omgeving waar je verblijft kun je gemakkelijk naar Domazlice, Plzen, Karlovy Vary, Marianske Lazne om maar enkele plekjes te noemen. voor routeplanner kijk je eens op www.maporama.com.
Je huisje ligt inderdaad niet zo geweldig ver van Sumava. Alles is goed bereikbaar in Tsjechië, de wegen zijn goed en redelijk rustig (vergeet niet een vignet te kopen aan de grens; dit vignet is voor autostrades, maar veel wegen hebben niet meteen de allure van een autostrade maar wel een E-nummer).
Tenslotte de route : wij uit Vlaanderen rijden via Köln, Frankfurt, Wurzburg, Amberg, Waidhaus/Rozvadov, samen een goede 1000 km, netjes allemaal autostrade.
nog vraagjes ? vuur maar af !
 
Fenix, Podolí vinden met een internationale routeplanner zal niet meevallen, er zijn zeker 25 plaatsen met deze naam.
Hier heb je de link naar mapy.cz , daarin je moet zoeken naar Podolí (Sušice). Tweede TAB <Plánovač Tras> is een routeplanner.

PS: Boheemse Woud = Šumava
 
Bovenaan