Engel op aarde

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Niet dat ik geloof ik nou zo'n engeltje ben, maar ach, je moet toch wat verzinnen. :stout:

Zo'n 12 jaar geleden ben ik voor het eerst in Tsjechië geweest. Ondanks de enorme gaten in het asfalt, de ketjapfles die daardoor in de caravan uit een bovenkastje naar beneden stuiterde en de hele caravan nog weken naar ketjap heeft doen ruiken, en de veel te volle camping waar we op terecht kwamen, heb ik toch goede herinneringen aan Tsjechië overgehouden. Het was vooral een gevoel eigenlijk.

Na in november ruim een week allerlei steden en dorpen 'geproefd' te hebben in de omgeving van de camping die we aan het opstarten zijn, is dat gevoel dat er nog steeds was alleen maar versterkt, en ik ben ervan overtuigd dat Tsjechië een prima thuis voor me kan zijn.
En alhoewel mijn ouders het gevoel lijken te hebben dat ik naar Jupiter verhuis, denk ik zelf "ach, je bent met een dag weer in Nederland, zo ver is het niet".

Voorlopig nog even Tsjechisch aan het leren met een paar kinderboekjes (afbeelding brood - chleba, afbeelding bos - les, afbeelding schip - lodě, en dan maar hopen dat je het plaatje goed geïnterpreteerd hebt), moet het binnenkort toch snel serieuzer, want een zakelijk gesprek met 'brood', 'bos' en 'schip' schiet niet op. :slik:

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb er al een schat aan informatie gevonden. Alvast bedankt daarvoor allemaal!
 
Hallo Engel, :zwaai:
welkom op het forum en alvast veel succes met alles! En mag ik vragen wat voor kinderboekjes jij bedoeld in je stukje? Of zoek jezelf de juiste woordjes erbij? Groet, Lina
 

Maria

Geroyeerd Lid
Welkom op het forum en veel succes met jullie onderneming. De site ziet er goed uit en jullie accomodatie ook.
Groetjes, Maria (die meestal haar kleren op de camping aanhoudt)
 
Ik zal de discussie over wel of geen kleren in bed of op de camping maar niet in gang zetten hier... ;-)
Maar bedankt voor de complimenten. :cheers:

@ Lina, met kinderboekjes bedoel ik een soort 'ik leer lezen' boekjes, die we in een Tsjechische boekwinkel gekocht hebben. Een afbeelding met eronder geschreven wat het is. In het Tsjechisch dus. :stout:
 
De naakte waarheid is dat ik zo snel kippenvel krijg.

Maar dit terzijde.

De Tsjechen die ik wel eens bloot zie doen dat gewoon in de vrije natuur. (komt zelden voor)

Ik vind het nogal knap dat je een naturistencamping opstart.

Leeft het eigenlijk bij de Tsjechen?

Ik heb geen idee, maar je zal er wel een onderzoek naar gedaan hebben.

Succes toegewenst.
 
Niet dat ik geloof ik nou zo'n engeltje ben, maar ach, je moet toch wat verzinnen. :stout:

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb er al een schat aan informatie gevonden. Alvast bedankt daarvoor allemaal!

Hallo Engel,
Alleen al je eigen introductie op dit forum was het lezen waard.

Ik weet zeker dat wij jullie verhalen ook gaan volgen.
Ga zo door en blijf stout!
 
Bovenaan