Eetkiosken op Wenceslasplein moeten weg

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

En als die tentjes weg zijn. Dan gaat men scheumen in de vuilnisbakken van de restaurants in achteraf straatjes en in de vuilinisbakken in de ganze stad.
Zwervers kun je m.i. nooit uitbannen. Wellicht is de straatkrant verkoop ook voor daar een goed initiatief. Centje verdienen die men in de daklozen opvang kan spenderen en misschien zelfs met hoop op een goede toekomst voor de welwillenden.
 
Beste Laura, heb je wel eens bij zo een tentje wat gegeten?

Ik denk het niet.

Maar, gewoon opschonen die zooi.

Maak de stad weer schoon.

regelmatig haal ik er wat ja en ik vind het goed te doen. lekker parek v rohliku of smazeny syr met tatarka heerlijk, beter dan de mac i.m.o.
 
Jammer, inderdaad. Als wij op stap zijn eten we altijd even snel bij een kiosk. Lekker een parekje of een klobasa. Ben ik nog nooit ziek van geweest. De frisdrank is niet altijd koud, maar ach, het kost ook bijna niks.
 
regelmatig haal ik er wat ja en ik vind het goed te doen. lekker parek v rohliku of smazeny syr met tatarka heerlijk, beter dan de mac i.m.o.
Helemaal mee eens! Iedere keer als wij in Praag aankomen (meestal lopen we vanaf Hlavni Nadrazi het plein op) is het traditie om daar een lekkere vette hap te nemem. Nooit ziek van geweest, kan denk ik ook niet, want de verkoop gaat achter elkaar door!:cheers:
 
Persoonlijk vind ik er nu helemaal niks Tsjechies aan die tenten.
Die worsten smaken nauwelijks, druipt een liter vet uit als je hem openbreekt, en die lucht die uit die tentjes komen, ga er soms bijna van over mijn nek.

Wat ik veel liever heb is gewoon een open vuurtje, een paar speckacky's of hoe je het ook schrijft, en wat mosterd... das nou echt tsjechies.
Of een lekkere Na Kladani Hermelin.

Aan de ander ekant van mustek zit ook een shoarma afhaal raampje, kun je ook lekker goed broodje halen na het stappen.
 
Persoonlijk vind ik er nu helemaal niks Tsjechies aan die tenten.
Die worsten smaken nauwelijks, druipt een liter vet uit als je hem openbreekt, en die lucht die uit die tentjes komen, ga er soms bijna van over mijn nek.

Wat ik veel liever heb is gewoon een open vuurtje, een paar speckacky's of hoe je het ook schrijft, en wat mosterd... das nou echt tsjechies.
Of een lekkere Na Kladani Hermelin.

Aan de ander ekant van mustek zit ook een shoarma afhaal raampje, kun je ook lekker goed broodje halen na het stappen.
Sorry, weet niet voor 100% of het van deze tent komt, maar eerlijk gezegd heb ik hier wel last gehad na het eten van een boodje falaffel...:lmfao:
 

Macek

Geroyeerd Lid
Wat een onzin, deze eettentjes horen er gewoon bij. Goeie Tsjechische hap voor een redelijke prijs.
Maar goed als die tentjes weg zijn zijn er nog 3 MC donalnds en 2 KFC waar die zwervers kunnen hangen. Kortom je lost er het probleem niet meer op.

Ik ben het met Laura eens, ik vind deze tentjes minder storend dan de echte aanslag op onze eetcultuur nl. de Mac Donald, Fried Chicken en ander dergelijk overgewaaide Amerikaanse rotzooi.
 
oh die non-stop gyros tent, nooit geprobeerd eigenlijk, maja hier al genoeg shoarma die ga ik in prg niet halen :)
 

Vodnik

† In Memoriam
Echt lokaal,
Probeer is een Langose, en vraag om extra cesnek
Mmmmmmmmmmmmm
Staan nu genoeg langose tentjes op het oude stadsplein, kerstmarkt.


Voor wie de nederlandse specialiteiten niet kan missen, je kan op deze markt ook echte NLse stroopwafels kopen. Het is een NLder (ben ff z'n naam kwijt) die al een jaar of twee in Praag actief is en zo te zien redelijk succesvol (gisteravond stond het vol bij z'n tent)
 
Tsjechen zijn dol op Hollandse stroopwafels! Onze Tsjechische buurvrouw is helemaal gelukkig als wij een doos met 24 pakken voor haar meebrengen. Zij verstopt ze ergens boven in het huis zodat man en kinderen ze niet opeten. Voor mensen die nog naar een nering zoeken in het Tsjechische: begin een importbedrijf voor stroopwafels!
 
Heb inderdaad afgelopen weekend ook die kraam gezien met stroopwafels, in een fraai blauw-wit blikje, maar wist niet dat het een Nederlander was. Hij kon mij echter niet verleiden om ze te kopen, ik heb liever een tsjechische specialiteit. Stroopwafels eet ik wel in NL.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Uit voorgaande berichten blijkt dat er zowel voor- als tegenstanders zijn. Dus alles blijft zoals het was, al staat in het artikel dat zowel het aanbod als de openingsuren dienen aangepast. :cheers:
 
Bovenaan