Eerste keer Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben met mijn oom 2 weekjes naar Tsjechië gegaan. Hij gaat al 15 jaar naar Tsjechië en ik begrijp heel goed waarom! Ik heb best al wat van de wereld gezien maar ben echt onder de indruk van dit land!

We zijn o.a naar Karlovy Vary, grappig dat alles Russisch daar is. Verder zijn we paar daagjes naar Orlik gegaan (aan het stuwmeer), heel erg mooi en soms had ik echt het idee dat ik in 1 of ander warm land zat. Ook zijn we daar paddestoelen in het bos gaan zoeken, schijnt dus echt iets Tsjechisch te zijn, heel leuk als je eenmaal weet welke eetbaar zijn zodat je ze 's avonds uiteraard lekker kunt bakken en opeten. Uiteraard ook naar Praag gegaan en ik heb de bus naar Wenen gepakt (retourtje voor nog geen 25 euro! met studentagency.com). De rest van de dagen zijn we in Praag Smichov gebleven op een kleine camping die beheert wordt door een heel aardig Tsjechisch koppel (vrienden van mn oom) en hebben we wat rond gereden op de moter door Praag ('s avonds errug mooi om te zien met al die lichtjes)

Alhoewel ik nog veeeel meer van Tsjechië wil zien kan ik wel zeggen dat ik het echt een prachtig land vind. Ik vind de steden en dorpen echt mooi, het doet zich heel middeleeuws aan, soms met een modern tintje. Dan de vele riviertjes, meren en natuur zijn echt prachtig!! Ik vind de kleuren in het hele land ook apart, vond de zonsondergang ook mooi om te zien zowel aan het meer/ rivier als in de steden. Verder denk ik ook dat Tsjechië echt een land is wat in elk seizoen mooi is (maar wel koud in de winter hoorde ik :-)

Ook al was het af en toe jammer dat veel Tsjechen geen Engels spraken, als ik es de weg moest weten was echt iedereen die ik aansprak bereid het te proberen en 1 x werd zelfs een famililid gebeld die dan Engels sprak :-)

Ik kan nog wel effe doorgaan maar hou het hier maar even bij :)

Wel zou ik graag van jullie horen wat echt de moeite waard is om nog heen te gaan. Ik hou eigenlijk niet echt van te touristische dingen, ben bijna geen Nederlanders tegen gekomen en dat vond ik ook wel fijn zo :D

:zwaai:
 
Als je deze camping bedoelt, dan is dat dezelfde waar ik ook altijd zit (al ben ik er de laatste anderhalf jaar niet meer geweest, omdat ik andere delen van Tsjechië aan het verkennen ben). :D

De oude baas heet Theodor Kohout en de jongere eigenaar heet Karel. Van Karel's vrouw die in het winkeltje staat, ben ik de naam even kwijt. Achter de receptie staat meestal een blonde jongedame, Maria.
 
haha wat leuk, Theo en Maria idd, echt schatten van mensen!
En Karl en Vera (als ik me niet vergis)

Kleine wereld is het toch he :)

Waar ga je nu dan altijd heen?
En kwam je vaker per jaar daar? Misschien ken je mn oom dan namelijk ook wel....die komt echt paar x per jaar bij hun, zijn goede vrienden.
 
Caravan Camping was mijn allereerste verblijfplaats in Tsjechië in 1998 (mijn broer kwam er ook heel vaak en vroeg mij toen mee). Sindsdien ben ik er een keer of 12/15 geweest, denk ik.

Deze foto's van mij moeten je bekend voorkomen. :stout:



(klik op de foto's om ze groter te bekijken)
 
Komen me idd bekend voor ;-)

Ff vraagje gezien jij een moderator bent, is hier op het forum ook een foto topic? Kan ik es kijken waar het zoal mooi is in Tsjechie en waar ik volgende x heen kan. Eigen tips zijn ook welkom uiteraard :)
 
Ga de volgende keer eens naar het gebied van Cesky Raj, bij Adrspach.

Prachtige Ruige Rotsformatie's, met van die hoge uitstekende pieken.

Je kan er een prachtige wandeling door maken en informatie bij de kiosk aan het begin van de Rotspartijen.

Ook schitterende uitzichten (Panorama's)
 
Hoi Farfarella, welkom op dit forum. Er is hier veel informatie te vinden zoals mijn waarde vriend Punk reeds schreef.

Ga maar lekker rondneuzen en je vindt van alles en nog wat.

Tsjechië is prachtig !!!
 
Bovenaan