Een dikke maand vakantie gehad

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Marcel

Moderator
na bijna 5 1/2 weken vrij te zijn geweest (1 maand levensloop-verlof en wat plakdagen) ben ik weer helemaal boven water.
alle weken in een notendopje :
- 1ste Tsjechië - weekje geklust (in mijn uppie)
- 2de Tsjechie – week van een beginnende verkoudheid
- 3de week thuis in NL met een fikse keelontsteking (stem kwijt + koorts)
- 4de Tsjechie met ons tweetjes voor 2 weken
- 5de week in Tsjechie : versnellingsbak naar de knoppen (was ook al 40.000 km geleden gerepareerd), veel gedoe om van alles en nog wat te regelen.
- 5 ½ week : via een ingehuurde Tsjeche auto+chauffeur naar Duitsland (Gorlitz) om daar een leenauto te verkrijgen voor de terugreis (afgelopen dinsdag deze weer ingeleverd op Schiphol)
dat wordt straks dus even een goede discussie met mijn NL garage betreffende garantie en dergelijke.
het wrange is, dat ik al sinds februari een lease-auto van het werk in bestelling heb staan, maar door de problemen in Japan wordt er op zijn vroegst in oktober geleverd ipv afgelopen mei. want dan was ik de PT Cruiser al kwijt geweest. maar dan was een ander nu de klos geweest, dat was dan ook geen goed gevoel voor mij geweest.
ondertussen via mijn werk een tijdelijke huurauto geregeld, welke ik kan gebruiken totdat de lease-auto wordt geregeld.
zodra de PT terug is, wordt ie gerepareerd en verkocht.
en in de vakantie ook nog eens mijn bril onherstelbaar stuk, dus hier is ook al een nieuwe voor in de plaats gekomen.
het werk is uiteraard ook lekker druk na zo'n periode van vrij te zijn geweest. en hier loopt ik zo'n 1.800 berichten achter, dus er valt veel in te halen.
elke dag een uurtje en dan ben ik net weer bijgelezen voor de volgende vakantie (nog 6 weken).

hopelijk verloopt jullie vakantie beter en goedkoper !!
 
Nou Marcel als ik dit allemaal lees, dan zou ik nog maar even rustig aan doen als ik jou was.... Wat een tegenslagen, een lichtpuntje is dat je over 6 weken al weer vakantie hebt?
 

Marcel

Moderator
er waren echt wel heel veel lichtpuntjes :
- steenmarters die (letterlijk over mijn voeten heen tuimelend) e.e.a. aan het uitvechten waren.
- een zwarte ooievaar in de tuin.
- mooie warme dagen gehad.
- 'savonds vuurvliegjes door de tuin en over ons terras.
- bijna elke dag uit eten.
- alle plannen voor onze uitbouw klaar.
en de tegenslagen ? het gaat slechts om geld. het welzijn van lichaam en geest is uiteindelijk belangrijker.
 

Pelhřimov

Donateur
... hopelijk verloopt jullie vakantie beter en goedkoper !!

Bij ons ging het ook een beetje mis....
- dinsdagochtend kreeg ik vreselijke buikkrampen en overgeefnijgingen.
- dinsdagmiddag, net voor het vertrek, trekt André de stekker van de tv en video eruit en toen vloog de aardlekschakelaar eruit... (we hebben daarna wel goed gecheckt of de vriezer het nog wel deed, zodat we niet, net als een paar jaar geleden een ontdooide vriezer aantreffen bij thuiskomst)
- vandaag, onze eerste vakantiedag in Tsjechië, alweer die buikkrampen
- en zojuist kapte mijn MP4 speler ermee....

Ik hoop dat de rest van onze vakantie wel goed gaat.... :D
 
Bij ons ging het ook een beetje mis....
- dinsdagochtend kreeg ik vreselijke buikkrampen en overgeefnijgingen.
- dinsdagmiddag, net voor het vertrek, trekt André de stekker van de tv en video eruit en toen vloog de aardlekschakelaar eruit... (we hebben daarna wel goed gecheckt of de vriezer het nog wel deed, zodat we niet, net als een paar jaar geleden een ontdooide vriezer aantreffen bij thuiskomst)
- vandaag, onze eerste vakantiedag in Tsjechië, alweer die buikkrampen
- en zojuist kapte mijn MP4 speler ermee....

Ik hoop dat de rest van onze vakantie wel goed gaat.... :D

Buikkrampen, mp 4 en electra dat zijn er 3. Alles komt altijd in 3-en. Die heb je nu achter je . :sos: :reken:Dus nu op naar de leuke dingen.
 
@Marcel: Jij bedenkt je wel een tweede keer als je levensloopverlof opneemt.
En je kunt het ook zo bekijken, alle ellende is nu geweest. Nu komt alleen het goede.

@Jeanne: Sterkte met die buikkramp. Is het boven of onder in de buik.

Milenka (onze dochter) had in de meivakantie ook kramp maar dan boven de darmen, dan werd de pijn weer een beetje minder en dan weer heftiger. Wij dachten eerst, misschien iets verkeerds gegeten of zo. Een kruikje en paracetamol hielpen niet. Na 3 dagen toch advies ingewonnen, in het ziekenhuis van Hradec Králové bleek het een galsteen te zijn. Is er trouwens nu nog niet uit. De medicijnen hebben goed geholpen. Maar in de toekomst zal het steentje weer een keer opspelen en dan wordt het wel verwijderd.
 
Ik ben wat vakantieverhalen aan het lezen, maar blijkbaar kies ik de verkeerde uit, want wat kan er toch veel misgaan bij een vakantie.
Maar zolang de onfortuinlijke vakantiesgasten nog steeds de positieve dingen kunnen zien, gaan wij er gewoon vanuit dat we een toffe vakantie gaan hebben.
Lijkt me juist gaaf om die een keer te zien. Steenmarters.
De eerste keer dat wij in Tsjechie waren zagen 's avonds vuurvliegjes. Nog nooit gezien in het echt en de dag erop konden we ze ook aan onze kinderen laten zien.
Het was gedenkwaardig.
 

Pelhřimov

Donateur
...Maar zolang de onfortuinlijke vakantiesgasten nog steeds de positieve dingen kunnen zien, gaan wij er gewoon vanuit dat we een toffe vakantie gaan hebben....

:D Ach, wij hebben altijd wel wat... maar de zon schijnt ook vandaag weer en de temperatuur is aangenaam. Lekker buiten ontbijten en genieten van een heel mooi uitzicht op de bergen. En overal horen we de vogeltjes fluiten. Puur genieten dus en heerlijk tot rust komen. :)

Ik wens iedereen een net zo'n fijne vakantie als wij hebben. :ja:
 
:D Ach, wij hebben altijd wel wat... maar de zon schijnt ook vandaag weer en de temperatuur is aangenaam. Lekker buiten ontbijten en genieten van een heel mooi uitzicht op de bergen. En overal horen we de vogeltjes fluiten. Puur genieten dus en heerlijk tot rust komen. :)

Ik wens iedereen een net zo'n fijne vakantie als wij hebben. :ja:


Meer hoeft het ook niet te zijn, he? Als je van dat soort dingen geniet en de waarde ervan inziet, zul je veel moois tegenkomen.
Maar als ik jou draadje zo lees hoef ik dat niet uit te leggen.
En zo'n vakantie gun je idd. iedereen.
 
Bovenaan